Βρίσκεστε εδώ:
Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Η σχολική χρονιά 2025-2026 φτάνει στο τέλος της και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου σάς προσκαλεί με μεγάλη χαρά στην ετήσια εκδήλωση λήξης, την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026.
Σας περιμένουμε όλους να ξεκινήσουμε το πρωινό μας με μουσική, χορό και θέατρο, αποχαιρετώντας μια δημιουργική χρονιά!
Το Πρόγραμμα της Εκδήλωσης στο Σχολείο
Η έναρξη του προγράμματος θα γίνει στις 08:30 το πρωί στην αυλή του σχολείου μας, με τη συμμετοχή όλων των τάξεων.
08:30 | Έναρξη, Καλωσόρισμα και Ομιλία της Διεύθυνσης.
08:40 | ΣΤ’ Τάξη: Τραγούδι από τους μαθητές της ΣΤ', Χασαποσέρβικο και Ποντιακός χορός. Αμέσως μετά την εμφάνισή τους, τα παιδιά της ΣΤ' τάξης θα αναχωρήσουν για το Πολιτιστικό Κέντρο προκειμένου να προετοιμαστούν για την τελετή αποφοίτησής τους.
08:50 | Το ΖΕΠ: Θα χορέψει και θα τραγουδήσει «Το σχολείο των Στρουμφ» και «Τα παιδιά ζωγραφίζουν!».
08:57 | Α’ Τάξη: «Τράβα μπρος».
09:01 | Β1 και Β2: «Ο χορός της ανακύκλωσης».
09:05 | Γ1: Δρώμενο «Το Διάβασμα Κάνει Καλό» σε διασκευή του τραγουδιού Beautiful Things.
09:10 | Γ2: «Rock and roll» από τον κόσμο του Elvis Presley.
09:14 | Δ1: «Το θαλασσινό τριφύλλι» και ένα ξεχωριστό σκετσάκι από 3 μαθητές του τμήματος.
09:22 | Δ2: «Το κουβάρι» και το τραγούδι «Κρουαζιέρα θα σε πάω».
09:28 | Η Ε’ Τάξη: Χορογραφία «Crazy Frog».
09:32 | Μαθήματα Αγγλικών: Τα τμήματα Δ1 και Δ2 ενώνουν τις δυνάμουν τους στο τραγούδι «Roar».
09:37 | Ενότητα Γυμνάστριας: Παραδοσιακοί χοροί από τα Νησιά της Ελλάδος και Καλοκαιρινό Αφιέρωμα (Συμμετέχουν οι τάξεις Α’, Β’, Γ’ και Δ’).
1 Ξενομπασάρης (Κρήτη)
2 Εγώ είμαι του ψαρά ο γιος (Αιγαίο - παράλια Μικράς Ασίας)
3 Ικαριώτικος (Ικαρία)
4 Τσιριγώτικος (Κύθηρα)
5 Μες' του Αιγαίου (Νησιώτικος Συρτός)
6 Α' Τάξη: Χορογραφία στο τραγούδι «Παραλία»
7 Το γλέντι (Κλείσιμο ενότητας)
10:30 | Λήξη προγράμματος στο σχολείο. Μετά το πέρας της γιορτής στην αυλή, οι μαθητές των τάξεων Α' έως Ε' σχολούνε κανονικά.
Η Τελετή Αποφοίτησης της ΣΤ' Τάξης
Στις 11:00 το πρωί θα ξεκινήσει η επίσημη και συγκινητική τελετή αποφοίτησης των τμημάτων ΣΤ'1 και ΣΤ'2 στο Πολιτιστικό Κέντρο, με τίτλο «Αποκωδικοποιώντας το Μέλλον».
Η εκδήλωση περιλαμβάνει θεατρικά δρώμενα, μηνύματα για την επικοινωνία, ένα πρωτότυπο Rap κομμάτι από τα παιδιά, αφιέρωμα στους γονείς και τους δασκάλους, καθώς και την απονομή των αναμνηστικών από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Στην τελετή αποφοίτησης στο Πολιτιστικό Κέντρο είναι καλεσμένοι όλοι οι μικροί και μεγάλοι φίλοι του σχολείου μας. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων (Α' έως Ε') που επιθυμούν να παρευρεθούν, μπορούν να προσέλθουν στο Πολιτιστικό Κέντρο με δική τους ευθύνη και τη συνοδεία των γονέων τους.
Σας περιμένουμε όλους την Παρασκευή 12 Ιουνίου στις 08:30 το πρωί για να χειροκροτήσουμε την προσπάθεια των παιδιών μας!
Η αποφοίτηση από το Δημοτικό σχολείο και η μετάβαση στο Γυμνάσιο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή σχολικού κτιρίου, αλλά για ένα πέρασμα στην εφηβεία, γεμάτο προσδοκίες, αγωνίες και ερωτηματικά.
Για να στηρίξουμε ουσιαστικά τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης σε αυτό το ορόσημο, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα πολυεπίπεδο Πρόγραμμα Μετάβασης με γενικό τίτλο «Αποκωδικοποιώντας το Μέλλον». Στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποχαιρετήσουν το «χθες», να διαχειριστούν το «σήμερα» και να ονειρευτούν με αυτοπεποίθηση το «αύριο».
Η Αφόρμηση του Προγράμματος:
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας με ένα βίντεο-αναδρομή που συνδέει το «Παρελθόν» (τις πρώτες μας στιγμές στο σχολείο) με το «Μέλλον» που ανοίγεται μπροστά μας. Μπορείτε να δείτε την αφόρμηση της εργασίας μας εδώ:
https://youtu.be/ncJPb8_fia8
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα δεν λειτούργησε αποκομμένα από την καθημερινή σχολική πράξη. Αντίθετα, συνδέθηκε οργανικά με τα γνωστικά αντικείμενα της ΣΤ' τάξης (Γλώσσα, Κοινωνική Αγωγή, Εικαστικά και ΤΠΕ), μετατρέποντας τη μετάβαση σε ένα ζωντανό εργαστήριο δημιουργικής γραφής, αυτογνωσίας και ψηφιακής δημιουργίας, με σαφείς διδακτικούς στόχους.
Παιδαγωγικό Υπόβαθρο & Διδακτικοί Στόχοι
Οι δράσεις του προγράμματος σχεδιάστηκαν με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της ΣΤ' τάξης και εξυπηρέτησαν συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους:
Γλώσσα & Λογοτεχνία: Καλλιέργεια δεξιοτήτων δημιουργικής και αναστοχαστικής γραφής μέσω της σύνταξης του «γράμματος προς τον μελλοντικό εαυτό» και της παραγωγής λόγου και στίχων για τη σχολική ζωή.
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή:Ενίσχυση της αυτογνωσίας, διαμόρφωση της προσωπικής ταυτότητας των μαθητών και εξάσκηση στη στοχοθεσία και τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό ζωής (σχεδιασμός του μέλλοντος σε ορίζοντα 30 ετών).
Εικαστικά: Χρήση συμβολικών μορφών τέχνης (κλειδιά, πύλες, δέντρα) για την έκφραση αφηρημένων εννοιών, καθώς και ανάπτυξη δεξιοτήτων οργάνωσης χώρου για το στήσιμο της εικαστικής έκθεσης.
ΤΠΕ (Πληροφορική):Κατανόηση της αξίας των ψηφιακών μέσων* και των σύγχρονων εργαλείων (όπως η χρήση QR Codes και η δημιουργία βίντεο) ως μέσων διάχυσης και διατήρησης της σχολικής και συλλογικής μνήμης.
Φάση 1: «Τα 5 Κλειδιά» της Αποφοίτησης και η Πύλη των Ερωτημάτων
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη δημιουργία εννοιολογικών και εικαστικών σταθμών από τα ίδια τα παιδιά, αποτυπώνοντας το έτος-ορόσημο 2026:
Η Αφίσα «Τα 5 Κλειδιά»: Οι μαθητές σχεδίασαν πολύχρωμα κλειδιά, δουλεύοντας πάνω στην έννοια του «κλειδιού» ως συμβόλου που ξεκλειδώνει το μέλλον, τις νέες γνώσεις και τις εμπειρίες της ζωής.
Η Πύλη των Ερωτημάτων: Όπως αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στην εργασία της μαθήτριας Δήμητρας Στράντζαλη, δημιουργήθηκε μια εικαστική «πύλη» της ΣΤ' τάξης περιστοιχισμένη από τις βασικές λέξεις-ερωτήματα που απασχολούν τα παιδιά: ΠΟΥ; ΠΟΤΕ; ΠΩΣ; ΓΙΑΤΙ; ΠΟΙΟΙ; Αυτά τα ερωτήματα αποτέλεσαν την αφορμή για ανοιχτή συζήτηση στην τάξη, αποφορτίζοντας το άγχος για το άγνωστο περιβάλλον του Γυμνασίου.
Φάση 2: Η Καθημερινότητα της ΣΤ' Τάξης και οι «Αναμνήσεις» του Σήμερα
Ως κεντρικός άξονας του προγράμματος, δημιουργήθηκε το βίντεο «Αναμνήσεις ΣΤ΄ Τάξης 2025/26», το οποίο αποτελεί μια ζωντανή καταγραφή της φετινής σχολικής πραγματικότητας των παιδιών.
Μέσα από αυτό, αποτυπώνονται οι καθημερινές στιγμές στα θρανία, τα μαθήματα, οι φετινές σχολικές γιορτές (όπως η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου), αλλά και οι προβληματισμοί τους. Τα παιδιά εκφράζουν το πώς ξεκίνησαν τη χρονιά («Στο χώρο αυτό βρεθήκαμε μια σταλιά ανθρωπάκια, μα πριν το καταλάβουμε γίναμε εκτάκια...»), τις δυσκολίες να ταιριάξουν στην αρχή, και πώς τελικά το σχολείο έγινε μια «πύλη μαγική» όπου «άρχισε να νοιάζεται ο ένας για τον άλλον», τραγουδώντας όλοι μαζί για την αγάπη και την ελπίδα.
Δείτε το βίντεο με τη φετινή καθημερινότητα και τις «Αναμνήσεις της ΣΤ΄ Τάξης» εδώ:
https://youtu.be/eAYRQeMwjLw
Φάση 3: Το Καλλιτεχνικό Μέρος (Σενάριο, Τραγούδια και Ψηφιακό Κάλεσμα)
Η κορύφωση της προσπάθειας των μαθητών μετουσιώθηκε σε ένα ψηφιακό βίντεο-κάλεσμα προς τη σχολική κοινότητα και τους γονείς για την τελετή αποφοίτησης. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία ενός πρωτότυπου σεναρίου και τραγουδιών, κοιτάζοντας με αυτοπεποίθηση προς το μέλλον: «Μοιάζει σαν χθες που περάσαμε την πύλη... κάνουμε άλμα, το μέλλον ανοίγει».
Στο βίντεο αυτό, τα παιδιά ευχαριστούν τους δασκάλους τους που τους έμαθαν «να ρίχνουν το δίχτυ βαθιά», τους γονείς τους που στάθηκαν δίπλα τους σαν «βράχοι και φάροι», και δηλώνουν έτοιμοι να γίνουν «ψαράδες ονείρων». Το ψηφιακό αυτό κάλεσμα δίνει τις πληροφορίες για την εκδήλωση (Παρασκευή 12 Ιουνίου, ώρα 11:00 π.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο), στέλνοντας το μήνυμα: «Αποκωδικοποιώντας το μέλλον θα φωνάξουμε δυνατά, το μέλλον μας ανήκει!».
Πρόγραμμα Εκδήλωσης & Ψηφιακή Πρόσκληση:
Σκανάρετε το παρακάτω QR Code με την κάμερα του κινητού σας για να ανοίξετε το επίσημο Πρόγραμμα της Γιορτής Αποφοίτησης:

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το επίσημο βίντεο-κάλεσμα «Αποφοίτηση ΣΤ΄ Τάξης 2026» στον εξής σύνδεσμο:
https://youtu.be/mpxQCVJ90QM
Φάση 4: «Ρίζες το χθες, κλαδιά το αύριο» (Σύνδεση με τη Σχολική Κοινότητα)
Η μετάβαση αφορά ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Στον χώρο του σχολείου στήθηκε ένα εντυπωσιακό, ζωντανό «Δέντρο της Μετάβασης» με κεντρικό μήνυμα «Ρίζες το χθες, Κλαδιά στο [αύριο]».
Πάνω στα κλαδιά του κρεμάστηκαν χειροποίητα λουλούδια με ατομικές φωτογραφίες των παιδιών, καθώς και ομαδικές φωτογραφίες της τάξης. Το δέντρο λειτούργησε ως συνδετικός κρίκος με το υπόλοιπο σχολείο: οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση αποχαιρέτησαν με αγάπη τους αποφοίτους, αφήνοντας τις δικές τους ευχές σε μια πανέμορφη, πολύχρωμη χειροτεχνία-λουλούδι (με αφιερώσεις από τους/τις μαθητες/τριεςτων άλλων τάξεων κ.ά.), τονίζοντας ότι «η αγάπη στο σπίτι μας μεγαλώνει κι άλλο!».
Φάση 5: «Το Μέλλον μου σε 30 Χρόνια!» (Οι Ταυτότητες)
Ίσως η πιο βαθιά βιωματική δράση του προγράμματος ήταν το project αυτογνωσίας. Οι μαθητές δημιούργησαν προσωπικές, πλαστικοποιημένες «Ταυτότητες του
Μέλλοντος», οι οποίες εκτέθηκαν με γαλάζιες κορδέλες σε κεντρικό ταμπλό (Wall of Fame). Οι ταυτότητες περιλάμβαναν:
1 Φωτογραφία από το παρόν (ΕΓΩ: 2026).
2 Γράμμα στον εαυτό τους από το μέλλον: Όπως γράφει η μαθήτρια Σοφία-Αγάπη: «Χαίρομαι που φάνηκες δυνατή στη ζωή σου... Έκανες τα πράγματα που ήθελες...», αποτυπώνοντας την ελπίδα για το αύριο.
3 Στοχοθεσία για τη Ζωή, το Επάγγελμα και το Μέλλον: Τα παιδιά κατέγραψαν με ειλικρίνεια τα όνειρά τους (από ταξίδια και οικογένεια, μέχρι επαγγελματικούς στόχους όπως κομμώτρια, μαθηματικός ή ποδοσφαιριστής).
Συμπεράσματα, Αντίκτυπος & Αναμνηστικά
Το πρόγραμμα «Αποκωδικοποιώντας το Μέλλον» απέδειξε ότι όταν δίνουμε χώρο και φωνή στα παιδιά, εκείνα μπορούν να μας εκπλήξουν με την ωριμότητά τους. Μέσα από την τέχνη, τον λόγο, το τραγούδι και τη χειροτεχνία, οι άγνωστοι φόβοι για το Γυμνάσιο μετατράπηκαν σε δημιουργικούς στόχους, κλείνοντας με την υπόσχεση ότι θα παραμείνουν δεμένοι «σαν συμμαθητές που έχουν χαθεί σ' όλου του χάρτη τις γωνιές... αλλά οι ζωές τους περπατήσαν στο φεγγάρι».
Ως επίστεγασμα αυτής της προσπάθειας, δημιουργήθηκε ένα ειδικό βιντεάκι-αφιέρωμα στο iMovie που συγκεντρώνει όλο το οπτικό υλικό των projects, καθώς και ένα ψηφιακό αναμνηστικό αφιέρωμα στο iMovie που συγκεντρώνει όλο το οπτικό υλικό των projects, καθώς και ένα ψηφιακό αναμνηστικό.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τη συμπληρωματική ψηφιακή περιήγηση στα εικαστικά projects, τις ταυτότητες και τα ταμπλό της τάξης μας:
https://youtu.be/mU6Il3JAoP4?is=VvqrmSBYJPzci56k
Μπορείτε να βρείτε το ψηφιακό αναμνηστικό της αποφοίτησης στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/document/d/1-UWRbBzTiR0uWpCponpvBgeSydi7tY0MrzR-DcGIkgU/edit?usp=sharing
Συμβουλή προς συναδέλφους: Αν αναλαμβάνετε ΣΤ' τάξη, επενδύστε χρόνο σε τέτοιες βιωματικές δράσεις. Το «κλείσιμο» του Δημοτικού πρέπει να αφήνει ένα θετικό, ισχυρό αποτύπωμα στην ψυχή των παιδιών, θυμίζοντάς τους πάντα ότι «το μέλλον τούς ανήκει».
Με μια Αγκαλιά Αναμνήσεις και Μεγάλα Όνειρα:
Η Γέφυρα των Νηπίων του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου
Πολυκάστρου προς το Δημοτικό Σχολείο
Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό είναι ένας
από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην πρώιμη παιδική
ηλικία. Είναι η στιγμή που το παιχνίδι «σοβαρεύει»
δημιουργικά, οι ορίζοντες διευρύνονται και τα μικρά μας
νήπια ετοιμάζονται να φορέσουν τη σχολική τσάντα της
Πρώτης τάξης.
Φέτος, τα παιδιά του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Πολυκάστρου
διένυσαν αυτό το όμορφο μεταβατικό μονοπάτι με τον πιο
δημιουργικό και αισιόδοξο τρόπο, αποδεικνύοντας ότι ο φόβος
για το «άγνωστο» νέο σχολείο μπορεί εύκολα να μεταμορφωθεί
σε ενθουσιασμό και ανυπομονησία.
«Πώς φαντάζομαι το Δημοτικό»: Μέσα από τα μάτια των παιδιών
Στο κέντρο των δράσεων μετάβασης βρέθηκαν οι ίδιες οι φωνές,
οι ανησυχίες αλλά και οι προσδοκίες των παιδιών.
Μέσα από ένα υπέροχο συνεργατικό project, τα νήπια αποτύπωσαν
τις σκέψεις τους σε χαρτί, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο κολάζ
με τίτλο: «Πώς φαντάζομαι το ΔΗΜΟΤΙΚΟ».
«Θα έχει μεγάλα παράθυρα», «Θα είναι κόκκινο με πολλά θρανία»,
«Θα έχει νέους φίλους στην αυλή!».
Με μαρκαδόρους, φαντασία και τις πρώτες τους γραφούλες,
τα παιδιά ζωγράφισαν το μελλοντικό τους σχολικό «σπίτι».
Άλλα σχεδίασαν διώροφα κτίρια με μεγάλες σκάλες, άλλα εστίασαν
στην αυλή και στα παιχνίδια, και άλλα έγραψαν με καμαρωτά
γράμματα τη λέξη «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», δείχνοντας πόσο
έτοιμα νιώθουν να κάνουν το μεγάλο βήμα.
«Ανυπομονούμε για την Α΄ Τάξη...»
Η μετάβαση, όμως, δεν είναι μόνο κτίρια και μαθήματα· είναι,
πάνω απ' όλα, οι άνθρωποι και οι σχέσεις. Σε ένα δεύτερο,
άκρως συγκινητικό ταμπλό, οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν
έναν καταπράσινο κήπο, όπου κάθε παιδί αποτελεί ένα μοναδικό,
ανθισμένο λουλούδι.
Με τίτλο «Ανυπομονούμε για την Α΄ τάξη...», τα πρόσωπα της
Μαριάννας, της Δέσποινας, της Φιλιώς, της Μαρίας, του Ιάσονα,
της Ελένης, της Νικολέτας, της Ευγενίας, της Βασιλικής και του
Βαγγέλη χαμογελούν μέσα από τα πέταλα των λουλουδιών.
Αυτός ο «κήπος» συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο την προσωπική
ανάπτυξη κάθε παιδιού ξεχωριστά, που είναι πλέον έτοιμο να
«ανθήσει» στο νέο του εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Η σημασία των προγραμμάτων μετάβασης
Τέτοιες δράσεις, που υλοποιούνται με μεράκι από τις νηπιαγωγούς
του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Πολυκάστρου, δεν είναι απλές χειροτεχνίες.
Αποτελούν ένα δομημένο παιδαγωγικό δίχτυ ασφαλείας.
Μέσα από τη συζήτηση, την έκφραση των συναισθημάτων
(όπως το άγχος ή η χαρά) και την οπτικοποίηση του μέλλοντος,
τα παιδιά:
Μειώνουν το άγχος του αποχωρισμού από το γνώριμο
περιβάλλον του Νηπιαγωγείου.
Εξοικειώνονται με την ιδέα των
νέων κανόνων και του νέου προγράμματος.
Ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και το αίσθημα της προσμονής.
Ένα μεγάλο «Ευχαριστώ» και μια ευχή
Καθώς η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, αξίζουν θερμά
συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς που καθοδηγούν τα παιδιά
με τόση αγάπη, αλλά και στους γονείς που στέκονται αρωγοί σε
αυτή τη διαδικασία.
Τα «λουλούδια» του Πολυκάστρου είναι έτοιμα να μεταφυτευτούν
στο μεγάλο κήπο του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Τους ευχόμαστε ολόψυχα
να έχουν ένα सुंदर, συναρπαστικό και γεμάτο γνώση ταξίδι στην Α΄ Τάξη!
Καλή πρόοδο σε όλα μας τα πρωτάκια!
Μαθαίνουμε να Σώζουμε Ζωές!
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και ενημερωτικών δράσεων του
σχολείου μας, είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε
εκπροσώπους του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στο
1ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου.
Στόχος της επίσκεψης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών
μας και η απόκτηση βασικών γνώσεων γύρω από τις Πρώτες
Βοήθειες, έναν πολύτιμο οδηγό ζωής για κάθε πολίτη, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Μια Βιωματική Εμπειρία Γεμάτη Γνώση.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δεν έμειναν στον ρόλο του απλού θεατή.
Μέσα από ένα άρτια οργανωμένο βιωματικό εργαστήριο, τα παιδιά είχαν
την ευκαιρία: Να γνωρίσουν τη Θέση Ανάνηψης: Έμαθαν πώς να τοποθετούν
με ασφάλεια έναν συνάνθρωπό μας που έχει χάσει τις αισθήσεις του
(πλάγια θέση ασφαλείας).
Να εξασκηθούν στην ΚΑ: Με τη χρήση ειδικών προπλασμάτων (κούκλων)
και υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτών, τα παιδιά ήρθαν σε
επαφή με τη διαδικασία της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και τις
θωρακικές συμπιέσεις.
Το Μήνυμα των Μαθητών μας: Εθελοντισμός και Προσφορά
Η δράση ολοκληρώθηκε με τον πιο δημιουργικό τρόπο. Εμπνευσμένα από
όσα είδαν και έμαθαν, τα παιδιά αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους σε χαρτί.
Μέσα από πανέμορφες ζωγραφιές, ευχαριστήριες αφίσες και μηνύματα,
εξέφρασαν την αξία του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της φροντίδας
για τον διπλανό μας.
«Η γνώση των Πρώτων Βοηθειών δεν είναι απλώς μάθημα, είναι πράξη
αγάπης και κοινωνικής ευθύνης.»
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα highlights της επίσκεψης, τις προσπάθειες των
μαθητών μας αλλά και τις δημιουργίες τους στο βίντεο που ετοιμάσαμε:
Παιδαγωγική Διασύνδεση και Διδακτικοί Στόχοι της Δράσης
Η επίσκεψη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού δεν αποτέλεσε μια μεμονωμένη εκδήλωση,
αλλά εντάχθηκε οργανικά στο ευρύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου μας,
καλύπτοντας οριζόντια όλες τις τάξεις (από την Α΄ έως τη ΣΤ΄ Δημοτικού).
Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, επιτεύχθηκε μια πολυεπίπεδη σύνδεση με
τα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, εκπληρώνοντας
σημαντικούς διδακτικούς στόχους:
1. Σύνδεση με τα Μαθήματα του Σχολείου
Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Όλες οι Τάξεις):Η δράση αποτέλεσε την κορύφωση της
Θεματικής Ενότητας *Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» (Υγεία και Αυτομέριμνα) και της
ενότητας *«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη»*.
Οι μαθητές μετακινήθηκαν από τη θεωρία στην πράξη, καλλιεργώντας δεξιότητες ζωής.
Μελέτη Περιβάλλοντος (Α΄ – Δ΄ Δημοτικού):Το εργαστήριο συνδέθηκε άμεσα με
τις ενότητες που αφορούν το ανθρώπινο σώμα, την πρόληψη ατυχημάτων στο σπίτι
και το σχολείο, καθώς και τη σημασία της ατομικής προστασίας.
Φυσικά / Επιστήμη του Ανθρώπου (Ε΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού): Για τους μεγαλύτερους
μαθητές μας, η εξάσκηση στην ΚΑΡΠΑ και τη θέση ανάνηψης λειτούργησε ως η
ιδανική πρακτική εφαρμογή των όσων διδάσκονται για το Κυκλοφορικό (καρδιά)
και το Αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Ε΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού):Η γνωριμία με το παγκόσμιο
έργο του Ερυθρού Σταυρού έδωσε το έναυσμα για συζήτηση γύρω από τις έννοιες
του «ενεργού πολίτη», των ανθρωπιστικών οργανώσεων και των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
2. Οι Διδακτικοί μας Στόχοι ανά Ηλικιακή Ομάδα
Για τους μαθητές των μικρών τάξεων (Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού):
Γνωστικοί & Ψυχοκινητικοί: Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν καθημερινούς κινδύνους
και εξοικειώθηκαν με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112, κατανοώντας πώς
και πότε πρέπει να ζητούν βοήθεια από ενήλικες.
Συναισθηματικοί:Στόχος ήταν η διαχείριση και η αποβολή του συναισθήματος του πανικού
σε περίπτωση μικροατυχήματος (π.χ. μια αιμορραγία στη μύτη ή ένα πέσιμο στην αυλή)
και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης προς τον συμμαθητή που πονάει.
Για τους μαθητές των μεγάλων τάξεων (Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού):
Γνωστικοί & Ψυχοκινητικοί: Οι μαθητές κατανόησαν τον επιστημονικό αλγόριθμο των
Πρώτων Βοηθειών (Έλεγχος χώρου \rightarrow Έλεγχος αντίδρασης \rightarrow Κλήση
σε βοήθεια \rightarrow Εφαρμογή Πρώτων Βοηθειών). Μέσα από την πρακτική άσκηση,
κατέκτησαν τη σωστή τεχνική για την Πλάγια Θέση Ασφαλείας και τον ρυθμό των θωρακικών
συμπιέσεων.
Στάσεις και Αξίες: Κύριος στόχος ήταν η συνειδητοποίηση ότι η γνώση Πρώτων Βοηθειών
αποτελεί πράξη κοινωνικής ευθύνης. Καλλιεργήθηκε η κουλτούρα του εθελοντισμού, όχι ως
μια θεωρητική έννοια, αλλά ως μια έμπρακτη στάση ζωής και προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο.
Με τέτοιου είδους βιωματικές παρεμβάσεις, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου επιδιώκει
σταθερά να ανοίγει τους ορίζοντες των παιδιών πέρα από τα στενά όρια των σχολικών βιβλίων,
διαμορφώνοντας τους αυριανούς ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους πολίτες της κοινωνίας μας.
Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων,
το σχολείο μας συμμετείχε σε μια ιδιαίτερα συγκινητική και
συμβολική δράση τιμής και μνήμης για τις 353.000 αθώες
ψυχές του Ποντιακού Ελληνισμού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, με τη συνεργασία
και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, σχημάτισαν στον
αύλειο χώρο τον αριθμό «353.000» χρησιμοποιώντας τις σχολικές
τους τσάντες, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα ιστορικής μνήμης,
σεβασμού και διατήρησης της συλλογικής μας ταυτότητας.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν
σημαντικές πτυχές της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού και
να αντιληφθούν τη σημασία της διατήρησης της ιστορικής μνήμης.
Με ιδιαίτερη χαρά αποδεχτήκαμε επίσης την πρόσκληση του
Συλλόγου Ποντίων Πολυκάστρου και περιχώρων 'Οι Ακρίτες'
να συμμετάσχουμε στην κατάθεση στεφάνου στον χώρο του
συλλόγου, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα της Γενοκτονίας
και ενισχύοντας τους δεσμούς συνεργασίας του σχολείου μας
με την τοπική κοινωνία και τους πολιτιστικούς φορείς του τόπου
μας.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε στον Σύλλογο Ποντίων για την
πολύτιμη στήριξη και την ευγενική προσφορά της εναέριας λήψης
με drone, καθώς και στον φωτογράφο Νίκο Βουρβαχάκη για την
επιμέλεια και την αποτύπωση της δράσης μας με τόσο όμορφο και
ξεχωριστό τρόπο.

«Η μαμά μου»: Μια ταινία του Ε2 που ταξίδεψε
από το 5ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών μέχρι
τις καρδιές των μαμάδων μας
Η ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Η μαμά μου»,
μια δημιουργία των μαθητών του τμήματος Ε2
του 1ου Δ.Σ. Πολυκάστρου, αποτέλεσε φέτος το
κέντρο μιας σειράς από όμορφες δράσεις.
Η Συμμετοχή στο 5ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών
Η ταινία μας, διάρκειας 9' 16", επιλέχθηκε και
θα προβληθεί στο 5ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών
"Μύρισε Σινεμά". Η δημιουργία αυτή, που έγινε με
την καθοδήγηση και την επιμέλεια της συναδέλφου
Παπαλαζάρου Ελευθερίας
Πέρα από τη φεστιβαλική της πορεία, η ταινία είχε και
έναν πιο προσωπικό προορισμό. Με αφορμή τη Γιορτή
της Μητέρας, οργανώθηκε μια ειδική δράση στην τάξη
του Ε2, όπου η ταινία παρουσιάστηκε στους γονείς των
παιδιών.
Ήταν ένας φόρος τιμής στις μανούλες, που γέμισε την
αίθουσα με συγκίνηση. Η εκδήλωση όμως δεν σταμάτησε
εκεί: ακολούθησε μια εποικοδομητική συνάντηση και
αλληλεπίδραση. Μαμάδες και παιδιά έγιναν μια ομάδα,
συμμετέχοντας σε παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες.
Ενισχύθηκαν οι δεσμοί της σχολικής κοινότητας μέσα
από το γέλιο και την επικοινωνία.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία που ενέπνευσε
αυτές τις δράσεις στον παρακάτω σύνδεσμο: