Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, είναι μια σημαντική ευκαιρία να αναλογιστούμε τις προκλήσεις
που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και να αναγνωρίσουμε τη συμβολή τους στην κοινωνία μας.
Στο σχολείο μας, τιμήσαμε αυτήν την ημέρα με μια σειρά από δράσεις που στόχο είχαν την ευαισθητοποίηση και
την προώθηση της ένταξης και της ισότητας για όλους. Οι δράσεις αυτές περιλάμβαναν:
Συζήτηση για τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία: Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια συζήτηση όπου
αναλύθηκαν οι ανάγκες των παιδιών με αναπηρία από την πλευρά της οικογένειας, των φίλων, της κοινωνίας και
των ενηλίκων.
Η συζήτηση αυτή βασίστηκε σε βίντεο που προβλήθηκαν και βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τις
προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Συμπεράσματα από τη συζήτηση: Μετά τη συζήτηση, οι μαθητές κατέληξαν σε σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με το
πώς μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην υποστήριξη και την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία μας.
Δραματοποίηση και παιχνίδια: Οι γυμναστές του σχολείου μας οργάνωσαν παιχνίδια όπου οι μαθητές υποδύθηκαν άτομα
με ειδικές ανάγκες. Μέσα από αυτή τη δραματοποίηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.
Οι δράσεις αυτές βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και κατανόηση για τα άτομα με αναπηρία, ενώ
παράλληλα προώθησαν την έννοια της ισότητας και της αλληλεγγύης.
Σας καλούμε όλους να συνεχίσετε να υποστηρίζετε τις προσπάθειες για μια κοινωνία πιο συμπεριληπτική και δίκαιη για όλους.
Με εκτίμηση
η Διεύθυνση και οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.
Η 17η Νοεμβρίου αποτελεί μια σημαντική ημερομηνία για την ελληνική ιστορία, τιμώντας
τη μνήμη των γεγονότων του Πολυτεχνείου και τον αγώνα για ελευθερία και δημοκρατία.
Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου, γιορτάσαμε αυτή την επέτειο με μια σειρά από
δραστηριότητες που στόχευαν να μεταδώσουν στα παιδιά τις αξίες και τα διδάγματα αυτής
της σημαντικής ημέρας.
1. Εκπαιδευτικές Παρουσιάσεις: Οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικές παρουσιάσεις
που αφηγούνταν την ιστορία του Πολυτεχνείου και τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
Μέσα από τις παρουσιάσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ελευθερίας και της
δημοκρατίας.
2. Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες: Τα παιδιά συμμετείχαν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, δημιουργώντας αφίσες και ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα γεγονότα του
Πολυτεχνείου.
Οι δημιουργίες τους γεμίζουν τους τοίχους του σχολείου μας και υπενθυμίζουν τη σημασία της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
3. Προβολή Ντοκιμαντέρ: Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται
την ιστορία του Πολυτεχνείου και τα γεγονότα της εποχής.
Μέσα από το ντοκιμαντέρ, τα παιδιά κατανόησαν βαθύτερα την αξία του αγώνα για
ελευθερία και δικαιοσύνη.
4. Διαδραστικές Συζητήσεις: Πραγματοποιήθηκαν διαδραστικές συζητήσεις, όπου οι μαθητές
είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να συζητήσουν για τη σημασία της
ελευθερίας και των δικαιωμάτων στην καθημερινή ζωή.
Η ημέρα αυτή μας υπενθύμισε ότι η ελευθερία και η δημοκρατία δεν είναι δεδομένα, αλλά απαιτούνσυνεχή αγώνα και επαγρύπνηση. Οι μαθητές μας έμαθαν για την αξία της συμμετοχής
και της κοινωνικής ευθύνης, εμπνευσμένοι από τους ήρωες του Πολυτεχνείου.
Ευχαριστούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς που συνέβαλαν
στην επιτυχία των εκδηλώσεών μας.
Η μνήμη της 17ης Νοεμβρίου θα παραμείνει ζωντανή στις καρδιές και τις ψυχές μας,αποτελώντας πυξίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Δείτε τις φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας :
ΣΤ1 και ΣΤ2
Δ1 ΤΑΞΗ
Δ2 ΤΑΞΗ
Η τελετή αποφοίτησης ίσως είναι η πιο σημαντική γιορτή για τους μαθητές και τις
μαθήτριες της ΣΤ τάξης.
Είναι μια στιγμή που συνδυάζει συγκίνηση, αναμνήσεις και ευχές για το μέλλον.
Για τον λόγο αυτό οι δασκάλες κκ Ελευθερία Παπαλαζάρου και Σοφία Τοκμακίδου
αποφάσισαν να διοργανώσουν αυτήν τη γιορτή-τελετή.
Οι μαθητές/τριες μας είναι τα παιδιά αυτά που δε βίωσαν τέτοια έκθεση σε κοινό
γιατί λόγω της πανδημίας είχαν απαγορευτεί αυτές οι δράσεις.Βέβαια συμμετείχαν
σε θεατρικά και γιορτές αλλά με θεατές τους μαθητές/τριες του σχολείου μας.
Αυτό αποτέλεσε ένα ακόμη κίνητρο για τις δασκάλες τους,έτσι ξεκίνησαν το πρότζεκτ
της αποφοίτησης!
Επιλέχθηκαν τα θεατρικά,μοιράστηκαν οι ρόλοι,ξεκίνησαν οι πρόβες,κατασκευάστηκαν
τα σκηνικά και οι ενδυμασίες και τωρα φτάσαμε να σας προσκαλούμε:
Ημερολόγιο δράσεων μέχρι να οδηγηθούμε στην παράσταση:
1)ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΥΧΩΝ
2)ΠΟΙΗΜΑ: ΑΝΤΙΟ ( ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΥΜΟΣΥΝΗΣ)
3)ΤΟ ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΑΜΕ
4)ΕΤΟΙΜΑΣΑΜΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ
5)KΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΑΝ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
6)ΟΡΓΑΝΩΣΑΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ REUNION
7) ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
https://qrco.de/bf8f84?trackSharing=1
Επειδή τα παιδια μας έχουν οικολογική συνείδηση,δημιούργησαμε or code.
Όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος, οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης του Δημοτικού σχολείου μας, στόλισαν
τα δέντρα στις εισόδους των κτιρίων.
. Μικροί και μεγάλοι (δασκάλες και μαθητές/τριες) επιστράτευσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους κι
έτσι κάθε λογής στολίδι τοποθετήθηκε με προσοχή στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο κάθε εισόδου.
. Η χαρά και ο ενθουσιασμός όλων γέμισε τις αίθουσες κι έδωσε μια ξεχωριστή πινελιά στη γιορτινή
ατμόσφαιρα του σχολείου μας.
Και του χρόνου…!!!!!
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
σας ενημερώνουμε ότι η εκδήλωση του σχολείου για τον εορτασμό
της επετείου του Πολυτεχνείου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή
17/11/2023,
από τις 08:15 π.μ. έως τις 09:40 π.μ.
Συζητήθηκε η έννοια της δημοκρατίας,έπαιξαν κουκλοθέατρο,
είδαν οι μαθητές/τριες
μας βιντέακια ,δραματοποίσαν κείμενα,κατέληξαν σε
συμπεράσματα ...
Παρακάτω σας παρουσιαζουμε μέρος αυτής της δράσης
Μια ομαδική εργασια από τις τάξεις Γ1,Δ1,ΣΤ1,ΣΤ2.
Το κουκλοθέατρο από την τάξη του Δ2:η ντενεκεδούπολη!
Την παράσταση επιμελήθηκαν :η δασκάλα της τάξης κ. Σαρηγιάννη Ευαγγελία
και ο εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής κ. Γεώργος Λυμπέρης.
Η δημοκρατία με τα μάτια του Γ2
¨Ολοι μας πήραμε το μήνυμα πως η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι
πολύτιμη!
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
H πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης δεν βιώνονται με την
ίδια κατάνυξη και τον ίδιο ενθουσιασμό από ολόκληρο το Χριστιανικό κόσμο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δίνει μεγαλύτερη
έμφαση στην ανάσταση του Κυρίου, ενώ η Δυτική στο θρήνο για το θάνατό του.
Η ορθόδοξη θεώρηση για την Ανάσταση συμπυκνώνεται στον πασίγνωστο ύμνο:
Τους πρώτους μετά Χριστόν αιώνες, οι εορτασμοί της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα δεν υπήρχαν, καθώς οι Χριστιανοί
ήταν μια διωκόμενη μειονότητα. Όλα άλλαξαν τις ημέρες του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου και οι πρώτες
λειτουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας ξεκίνησαν στην Ιερουσαλήμ.
Το Χριστιανικό Πάσχα πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στο Εβραϊκό Πεσάχ. Το Πεσάχ ήταν η πρώτη από τις τρεις ετήσιες
μεγάλες εορτές των Ισραηλινών, η οποία γιορταζόταν στις αρχές της Άνοιξης.
Η λέξη Πάσχα είναι ελληνοποιημένη απόδοση του Πεσάχ και σημαίνει Διάβαση. Οι μεν Εβραίοι γιορτάζουν τη διάβασή
τους από την Ερυθρά θάλασσα και την απελευθέρωσή τους από τη φαραωνική δουλεία. Οι δε Χριστιανοί γιορτάζουν
το Πάσχα, την ανάσταση του Χριστού και την απελευθέρωσή τους από την αμαρτία και το θάνατο. Ο Χριστιανισμός πήρε
το Πάσχα από τους Εβραίους και του έδωσε νέο νόημα.
Με απόφαση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ, το Πάσχα ορίστηκε να εορτάζεται σ’ όλη τη Χριστιανοσύνη την
πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και μετά το εβραϊκό Πάσχα, προκειμένου να τηρείται η σειρά
των γεγονότων.
Όμως, από την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου, Ανατολικοί και Δυτικοί Χριστιανοί γιορτάζουν το Πάσχα σε
διαφορετικές ημερομηνίες, οι μεν βάσει του παλαιού ημερολογίου, οι δε βάσει του νέου. Αν και το Οικουμενικό Πατριαρχείο
έχει υιοθετήσει το νέο ημερολόγιο από τις αρχές του 20ου αιώνα, για το Πάσχα ακολουθεί το παλαιό.
Οι προσπάθειες για κοινό εορτασμό μεταξύ όλων των δογμάτων και ομολογιών του Χριστιανισμού δεν έχουν ευοδωθεί ως σήμερα.
ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ..ΓΙΑ ΤΟ Δ1
Ευχαριστούμε πολύ κ. Καλλιόπη μας!
Οκτώ ημέρες πριν το Πάσχα, η ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει το Σάββατο του Λαζάρου, τιμώντας έτσι την Ανάσταση του Λαζάρου.
Σύμφωνα με την παράδοση, ο Λάζαρος ήταν φίλος του Ιησού και όταν ασθένησε, οι αδελφές του ενημέρωσαν τον Χριστό να τον επισκεφθεί στην Γαλιλαία.
Όπως αναφέρει το ekklisiaonline.gr, ο Ιησούς άργησε σκόπιμα να πάει μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος και τότε είπε στους μαθητές του ότι θα πάει να τον ξυπνήσει.
Ζήτησε από τις αδελφές του να πάει στον τάφο του και έδωσε εντολή να βγάλουν την ταφόπλακα.
«Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: Λάζαρε, δεύρο έξω».
Ο νεκρός Λάζαρος βγήκε έξω τυλιγμένος με σάβανα και ζήτησε να πάει σπίτι του.
Σύμφωνα με την παράδοση, από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι και την Κυριακή του Θωμά, απαγορεύεται η τέλεση μνημόσυνου με κόλλυβα.
Εκείνη την ημέρα, φτιάχνονται τα «λαζαράκια» ή «λαζάρηδες» ή «λαζαρούδια». Πρόκειται για κουλουράκια ή ψωμάκια (ενίοτε γεμιστά με καρύδια, αμύγδαλα, σταφίδες, μέλι), στα οποία δίνεται το σχήμα ανθρώπου με σταυρωμένα τα χέρια, αναπαριστώντας έτσι τον νεκρό Λάζαρο. Μάλιστα, στη θέση των ματιών τοποθετούνται δύο γαρίφαλα.
Υπάρχουν βέβαια και τα κάλαντα του Λαζάρου, που πλέουν τραγουδιούνται σε ελάχιστες περιοχές. Τα τραγουδούσαν κοπέλες που ονομάζονταν «Λαζαρίνες».
Στην Κω γίνεται το έθιμο της αναπαράστασης, με ένα παιδί να τυλίγεται με ένα σεντόνι και να στολίζεται με κίτρινα λουλούδια. Αμοιβή της παρέας για την αναπαράσταση, ήταν τα αβγά για τον δάσκαλο.
Σε άλλες περιοχές της χώρας, έντυναν με χτυπητά πολύχρωμα υφάσματα μια ρόκα, μια κούκλα, έναν καλαμένιο σταυρό και τα στόλιζαν με κορδέλες και λουλούδια.
Στην Κρήτη, έκαναν ένα ξύλινο σταυρό και τον στόλιζαν με ορμαθούς από λεμονανθούς και αγριόχορτα με κόκκινα λουλούδια, τις μαχαιρίτσες.