Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!


"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"

Get Adobe Flash player

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό

πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής

σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο,

καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους

οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.

Πώς θα «τρέξουν» οι μαθητές/τριες στον 13ο Μαραθώνιο
Τα παιδιά κάθε τάξης διαβάζουν συγκεκριμένα βιβλία, απαντούν σε ερωτήσεις και

καταπιάνονται με δραστηριότητες.

 

Οι μαθητές/τριες μετά από παρακίνηση της δασκάλας τους συμμετέχχουν σε αυτή

τη δράση.

 

Τα παιδιά της Ε΄1   διαβάζουν τα βιβλία::

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

 

 

 

 

Οι μαθήτριες :ΒΕΝΕΔΙΚΤΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ,ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΟΥΚΟΥΔΗ,ΖΩΗ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ,ΗΛΙΑΝΑ ΣΥΚΟΥΣΗ,ΧΡΥΣΑΥΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ,ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ ΤΑΓΚΑ,σχεδίασαν,οργάνωσαν,

προγραμμάτισαν και οδήγησαν τους /τις υπόλοιπους/ες  μαθητές/τριες σε μια υπέροχη,ευγενής άμιλλα.

Το θέμα ήταν να παράξουν μία περίληψη από ένα απόσπασμα ενός βιβλίου.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις τάξεις της Δ,Ε,Στ.

Οι μαθήτριες συνέλεξαν τα κείμενα κα αφού τα διάβασαν τα παρέδωσαν στους εκπαιδευτικούς για να τα αξιολογήσουν.

Από αυτήν την αξιολόγηση βγήκαν τα καλύτερα κείμενα και αποδόθηκε έπαινος από τη διεθύντρια του σχολείου και από την υπεύθυνη λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης κ. Χριστίνας Πρασούδη.

Νιώθουμε περήφανοι για όλους τους μαθητές/τριες που αναλαμβάνουν τέτοιες δράσεις.

Συγχαρητήρια παιδιά!Να συνεχίσετε να αυτενεργείτε σε τέτοιους στόχους!

_Viber_2024-04-14_18-48-59-413.jpg

 

 

 

  Ο συνοπτικός λόγος ή αλλιώς περίληψη, απαραίτητος σε κάθε έκφανση της ζωής μας, διδάσκεται στο

σημερινό σχολείο σε όλες τις τάξεις, από το Δημοτικό ως το Λύκειο. Η σπουδαιότητα της διδασκαλίας της περίληψης είναι ευρέως αποδεκτή, αλλά οι δυσκολίες να παράξουν οι μαθητές/τριες κείμενα περίληψης

είναι πολλές..

Κι αυτό δεν είναι αξιοπερίεργο, γιατί η διαδικασία πύκνωσης ενός κειμένου με στόχο τη δημιουργία ενός μετακειμένου ισάξιου με το πρώτο αλλά στο ένα τρίτο περίπου της έκτασής του, δεν είναι καθόλου εύκολη,

γιατί απαιτεί σύνθετη γλωσσική και διανοητική διεργασία.Παρόλα αυτά οι μαθητές/τριες μας έδωσαν αξιόλογα

δείγματα της δουλειάς τους.

Συγχαρητήρια λοιπόν και στους/στις μαθητές/τριες που συμμετείχαν!

Οι περιλήψεις που ξεχώρισαν ήταν των :ΝΕΦΕΛΗ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ(Στ τάξη),ΠΑΡΙΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ(Στ τάξη),

ΑΡΕΤΗ ΜΙΛΤΣΑΚΑΚΗ(ΣΤ τάξη),ΦΡΑΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ(Ε τάξη).

Συγχαρητήρια και στους μαθητές/τρίες που ξεχώρισαν τα κειμενά τους!

Α' Δημοτικού - Γλώσσα - Εικονοποίηση κειμένων μαθήματος - Επεισόδιο 9o - Στη  Βιβλιοθήκη - YouTube

 

βρέθηκε η Α τάξη του σχολείου μας την Πέμπτη 11-4-2024.

Η αφόρμηση δόθηκε από την ενότητα 9 <<ο κόσμος των βιβλίων>>του

μαθήματος της γλώσσας.

Οι μικροί/ες μας μαθητές/τρίες συμμετείχαν στην ακρόαση ενός παραμυθιού,

στην ζωγραφική απεικόνιση αυτού,στη συζήτηση που ακολούθησε.

Η παραγωγή προφορικού λόγου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους,

που μέσα από αυτή τη δράση ,έχει επιτευχθεί.

Τους/τις  μαθητές/τρίες συνόδευσαν οι δασκάλες των τμημάτων κκ.Συμεωνίδου

Μαρία και Καλλιόπη Πούλου.

Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και την πραγμάτωση αυτής της δράσης τη βιβλιοθηκονόμο μας κ.Σούλα.

_Viber_2024-04-14_12-54-07-600.jpg_Viber_2024-04-14_17-18-00-574.jpg

 

_Viber_2024-04-11_09-57-37-318.jpg

Σήμερα, διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει,

αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της

βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του και προτείνουν, μέσα από

την πρόληψη και την παρέμβαση, διάφορες προσεγγίσεις και μεθόδους για

την αποτελεσματική  αντιμετώπισή του. Η πλειονότητα των μεθόδων αυτών

και των συνακόλουθων στρατηγικών, προγραμμάτων και πρακτικών εστιάζει

στον προληπτικό ρόλο που θα πρέπει να αναλάβουν και να αναπτύξουν

τα σχολεία. Η ενεργός συμμετοχή και η συνεργασία όλων των άμεσα

και έμμεσα εμπλεκομένων στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του

εκφοβισμού αποτελεί πλέον αναγκαιότητα..

Μέσα σε αυτήν την αναγκαιότητα  την ημέρα του σχολικού εκφοβισμού,

όλοι μαζί με τους/τις μαθητές/τριες φωνάξαμε το σύνθημα:

                                     ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ!

Από την πλατεία Πολυκάστρου,Τετάρτη 6-3-2024,μαζί με τα άλλα 

δημοτικά σχολεία παρακινήσαμε τους μαθητές/τριες μας μέσα από

δρώμενα και εικαστικές παρεμβάσεις ...Να μιλήσουν...να μη φοβηθούν!!

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λυμπέρη Γεώργιο, δάσκαλο θεατρικής αγωγής ,που στήριξε αυτήν την εκδήλωση,καθώς και στους υπόλοιπους συναδέλφους γαι τη συμμετοχή των τμημάτων τους.

Οι  μαθητές/τριες του Δ2 ήταν αυτοί που συμμετείχαν στο δρώμενο.

Μπράβο στα παιδιά μας!

._Viber_66.jpg_Viber_67.jpg

Αγαπητοί/Αγαπητές υπεύθυνοι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου,

Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου για το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.

 

Το Δίκτυο Αγωγής Υγείας του κέντρου Υγείας Πολυκάστρου αρμοδιότητας της 4ης ΥΠΕ στο σχολείο μας ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για την πρόληψη στα ατυχήματα.

Εκτιμώ την προσπάθειά σας και τη συνεισφορά σας στην υγεία των μαθητών.

Σας ευχαριστώ θερμά για την προσφορά σας και την αφοσίωσή σας στην υγεία της κοινότητάς μας.

Με εκτίμηση, 1ο ΔΣ Πολυκάστρου 

 

0-02-05-53393bcfff33c57cfb9c704a833e64e4014de83b7b933dffd58c6133bc26b1fb_ac8384a3.jpg

  Η ΣΤ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα που δημιούργησε το

ίδρυμα Λασκαρίδη<<βιβλιοσυσκευή για τη Μικρασιατική καταστροφή>>.

  Την οργάνωση του προγράμματος είχε αναλάβει η βιβλιοθηκονόμος κ.Σούλα,

η οποία μας έκανε και το κάλεσμα.

  Το πρόγραμμα συνδέται με την ιστορία που διδάσκονται οι μαθητές/τριες και

με το μάθημα των εργαστηριών δεξιοτήτων ,γιαυτό και οδηγήσαμε τα εκτάκια μας

στο χώρο της βιβλιοθήκης και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα.

  Μέσα από την επαφή με τα βιβλία και από παιγνιώδεις δραστηριότητες (επιτραπέζιο

παιχνίδι, προβολή ιστορικού βίντεο,κατασκευή βιβλίου συναισθημάτων, δημιουργία ιστορίας

με την μέθοδο quilting) τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη Μικρασιατική καταστροφή.

_Viber_2023-12-25_12-50-36-389.jpg._Viber_2023-12-25_12-51-40-940.jpg

_Viber_2023-12-25_12-48-53-366.jpg_Viber_2023-12-25_12-49-46-481.jpg

 

Το θέατρο για παιδιά μπορεί και πρέπει να παίζει ένα ρόλο παράλληλο με το σχολείο. 

Ο ρόλος του δάσκαλου και του θεάτρου είναι σχετικός και οι πορείες τους

αλληλοσυμπληρούμενες.

Η επίσκεψη σε μια θεατρική παράσταση σε καμία περίπτωση δεν είναι χάσιμο μαθήματος .

Εντάσσεται στη διαδικασία μάθησης, δημιουργικότητας,κοινωνικοποίησης των παιδιών

και είναι πηγή ερεθισμάτων για συζήτηση και δραστηριότητα.

 

 

Καλικάντζαρος, μία Χριστουγεννιάτικη ΙστορίαΟι τάξεις Α,Β,Γ,Δ 

παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση στο 

κινηματοθέτρο Αθήναιον.

 

816x465-paramythi-SXCRw.jpgΟι τάξεις Ε.ΣΤ

παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση,στο

θέατρο Αριστοτέλειο.

 

 

"Το σιρόπι του Άγιου Βασίλη" - διαδραστικό θεατρικό δρώμενο.
Μια διαφορετική χριστουγεννιάτικη θεατρική γιορτή πραγματοποιήθηκε

στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.

Μαθητές και μαθήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος της

Θεατρικής Αγωγής, δουλεύοντας με την τεχνική του κυκλικού δράματος,

έφτιαξαν ένα σύντομο διαδραστικό δρώμενο για τα υπόλοιπα τμήματα του

σχολείου.

Το δρώμενο διαδραματίστηκε σε τέσσερις διαφορετικούς σταθμούς με τη

συμμετοχή των παιδιών να έχει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.

Συμμετείχαν τα τμήματα Β1, Β2 και Δ1.

 Τον συντονισμό της δράσης είχε ο εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής

Γιώργος Λυμπέρης.

Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μαθητές/τριες ,όμως κατάφεραν να το πραγματώσουν

άριστα και να περάσουν υπέροχα!

 

 

 

 

 

 

 

0-02-05-7302d267097b9dbfea5dd914ec7a4577248486d92df69270a048efdba12bd45c_9aab3764.jpg0-02-05-8a8d004acd6b576bd0219aa7dc7f97602a68c12bcf46be7a216b89854de26525_d8138227.jpg

 

 

 

 

  Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με 

Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα

και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης

της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου,

μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να

αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

 Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα

ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

  Η δική μας φωνή και το μήνυμα ενότητας αλληλεγγύης

και αλληλοσεβασμού ακούστηκε με την οργάνωση δράσεων

από τις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής κκ.Δουκαίνη

Κανδηλάπτη και Παρασκευή Ζαφειρίου.

Οι μαθητές/τριες βίωσαν μέσα από παιχνίδια,εικαστικά δρώμενα και προβολές ταινιών

τη διαφορετικότητα των παιδιών με αναπηρίες.Το σύνθημα μας είναι :

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ,ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ!

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες από τις δράσεις μας:

Γκολμπολ:Το Γκόλμπολ είναι αποκλειστικά Παραολυμπιακό άθλημα. Πρόκειται για ομαδικό άθλημα,

στο οποίο συμμετέχουν μόνο τυφλοί αθλητές ή αθλητές με μειωμένη όραση

0-02-05-2b3cdf7b9b18f499b01288a819dba8f4759616429c33792742c85dbd544bbe22_6e5ec33e.jpg

Πετοσφαίριση καθιστή

0-02-05-da67da3761c559ce7124f66dc0eea1048e6552bf908da69fa1e137038744f323_91c2e749.jpg

Συζήτηση στην αυλή του σχολείου μας.

_Viber_2023-12-04_13-02-32-024.jpg

0-02-05-1bb7507da03e99090c02200d32b8d5cf17fa3d9c6963ab3d1219ab3bcdd08db7_769d7f9c.jpg

0-02-05-b4494b93ef1208c5503900cd60fa25b33728bd120f1ae9e55677139381b2de7b_cb14d361.jpg

0-02-05-13ed97ef1a3bce099b2b13860a378120cd87ba4867e21f2ea049e187486f1864_e1a8fdc7.jpg

0-02-05-9119fa1dc7eec4029df03191da410c1beb195f68ce4b2a3deee19868e51f0622_99e183de.jpg

0-02-05-5719a3033a2a859039e839a55390415bd18b4f3e5e60a189ed0eac73311f26f1_44900a2e.jpg

 

 

0-02-05-dc62a4ebf2324aebd3d1e3a4ea21db1a89f0b28a49b97018d891fd2a5bbe13a0_4bc89f35.jpg

Screenshot_1.png

ΚΑΙ..

.jpg

 Ευχαριστούμε τη σύμβουλο της φυσικής σγωγής κ. Αικατερίνη Κούπανη που μας τίμησε με

την παρουσία της

 Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που στήριξαν

οικονομικά αυτή τη δράση με την αγορά των σφαιρών για το Γκόλμπολ.

 Τέλος συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής που οργάνωσαν τις δράσεις

αυτής της ημέρας,καθώς και σε όλους τους/τις μαθητές /τριες και δασκάλους/λες που εργάστηκαν

για να αποδώσουν το νόημα της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ!

 

Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης επισκέφθηκαν το ΚΠΕ  Κιλκίς και παρακολούθησαν το πρόγραμμα 

¨στα μονοπάτια του δάσους μας¨.

 

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ και στο πεδίο γύρω από αυτό (πλατανόδασος, πευκόδασος). Οι μαθητές μελετούν το δάσος ως οικοσύστημα, μαθαίνουν για 

τα πολλαπλά οφέλη του, την έννοια των φυσικών πόρων και εφαρμόζουν βιωματικά στη συνέχεια

τις γνώσεις αυτές στο πεδίο δράσεων γύρω από το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ.

 

0-02-05-1d3d1687456ba496acf3cf99adf46d84b09e48980031465411ed9af17dbb47d8_f07a6539.jpg

 

 

 

0-02-05-46d6a3bfc99d005a1e2300c9644121ee833003a0710fc0c3c5c4aec7d5c4dab6_d2a9b7cc.jpg

 

 

0-02-05-d8a7a97293f16e3144fc9afb79f78adb3d3911e882f95cbd9619ac45c25d1428_1113d469.jpg

 

 

ΓΝΏΡΙΣΑΝ:

1)  το περιβαλλον της περιοχης και την ιστορια του Γυναικοκαστρου

2)πληροφοριες για τη φυση

ΔΡΑΣΕΙΣ:

1)παιχνίδια

2)περιήγηση  στο ρέμα.

 

 

 

 

Στο μάθημα της γλώσσας,της Δ τάξης, στην ενότητα 5 οι μαθητές/ριες

καλούνται να γνωρίσουν:

    • Τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής.

    •  Τα Σήματα της Τροχαίας.

… και όλα αυτά μαθαίνοντας να κυκλοφορούμε με ασφάλεια!

 

  Οι δασκάλες κκ.Λαμπρινή Γκαντίδου και Ευαγγελία Σαρηγιαννη.

οργάνωσαν μια εκπαιδευτική δράση στο πάρκο κυκλοφοριακής

αγωγής του δήμου μας.

Εκεί βιωματικά πια, οδήγησαν τα παιδιά στο τι πρέπει να προσέχουν!

   Η διευθύντρια του σχολείου μας κ.Χριστίνα Τσαμπάζη ζήτησε από

το ΑΤ Πολυκάστρου εκπαιδευτές -αστυνομικούς για να συζητήσουν

τα σήματα της τροχαίας κατά την παραμονή των παιδιών στο

παραπάνω  πάρκο.

 

2.jpg

 

 

 

 

 

1.jpg

 

 

 

Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν με έντονη ευφορία στο σχολείου μας .

 

Εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ΑΤ Πολυκαστρου για τη συμβολή

του σε αυτή τη δράση.

 

Oι μαθήτες/ριες της Δ τάξης σας προτείνουν να παίξετε στο παρακάτω κουίζ

για να δείτε τι έχουν μάθει/...

 

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3543

(πατήστε π'ανω στο σύνδεσμο για να ανοίξει το κοίζ)

 

 

 

https://blogs.sch.gr/eeeekthi/files/2020/05/ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ-ΑΓΩΓΗ.pdf

 

Η Ε τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το μουσείου Βυζαντινού πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη.

Τα προγγράματα που υλοποιήθηκαν ήταν:

1.«Γνωρίζω τις βυζαντινές σφραγίδες – από τις βούλλες στις IPs.

Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για:

  • τη γραφή στο Βυζάντιο (ποιοι έγραφαν, ποια τα υλικά γραφής)
  • το σύστημα οργάνωσης της διοικητικής και εκκλησιαστικής γραφειοκρατίας (διασφάλιση του απόρρητου και της γνησιότητας των εγγράφων)
  • το σύστημα διανομής και διακίνησης εγγράφων
  • την κατασκευή και τη χρήση των μολυβδόβουλλων

2. «Κάρτες επίσκεψης στο Μουσείο»

Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές/ριες να περιηγηθούν το μουσείο σε ομάδες και να παρατηρήσουν συγκεκριμένα εκθέματα. Κάθε ομάδα, με αφορμή ένα αντικείμενο (ή ομάδα αντικειμένων) σε κάθε αίθουσα, παρατήρησε αντικείμενα που σχετίζονται μεταξύ τους. Κατά την επίσκεψή τους οι μαθητές μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν φωτογραφική μηχανή  και  έβγάζαν φωτογραφίες χωρίς φλας. Με τη φωτογράφιση έμεθαν να παρατηρούν τα αντικείμενα και να βλέπουν σημαντικές λεπτομέρειες που δίνουν πληροφορίες.

Ήταν μια εύκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες:

  • Να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη μέσα από τη συζήτηση και την παρατήρηση
  • Να συνεργαστούν σε ομάδες.

 Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευσαν ήταν:

οι κκ Ρένα Γεωργίου,Κωνσταντινιά Παρασίδου ,Φρόσω Σανίδα

.Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν ενθουσιασμένοι από την εκπαιδευτική αυτή δράση τους.

 

 

ψηφίστε και στηρίξτε το έργο του Στ1

 

 

https://forms.gle/nZjtEmx4nCghQkEC6

 

Αυτός είναι ο σύνδεσμος για να ψηφίσουμε το καλύτερο λογότυπο για το etwinning έργο που υλοποιεί  το ΣΤ1

με την καθηγήτρια των αγγλικών κ.Μπάλη Παναγιώτα

 

Στη βιβλιοθήκη

 
Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.
 
βρήκαμε αντίθετες λέξεις,κάναμε παραγωγή προφορικού λόγου με τη χρήση αντίθετων λέξεων,είδαμε βίντεο μιας ξένης βιβλιοθήκης...και γενικά μάθαμε πολλά για τις βιβλιοθήκες.
¨Ομως η δασκάλας μας,κ.Μαρία Συμεωνίδου, αποφάσισε πως έπρεπε να δούμε και τη δημότική βιβλιοθήκη του Πολυκάστρου.
Την Πέμπτη λοιπόν στις 12/5/2022 μπήκαμε σε δυάδες και ξεκινήσαμε
 
Μπροστά η δασκάλα μας,στη μέση εμείς,και πίσω η κ.Ελίνα και η κ. Χρύσα.Είμαστε πρωτάκια οπότε καταλαβαίνετε..
 
Η βιβλιοθηκονόμος μας υποδέχτηκε με χαρά,μας είχε ετοιμάσει και το χώρο
 
 
Αφού είδαμε την πλούσια συλλογή από βιβλία, η κυρία βιβλιοθηκονόμος   μας παρουσίασε την ιστορία ενός βιβλίου.
Σας προτείνουμε να επισκεφτείτε και σεις τη βιβλιοθήκη του τόπυ μας..
 

Με αφορμή την αναφορά στο συγκεκριμένο έργο του Τζιακομέτι, δημιουργήσαμε μία μικρογραφία προσεγγίζοντας τις αναλογίες των μορφών του.

Υλικά: αλουμινόχαρτο, κόλλα, σπρέι.

ΣΤ2 τάξη,δασκαλα ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΤΑΝΙΑ

Στόχοι Ενότητας:   Οι μαθητές/τριες να: ‐ γνωρίσουν ένα σύγχρονο γλύπτη, να αντιληφθούν βιωματικά τους τρόπους έκφρασής του  και να εκτιμήσουν το έργο του

Αλμπέρτο Τζακομέττι

Σύνοψη

Ο Αλμπέρτο Τζακομέτι († 11 Ιανουαρίου 1966 στο Chur) ήταν Ελβετός μοντερνιστής γλύπτης, ζωγράφος και γραφίστας που έζησε και εργάστηκε κυρίως στο Παρίσι από το 1922. Παρέμεινε προσκολλημένος στη γενέτειρά του, την ορεινή κοιλάδα Bergell- εκεί συνάντησε την οικογένειά του και αφοσιώθηκε στο καλλιτεχνικό του έργο.

Ο Giacometti είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ού αιώνα. Το έργο του είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό, τον υπερρεαλισμό και τα φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη κατάσταση, καθώς και από τον υπαρξισμό και τη φαινομενολογία. Γύρω στο 1935 εγκατέλειψε τα υπερρεαλιστικά έργα για να αφοσιωθεί στις “συνθέσεις με φιγούρες”. Μεταξύ 1938 και 1944, οι φιγούρες είχαν μέγιστο μέγεθος επτά εκατοστών. Σκοπός τους ήταν να αντικατοπτρίζουν την απόσταση από την οποία είχε δει το μοντέλο.

Τα πιο διάσημα έργα του Giacometti δημιουργήθηκαν κατά τη μεταπολεμική περίοδο- στα εξαιρετικά μακριά, λεπτά γλυπτά, ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε τη νέα του εμπειρία της απόστασης μετά από μια επίσκεψη στον κινηματογράφο, στην οποία αναγνώρισε τη διαφορά μεταξύ του δικού του τρόπου θέασης και εκείνου της φωτογραφίας και του κινηματογράφου. Με την υποκειμενική οπτική του εμπειρία, δημιούργησε το γλυπτό όχι ως φυσικό αντίγραφο στον πραγματικό χώρο, αλλά ως “μια φανταστική εικόνα στον ταυτόχρονα πραγματικό και φανταστικό, απτό και απρόσιτο χώρο της”.

Το ζωγραφικό έργο του Giacometti αποτελούσε αρχικά ένα μικρότερο μέρος του έργου του. Μετά το 1957, η παραστατική ζωγραφική πήρε τη θέση της ισότιμα με τη γλυπτική. Η σχεδόν μονόχρωμη ζωγραφική του της ύστερης περιόδου “δεν μπορεί να αποδοθεί σε καμία υφολογική μορφή του μοντερνισμού”, είπε με σεβασμό ο Lucius Grisebach.

 
Διδακτικοί Στόχοι
Να ενημερωθούν οι μαθητές για το ζήτημα της ανακύκλωσης.
Να γνωρίσουν τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν.
Να ενημερωθούν για τα περιβαλλοντικά οφέλη της ανακύκλωσης.
Να διαμορφώσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
      ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΔΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α1 ΚΑΙ Α2 
 
Με καθοδηγητές τις κ.Ζαφειρίου,Κενανίδου, Πρασούδη,Σαλώνη,Συμεωνίδου.
 
 
 
 
ΤΙ ΚΡΙΜΑ..ΕΜΕΙΣ ΠΕΤΑΜΕ ΚΑΙ Η ΦΑΛΑΙΝΑ ΤΡΩΕΙΙΙΙ
 
 
 
 
 
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΥΝΗΜΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΣΠΑΣΤΕΙΤΕ!
 
ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ για ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ~ Los Niños
 
ΑΦΟΡΜΗ ΔΩΣΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Ε2
Οι οποίοι επισκέφτηκαν, με τη δασκάλα τους κ. Κοσμίδου, τον κ. Δήμαρχο και ζήτσαν περισσότερους κάδους ανακύκλωσης..
 

https://youtu.be/t5I-yk01B5Q

 

 

ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ

Η ΙΩΝΙΑ

 

ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ

Η ΙΩΝΙΑ

Η Αρχαία Ελλάδα το 430 π.Χ.

Ιωνία ονομάζεται η παράλια περιοχή της Μ. Ασίας, καθώς και μερικά νησιά στα οποία κατοικούσαν οι Ίωνες. Περιλαμβάνει το τμήμα της Μ. Ασίας που περιβάλλεται από τους ποταμούς Έρμο και Μαίανδρο. Σταδιακά η Ιωνία ταυτίστηκε με ολόκληρη την περιοχή των ανατολικών παραλίων του Αιγαίου λόγω της μεγαλύτερης εμβέλειας των Ιωνικών πόλεων έναντι των άλλων ελληνικών πόλεων της περιοχής αυτής.

Ο ιστορικός χώρος της αρχαίας Ιωνίας εκτεινόταν από τον Έρμο ποταμό στα βόρεια μέχρι την αρχή της χερσονήσου της Αλικαρνασσού στα νότια. Δυτικά κατέληγε στην μεγάλη χερσόνησο της Ερυθραίας, ενώ δυτικά σε οροσειρές που χώριζαν την Ιωνία από την Λυδία και την Καρία.

Η αρχαία μικρασιατική Ιωνία αποτελείτο από δώδεκα πόλεις, τη Δωδεκάπολη. Οι δώδεκα αυτές πόλεις ήταν οι εξής: Φώκαια, Ερυθραί, Κλαζομεναί, Τέως, Λέβεδος, Κολοφών, Έφεσος, Μίλητος, Μνους, Πριήνη και τα νησιά Χίος και Σάμος. Αργότερα προστέθηκε και η Σμύρνη.

Η Ιωνία αρχικά υποτάχτηκε στους Λυδούς, Πέρσες και τέλος στους Ρωμαίους. Στην εποχή του Βυζαντίου η Ιωνία αποτελούσε τμήμα του θέματος της Σάμου. Υποτάχτηκε στους Τούρκους και το 1919 καταλήφτηκε πάλι από τους Έλληνες. Δυστυχώς, η μικρασιατική καταστροφή του 1922 όχι μόνο εμπόδισε την ένωση με την Ελλάδα, αλλά και άδειασε κυριολεκτικά την περιοχή από τους Έλληνες. Δυο εκατομμύρια Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρική γη και να έρθουν στην Ελλάδα.

ΟΙ ΙΩΝΕΣ

Η παλιότερη από τις τέσσερις αρχαίες ελληνικές φυλές. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ήταν το πρώτο από τα ινδοευρωπαϊκά φύλα που κατέβηκαν από το Βορά. Το όνομά τους οφείλουν, σύμφωνα με τη μυθική παράδοση, στον Ίωνα, γιο του Ξούθου και της Κρέουσας και εγγονό του Έλληνα. Άλλοι πάλι αποδίδουν την ονομασία τους στην πολεμική κραυγή "ιά!" που συνήθιζαν να βγάζουν όταν πολεμούσαν.

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή οι Ίωνες κατάγονται από τον Ιωύαν, γιο του Ιάφεθ και εγγονό του Νώε. Από τον Ιωύαν κατάγονται οι Ίωνες και οι Κητιαίοι, οι κάτοικοι της Ελλάδας και της Κύπρου (Γένεση 10,2).

Βίκτωρ Ουγκώ Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885, Γάλλος συγγραφέα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ       ΒΙΒΛΙΟΥ02 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

 


 

 

 

Οι μαθητές/τριες  του ΣΤ2 και η δασκάλα τους κ. Αμοιρίδου Τάνια ,

                ταξιδεύουν μέσα από τη δημιουργία τους

 

 

 

 

 

  ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!

 

 

 

 

 

ROBY το ρομποτάκι

 

00

 

  •       

    -       Κύριε βαρεθήκαμε συνέχεια τα ίδια πράγματα?

    -       Όλο word, tux paint , scratch κάνουμε?

  •           Κάπως έτσι ξεκίνησε μια τυπική μέρα στο ολοήμερο τμήμα του 1ου Δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου
  • -       Νομίζω πως έχετε δίκιο παιδιά?. Τι θα λέγατε να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό ;

    -       Δηλαδή τι να κάνουμε;

    -       Τι θα λέγατε να φτιάξουμε ένα ρομπότ;

    -       Τέλεια !!!


 

Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο "Περισσότερα" για να δείτε το πλήρες άρθρο

 

 

Διαβάστε περισσότερα: ROBY το ρομποτάκι

Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας

teeth2

 

 

Στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας της 4ης Υ.Π.Ε., επισκέφτηκαν το σχολείο μας, στις 13/2/17 , στις 17/2/17 και στις 20/2/17 οδοντίατροι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου και ενημέρωσαν τους μαθητές μας για τις νόσους του στόματος και τον σωστό τρόπο φροντίδας του.

Στη συνέχεια, μετά από έγκριση των γονέων, ακολούθησε απλή οδοντιατρική εξέταση.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι οδοντίατροι συνεχάρησαν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την καλή στοματική τους υγιεινή και την φροντίδα που της παρέχουν.

 

Μπράβο παιδιά !!! Χαμογελάστε άφοβα !!!

Ομορφαίνετε τον κόσμο μας !!!

 

------------------------

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

1o Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου
Ασκληπιου 1, Πολύκαστρο
Τ.Κ. 61200
Τηλ: 2343022444
email: mail@1dim-polyk.kil.sch.gr
Copyright © 2024 1ο Δημοτικό ΣχολείοΠολυκάστρου  Rights Reserved.