Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Οι τάξεις Α2, Β2 και Γ2 του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εργοστάσιο "Μπάρμπα Στάθης" και να αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να δουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής και να κατανοήσουν τη σημασία της βιομηχανίας στην καθημερινή μας ζωή.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παραγωγική διαδικασία, να συνομιλήσουν με τους εργαζόμενους και να μάθουν για τις διάφορες φάσεις της παραγωγής. Επιπλέον, ενημερώθηκαν για τα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής που τηρούνται στο εργοστάσιο, καθώς και για τις περιβαλλοντικές πρακτικές που εφαρμόζονται.
Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές έλαβαν μικρά δώρα από το εργοστάσιο, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την επίσκεψή τους. Τα δώρα αυτά περιλάμβαναν προϊόντα του εργοστασίου, τα οποία οι μαθητές απόλαυσαν με ενθουσιασμό.
Οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο με ενθουσιασμό και πολλές νέες γνώσεις, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα τα μαθήματά τους και να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες στο μέλλον.
Προγραμματισμένη Επίσκεψη την Άνοιξη
Μετά την επιτυχία της επίσκεψης των τάξεων Α2, Β2 και Γ2, οι τάξεις Α1, Β1 και Γ1 θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εργοστάσιο "Μπάρμπα Στάθης" την άνοιξη. Οι μαθητές ανυπομονούν να ζήσουν αυτή την εμπειρία και να αποκομίσουν τα ίδια οφέλη με τους συμμαθητές τους.
Η επίσκεψη αυτή θα προσφέρει στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να δουν από κοντά τη λειτουργία ενός εργοστασίου και να κατανοήσουν τη σημασία της βιομηχανίας στην κοινωνία μας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μαθητές θα επιστρέψουν με πολλές νέες γνώσεις και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν στην εκπαιδευτική τους πορεία.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Με χαρά σας ενημερώνουμε για τις χριστουγεννιάτικες δράσεις της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας.
Οι μαθητές μας έχουν προετοιμάσει μια σειρά από εκδηλώσεις και δραστηριότητες για να μοιραστούν
τη χαρά των Χριστουγέννων και να υποστηρίξουν όσους το έχουν ανάγκη.
Συγκέντρωση χρημάτων για την εκπλήρωση της ευχής ενός παιδιού με χρόνια πάθηση:
Ξεκινήσαμε τη χριστουγεννιάτικη περίοδο με μια σημαντική πρωτοβουλία, καλώντας όλους να προσφέρουν ώστε να πραγματοποιηθεί η ευχή ενός παιδιού με χρόνια πάθηση.Στολισμός Χριστουγεννιάτικων δέντρων στους δημόσιους χώρους του σχολείου:Οι μαθητές μας διακόσμησαν με αγάπη και φαντασία τα χριστουγεννιάτικα δέντρα στουςδημόσιους χώρους του σχολείου, δημιουργώντας μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα.
Διακόσμηση του χώρου για τη χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση:Προετοιμάσαμε τον χώρο που θα φιλοξενήσει τη χριστουγεννιάτικη παράσταση με όμορφεςκαι πρωτότυπες διακοσμήσεις, φέρνοντας το πνεύμα των Χριστουγέννων στην καρδιά μας.
Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση: Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης ετοιμάζουν με ενθουσιασμόμια θεατρική παράσταση που θα πραγματοποιηθεί στον διακοσμημένο χώρο του σχολείου μας.Η παράσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και του ταλέντου των μαθητών και υπόσχεται να μας μαγέψει όλους.
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης παρουσιάζουν με μεγάλη χαρά τη θεατρική παράσταση "Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα". Σε αυτήν την μοναδική ιστορία, οι αγαπημένοι ήρωες των παιδικών μας χρόνωνενώνουν τις δυνάμεις τους για να ζήσουν μαγικές περιπέτειες. Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα,αν και από διαφορετικούς κόσμους, συναντιούνται σε μια φανταστική αφήγηση που διδάσκει τη σημασία της φιλίας, της συνεργασίας και της καλοσύνης.Οι μαθητές έχουν εργαστεί σκληρά για να φέρουν στη σκηνή αυτό το παραμυθένιο έργο, με απώτερο στόχονα προσφέρουν χαμόγελα και να ενισχύσουν το πνεύμα των γιορτών.
Οφέλη από τη Συμμετοχή στο Θέατρο:Ανάπτυξη Αυτοπεποίθησης: Η συμμετοχή στο θέατρο βοηθά τους μαθητές να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αποκτήσουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους.Κοινωνικές Δεξιότητες: Μέσα από τη συνεργασία για την προετοιμασία και την εκτέλεση της παράστασης, οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να λειτουργούν ως ομάδα. Δημιουργική Έκφραση: Το θέατρο προσφέρει μια πλατφόρμα για δημιουργική έκφραση, επιτρέποντας στους μαθητές να εξερευνήσουν και να παρουσιάσουν συναισθήματα και ιδέες με μοναδικό τρόπο.Ενίσχυση Φαντασίας: Με τη συμμετοχή τους σε έναν φανταστικό κόσμο, οι μαθητές αναπτύσσουν τη φαντασία τους και την ικανότητα να σκέφτονται πέρα από τα συνηθισμένα.Πειθαρχία και Υπευθυνότητα: Η διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης απαιτεί αφοσίωση, πειθαρχία και υπευθυνότητα,δεξιότητες που είναι πολύτιμες σε όλες τις πτυχές της ζωής
Παιδαγωγικοί Στόχοι:Ενίσχυση της Ομαδικότητας: Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται αρμονικά για έναν κοινό σκοπό.Καλλιέργεια Συναισθηματικής Νοημοσύνης: Να αναγνωρίσουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, καθώς και νααναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους.Προώθηση της Δημιουργικότητας: Να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και της καινοτομίας.Εκμάθηση Δημόσιας Ομιλίας: Να βελτιώσουν τις δεξιότητες δημόσιας ομιλίας και παρουσίασης.Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Να αναπτύξουν τις δεξιότητες κριτικής σκέψης μέσω της ανάλυσης χαρακτήρων και καταστάσεων.Η θεατρική παράσταση "Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα" υπόσχεται να είναι μια εμπειρία γεμάτη μαγεία και μάθηση,προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να λάμψουν και να αναπτυχθούν σε πολλαπλά επίπεδα.
Περιγραφή της Δράσης:
Ο κ. Βαγιατής προσκάλεσε την ομάδα του "Χαμόγελου του Παιδιού" να
μιλήσει στους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Παιονίας για
τα σημαντικά ζητήματα του ασφαλούς διαδικτύου.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα ειδικά διαμορφωμένα οχήματα
του "Χαμόγελου του Παιδιού",τα οποία ήταν σταθμευμένα
στην πλατεία του Πολυκάστρου.
Οι μαθητές της ΣΤ τάξης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε
αυτή τη δράση.
Παγίδες των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης: Οι μαθητές ενημερώθηκαν
για τις παγίδες και τους κινδύνους που μπορούν να συναντήσουν στα κοινωνικά
δίκτυα, όπως ο κυβερνοεκφοβισμός, η παραπλάνηση και η έκθεση σε ακατάλληλο
περιεχόμενο.
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων: Έγινε συζήτηση για τη σημασία της
προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και τις πρακτικές συμβουλές
για ασφαλή περιήγηση.
Αντιμετώπιση Απειλών: Οι μαθητές έμαθαν πώς να αναγνωρίζουν και να
αντιμετωπίζουν απειλές στο διαδίκτυο και πού να ζητούν βοήθεια
αν αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα.
Η δράση αυτή ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη και αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για
τους μαθητές να μάθουν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Μέσα από τις διαδραστικές συζητήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τις προκλήσεις
και τους κινδύνους των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, αποκτώντας τα απαραίτητα
εργαλεία για να περιηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Βαγιατή, το "Χαμόγελο του Παιδιού"
και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της δράσης.
Η προστασία και η ασφάλεια των μαθητών μας είναι πάντα προτεραιότητα.
Δείτε τις φωτογραφίες από την δράση μας :
Την περασμένη εβδομάδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την
ευκαιρία να επισκεφθούν το αθλητικό κέντρο «Ατέρμων» στο Κιλκίς. Η επίσκεψη
αυτή προσέφερε μια μοναδική εμπειρία, γεμάτη με αθλητικές δραστηριότητες,
εκπαίδευση και διασκέδαση.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διάφορα αθλήματα,
όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο, και βόλεϊ,έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, ενώ παρακολούθησαν
και μαθήματα γυμναστικής και ευλυγισίας από ειδικευμένους προπονητές του κέντρου.
Αυτή η εμπειρία βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν τις φυσικές τους ικανότητες και να κατανοήσουν τη σημασία της άθλησης για την υγεία και την ευεξία.
Επιπλέον, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέους φίλους και να συνεργαστούν σε ομαδικές δραστηριότητες, ενισχύοντας το πνεύμα της ομαδικότητας
και της συνεργασίας. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια αναμνηστική φωτογραφία όλων
των συμμετεχόντων και πολλές αναμνήσεις που θα μείνουν αξέχαστες.
Ευχαριστούμε θερμά το αθλητικό κέντρο «Ατέρμων» για τη φιλοξενία και την πολύτιμη συνεισφορά του στη διαμόρφωση υγιών και δραστήριων πολιτών. Ανυπομονούμε για
την επόμενη επίσκεψή μας!
Κατά το σχολικό έτος 2023-24 το σχολείο συμμετείχε σε ποικίλα ευρωπαϊκά προγράμματα με τη συμμετοχή όλων των τάξεων που παρακολούθησαν το μάθημα των Αγγλικών με την εκπαιδευτικό κ. Μπαλή Γιώτα.
Συγκεκριμένα το Β1 ζωγράφισε Πασχαλινά αβγά και έμαθε να τους δίνει κίνηση με πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης.
Το Γ1 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Miròpainterofdreams” στο οποίο έμαθαν για τη ζωή και τα έργα του Ισπανού καλλιτέχνη, δημιούργησαν όπως και αυτός, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο με μαθητές από Ιταλία, Ελλάδα, Σλοβενία, Ισπανία, Ρουμανία, Τουρκία, Σλοβακία και Πολωνία. Πήραν συνέντευξη από τον Μιρό και δημιούργησαν //www.emaze.com/@ALLTQQOCQ/miro-style-paintings-created-by-artificial-intelligence">πίνακες με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, έκαναν ένα συνεργατικό ψηφιακό παιχνίδι και πήραν μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κωδικοποίησης. Τέλος, συναντήθηκαν τρεις φορές διαδικτυακά με τα άλλα σχολεία.
Το Δ1 έγραψε συνταγές μαγειρικής στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning “STEAMwithfruits”. Επίσης, τα παιδιά έκαναν μία παρουσίαση των επαπειλούμενων ζώων στην Ελλάδα στα πλαίσια της Europeana.
Το Δ2 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Let’sbeeTwinningfriends” με σχολεία από Ελλάδα, Πορτογαλία, Βέλγιο, Τουρκία, Ιταλία, Κροατία και Ρουμανία. Τα παιδιά απάντησαν σε γρίφους, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο και συναντήθηκαν δύο φορές διαδικτυακά. Επίσης, στα πλαίσια της Europeana τα παιδιά δημιούργησαν ένα ημερολόγιο αφιερωμένο στις μητέρες.
Το Ε2 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Oneforall, allforone” στο οποίο υπήρχαν σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία και Πορτογαλία. Τα παιδιά πέρασαν μηνύματα καλοσύνης και πήραν μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κωδικοποίησης. Επίσης, τα παιδιά υλοποίησαν το διδακτικό σενάριο “ShakespearewithEuropeana”. Πήραν συνέντευξη από τον θεατρικό συγγραφέα με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και έμαθαν για τη ζωή και το έργο του, μελέτησαν το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», έγραψαν τραγούδι, δημιούργησαν gif και meme, αναπαράστησαν το GlobeTheatreσε 3D και έμαθαν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης. Επιπλέον, το ίδιο τμήμα πήρε συνέντευξη από τη MarieCurieκαι με τη βοήθεια της Επαυξημένης Πραγματικότητας αναπαράστησε το πείραμα του AlexanderFleming. Τέλος, τα παιδιά επισκέφτηκαν το δήμαρχο με περιβαλλοντικά αιτήματα.
Το ΣΤ1 υλοποίησε το πρόγραμμα eTwinning “LeonardodaVinci, ageniusartist” με συμμετοχή χωρών από Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Πολωνία και Τουρκία. Τα παιδιά πήραν συνέντευξη από τον καλλιτέχνη, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο για τη ζωή και το έργο του, ζωγράφισαν τη Μόνα Λίζα «διαφορετικά», αναπαράστησαν σε 3D έναν καταπέλτη, έφτιαξαν ιπτάμενες μηχανές και συναντήθηκαν δύο φορές διαδικτυακά με σχολεία της Τουρκίας και της Γαλλίας. Το ίδιο τμήμα έμαθε για ήρωες των Ολυμπιακών Αγώνων, για σπουδαίες γυναίκες και δημιούργησε εικόνες με Τεχνητή Νοημοσύνη.
Το ΣΤ2 υλοποίησε το πρόγραμμα eTwinning “Let’sgettoknowourworldmuchbetter” με σχολεία από Ελλάδα, Αγγλία, Σλοβακία και Κροατία. Τα παιδιά συναντήθηκαν διαδικτυακά και δημιούργησαν συνεργατικά ποιήματα. Επίσης, στα πλαίσια της Europeanaμάθαμε για τη FlorenceNightingale και γράψαμε τραγούδι, δημιουργήσαμε νέους πίνακες αφού πρώτα μάθαμε να κάνουμε μοντάζ και κάναμε styling στη Μόνα Λίζα. Τα δύο τμήματα της ΣΤ έγραψαν ποιήματα για τον Ίκαρο.
Όλα τα τμήματα έμαθαν για ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα, εξασκήθηκαν στα Αγγλικά και γνώρισαν νέες εφαρμογές στον υπολογιστή. Για αυτούς τους λόγους η εκπαιδευτικός Αγγλικής κ. Μπαλή Γιώτα επιβραβεύεται από τη Europeanaκαι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά βρίσκεται μεταξύ των 5 νικητών από όλες τις χώρες της Ευρώπης για τη συμμετοχή της με μεγάλο αριθμό μαθητών που δούλεψαν δημιουργικά στο διαγωνισμό “TheEuropeanamicro-Storyofimplementation”.
*Από τις κκ Σοφία,Ελευθερία,'Ελενη, τις δασκάλες της Στ1 και Στ2 τάξης*
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες,
Πλησιάζει μια ιδιαίτερη μέρα για εσάς, καθώς ολοκληρώνετε την πρώτη φάση
της σχολικής σας πορείας.
Είμαστε περήφανες για την πρόοδο που έχετε επιτύχει και για τον τρόπο που
αντιμετωπίσατε τις προκλήσεις.
Θέλουμε να σας πούμε πόσο σημαντικοί είστε για εμάς.
Κάθε μέρα που περνάμε μαζί στην τάξη είναι μια ευκαιρία
να μάθουμε και να μεγαλώσουμε μαζί.
Είμαστε βέβαιες ότι έχετε το δυναμικό να πραγματοποιήσετε όνειρα και
να επιτύχετε στο μέλλον.
Συνεχίστε να είστε περίεργοι, να εξερευνάτε και να ανακαλύπτετε τον κόσμο.
Πάντα θα είμαστε εδώ για να σας υποστηρίζουμε και να σας ενθαρρύνουμε.
Σας εύχομαστε υγεία, επιτυχίες και πολλές χαρούμενες στιγμές!
Με αγάπη,
Οι κκ.Σοφία Τοκμακίδου,ΕλευθερίαΠαπαλαζάρου,Ελένη Γεωργαλά.
Η τοπική ιστορία αποτελεί σημαντικό πεδίο μελέτης και διδασκαλίας. Σκοπός της είναι να εξετάσει τα γεγονότα και
τις εξελίξεις που συνέβησαν σε συγκεκριμένους τόπους και να αναδείξει την ιστορία της τοπικής κοινότητας
Είμαστε λοιπόν πολύ ικανοποιηνένοι που πήραμε μέρος στην έρευνα αυτή που αφορά την τοπική ιστορία.
Οι μαθητες/τρίες μέσα από τη συζύτηση,τις προσωπικές συνεντεύξεις (με άτομα του συγγενικού τους περιβάλλοντος)
την περιήγηση,τη συνεργασία,την έρευνα,έμαθαν και ξεκαθάρισαν πολλά ιστορικά γεγονότα.
Ο κος Αναστάσης βοήθησε μικρούς -μεγάλους να εστιάσουμε στο πόσο σημαντική υπήρξε η πόλη μας στον 1ο
Παγκόσμιο πόλεμο,πόσο κοντά μας είναι οι πηγές που στηρίζουν την ιστορία.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για ότι μας πρόσφερε..
Του ευχόμαστε καλή επιτυχία.
Οι μαθητές/τριες της και οι δασκάλες Στ τάξης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα πλάισια της παρακάτω εργασίας
που διεξάγεται στην Στ τάξη,την Πέμπτη 30-5-2024 ,θα πραγματοποιήσουμε επίσκεψη στα μνημεία του
Πολυκάστρου και της Αξιούπολης.Η μεταφορά θα γίνει με λεωφορείο,θα ξεκινήσουμε στις 10 πμ και
θα επιστρέψουμε στις 12μμ.
Η μεταφορά είναι χορηγία του τουριστικού γραφείου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Πολύκαστρο, 3/05/2024
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών της ΣΤ’ τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου, στο πλαίσιο της συνεργασίας με το δημοτικό σχολείου για την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής μου εργασίας στο Μ.Π.Σ «Δημόσια ιστορία» του Ε.Α.Π. και επιθυμώντας την συνεργασία σχολείου – οικογένειας θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι στο μάθημα της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού επιθυμούμε να υλοποιήσουμε, με την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/-τριών της τάξης, ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διδασκαλίας Iστορίας. Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Τοπική Ιστορία και κινητή μάθηση: ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο με την ενεργητική συμμετοχή μαθητών δημοτικού σχολείου στην περιοχή Πολυκάστρου».
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να προσεγγίσουν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα τόσο της σύγχρονης ελληνικής όσο και της παγκόσμιας ιστορίας που περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της ΣΤ’ Δημοτικού μέσω διδακτικών προσεγγίσεων όπως η ιστορική διερεύνηση, η πολυπρισματική προσέγγιση, η διαθεματικότητα, η πολυτροπική μάθηση και η κινητή μάθηση με τη χρήση ψηφιακών συσκευών ηχογράφησης και φωτογράφισης.
Το πρόγραμμα θα έχει συνολική διάρκεια 6 διδακτικές ώρες και θα πραγματοποιηθεί στην τάξη με συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών ως συνερευνητές/ συνερευνήτριες, στο εργαστήριο της πληροφορικής του σχολείου και σε μνημεία – τοπόσημα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στο πλαίσιο ιστορικών περιπάτων.
Ειδικότερα, αρχικά θα μοιραστεί ερωτηματολόγιο στους μαθητές και στις μαθήτριες για να αναδειχθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις κι αντιλήψεις τους για τα γεγονότα αυτής της περιόδου και για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας. Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες θα επεξεργαστούν φύλλα εργασίας με πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, οπτικοακουστικό υλικό, εικονιστικές πηγές, προφορικές μαρτυρίες και λογοτεχνικά κείμενα που αφορούν στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Επιπρόσθετα, θα ζητηθεί από τους μαθητές να διερευνήσουν – με την βοήθεια σας – την ιστορία της οικογένειας τους. Δηλαδή, αν κάποιο μέλος της οικογενείας διαδραμάτισε κάποιο ρόλο στα γεγονότα της περιόδου. Εν συνεχεία, θα διεξαχθεί ο περίπατος στα μνημεία του Α’ Π.Π. της περιοχής του Πολυκάστρου και της Αξιουπόλεως.
Μετά το τέλος της εκδρομής θα δημιουργηθεί μια συλλογή φωτογραφιών και με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και επιχειρώντας την αξιοποίηση της τοπικής ιστορίας για την προσέγγιση της περιόδου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου σύμφωνα με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Στ΄Δημοτικού, οι μαθητές/-τριες θα απαντήσουν ξανά στο αρχικό ερωτηματολόγιο, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα των μεθόδων που ακολουθήθηκαν για τη διδακτική προσέγγιση της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου στο πλαίσιο του περιγραφόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ευελπιστούμε βέβαια και στη δική σας συνεργασία, εάν έχετε μαρτυρίες (ενθύμια, προφορικές μαρτυρίες – βιώματα, βιβλία, φωτογραφίες) για τα γεγονότα της συγκεκριμένης περιόδου.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε με email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και τηλεφωνικά: 6945745165, ( Τσακιρίδης Αναστάσιος, Ιστορικός – Φιλόλογος)
Πώς σχετίζεται ένα αρχαιοελληνικό άγαλμα με ένα ταξίδι στις
παλιές πατρίδες;Γιατί κρυώνει ένα άγαλμα; Ποιο είναι το "μικρό προσφυγάκι";
Το Δ2 με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς παρουσίασε μια θεατρική
παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη "το άγαλμα που
κρύωνε".
Στο παραμύθι αυτό, ο αρχαιολόγος-συγγραφέας Χρήστος Μπουλώτης
συνθέτει ένα νοσταλγικό ταξίδι στη Μικρά Ασία με πρωταγωνιστή ένα αρχαιοελληνικό άγαλμα.
Με τεράστια επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28-5-2024 η θεατρική παράσταση.
Η παράσταση αποτελεί διασκευή του ομότιτλου παραμυθιού ,η οποία έγινε από τη δασκάλα της
τάξης κ.Σαρηγιανίδη Ευαγγελία,που συντόνισε επίσης όλη τη δράση.
Το συγκεκριμένο παραμύθι ήταν η αφορμή για να γνωρίσουν τα παιδιά τον μικρασιατικόελληνισμό
και να μάθουν για την προσφυγική ιστορία του Πολυκάστρου.
Με τον τρόπο αυτό, η αρχαία ελληνική ιστορία που διδάχθηκαν στη σχολική χρονιά συνδέθηκε τόσο
με τη νεότερη ιστορία της Ελλάδας όσο και με την τοπική ιστορία της περιοχής.
Ευχαριστούμε τους/τις μαθητές/τριες μας που μας ταξίδεψαν στο παρελθόν μας,όλοι
φύγαμε με δάκρυα στα ματιά!
Συγχαρητήρια στη δασκάλα μας για την έμπνευση και διοργάνωση αυτού του
<<ταξιδιού>>.
Επίσης ευχαριστούμε τους κα Δουκαίνη Κανδηλάπτη και κο Γιώργο Λυμπέρη που
βοήθησαν με τη συνεργασία τους και την παρουσία τους στην παράσταση.
Οι μαθητές/τριες της Γ τάξης επισκέφτηκαν το μουσείο κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη.
Συνοδοί εκπαιδευτικοόι ήταν οι υπεύθυνες δασκάλες των τμημάτων:κκ.Χριστίνα Πρασούδη,
'Αννα Μήτσιου και Δέσποινα Καιλατζίδου.
https://www.filmfestival.gr/images/org/museum/museum-visit.jpg
Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη ήταν η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Σκοπός του μουσείου είναι η συγκέντρωση, διάσωση και μουσειολογική προβολή των στοιχείων της κινηματογραφικής ζωής της χώρας. Στο πλαίσιο του στόχου αυτού, το μουσείο μεριμνά για τη μελέτη και τεκμηρίωση υλικού που αφορά στην κινηματογραφική τέχνη καθώς και στην οργάνωση ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με άλλους συναφείς φορείς.
Το Μουσείο Κινηματογράφου πειραματίζεται επάνω στους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες μπορούν να μυηθούν στη μαγεία του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τις πρώτες αμήχανες προσπάθειες των αρχών του 20ού αιώνα και φτάνοντας μέχρι τις ταινίες που παίζονται σήμερα στις αίθουσες. Με αυτό τον τρόπο, το Μουσείο προσκαλεί τον επισκέπτη να περιηγηθεί όχι σε μια συλλογή αντικειμένων που σχετίζονται με το σινεμά, αλλά σε μια «συλλογή στιγμών θέασης». Χαμηλώνει τα φώτα και ξετυλίγεται σαν το φιλμ μιας ταινίας, που συγκροτείται από μικρές στάσεις - σεκάνς της ιστορίας του ελληνικού σινεμά. Εικόνες και ήχοι από δεκάδες προβολές, αφίσες, φωτογραφίες και αντικείμενα δεν εκτίθενται με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια κινηματογραφική ψευδαίσθηση, στην οποία καταδύεται βήμα-βήμα ο επισκέπτης.
Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στεγάζεται στην Αποθήκη Α΄, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και έφτασε στη σημερινή μορφή του με την αρωγή του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης της Ε.Ε.
https://www.filmfestival.gr/el/museum/museum/26191-collections
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής
σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο,
καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους
οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.
Πώς θα «τρέξουν» οι μαθητές/τριες στον 13ο Μαραθώνιο
Τα παιδιά κάθε τάξης διαβάζουν συγκεκριμένα βιβλία, απαντούν σε ερωτήσεις και
καταπιάνονται με δραστηριότητες.
Οι μαθητές/τριες μετά από παρακίνηση της δασκάλας τους συμμετέχχουν σε αυτή
τη δράση.
Τα παιδιά της Ε΄1 διαβάζουν τα βιβλία::
![]() |
![]() |
![]() |
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Οι μαθήτριες :ΒΕΝΕΔΙΚΤΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ,ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΟΥΚΟΥΔΗ,ΖΩΗ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ,ΗΛΙΑΝΑ ΣΥΚΟΥΣΗ,ΧΡΥΣΑΥΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ,ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ ΤΑΓΚΑ,σχεδίασαν,οργάνωσαν,
προγραμμάτισαν και οδήγησαν τους /τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες σε μια υπέροχη,ευγενής άμιλλα.
Το θέμα ήταν να παράξουν μία περίληψη από ένα απόσπασμα ενός βιβλίου.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις τάξεις της Δ,Ε,Στ.
Οι μαθήτριες συνέλεξαν τα κείμενα κα αφού τα διάβασαν τα παρέδωσαν στους εκπαιδευτικούς για να τα αξιολογήσουν.
Από αυτήν την αξιολόγηση βγήκαν τα καλύτερα κείμενα και αποδόθηκε έπαινος από τη διεθύντρια του σχολείου και από την υπεύθυνη λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης κ. Χριστίνας Πρασούδη.
Νιώθουμε περήφανοι για όλους τους μαθητές/τριες που αναλαμβάνουν τέτοιες δράσεις.
Συγχαρητήρια παιδιά!Να συνεχίσετε να αυτενεργείτε σε τέτοιους στόχους!
Ο συνοπτικός λόγος ή αλλιώς περίληψη, απαραίτητος σε κάθε έκφανση της ζωής μας, διδάσκεται στο
σημερινό σχολείο σε όλες τις τάξεις, από το Δημοτικό ως το Λύκειο. Η σπουδαιότητα της διδασκαλίας της περίληψης είναι ευρέως αποδεκτή, αλλά οι δυσκολίες να παράξουν οι μαθητές/τριες κείμενα περίληψης
είναι πολλές..
Κι αυτό δεν είναι αξιοπερίεργο, γιατί η διαδικασία πύκνωσης ενός κειμένου με στόχο τη δημιουργία ενός μετακειμένου ισάξιου με το πρώτο αλλά στο ένα τρίτο περίπου της έκτασής του, δεν είναι καθόλου εύκολη,
γιατί απαιτεί σύνθετη γλωσσική και διανοητική διεργασία.Παρόλα αυτά οι μαθητές/τριες μας έδωσαν αξιόλογα
δείγματα της δουλειάς τους.
Συγχαρητήρια λοιπόν και στους/στις μαθητές/τριες που συμμετείχαν!
Οι περιλήψεις που ξεχώρισαν ήταν των :ΝΕΦΕΛΗ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ(Στ τάξη),ΠΑΡΙΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ(Στ τάξη),
ΑΡΕΤΗ ΜΙΛΤΣΑΚΑΚΗ(ΣΤ τάξη),ΦΡΑΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ(Ε τάξη).
Συγχαρητήρια και στους μαθητές/τρίες που ξεχώρισαν τα κειμενά τους!
βρέθηκε η Α τάξη του σχολείου μας την Πέμπτη 11-4-2024.
Η αφόρμηση δόθηκε από την ενότητα 9 <<ο κόσμος των βιβλίων>>του
μαθήματος της γλώσσας.
Οι μικροί/ες μας μαθητές/τρίες συμμετείχαν στην ακρόαση ενός παραμυθιού,
στην ζωγραφική απεικόνιση αυτού,στη συζήτηση που ακολούθησε.
Η παραγωγή προφορικού λόγου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους,
που μέσα από αυτή τη δράση ,έχει επιτευχθεί.
Τους/τις μαθητές/τρίες συνόδευσαν οι δασκάλες των τμημάτων κκ.Συμεωνίδου
Μαρία και Καλλιόπη Πούλου.
Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και την πραγμάτωση αυτής της δράσης τη βιβλιοθηκονόμο μας κ.Σούλα.
Σήμερα, διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει,
αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της
βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του και προτείνουν, μέσα από
την πρόληψη και την παρέμβαση, διάφορες προσεγγίσεις και μεθόδους για
την αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Η πλειονότητα των μεθόδων αυτών
και των συνακόλουθων στρατηγικών, προγραμμάτων και πρακτικών εστιάζει
στον προληπτικό ρόλο που θα πρέπει να αναλάβουν και να αναπτύξουν
τα σχολεία. Η ενεργός συμμετοχή και η συνεργασία όλων των άμεσα
και έμμεσα εμπλεκομένων στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του
εκφοβισμού αποτελεί πλέον αναγκαιότητα..
Μέσα σε αυτήν την αναγκαιότητα την ημέρα του σχολικού εκφοβισμού,
όλοι μαζί με τους/τις μαθητές/τριες φωνάξαμε το σύνθημα:
ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ!
Από την πλατεία Πολυκάστρου,Τετάρτη 6-3-2024,μαζί με τα άλλα
δημοτικά σχολεία παρακινήσαμε τους μαθητές/τριες μας μέσα από
δρώμενα και εικαστικές παρεμβάσεις ...Να μιλήσουν...να μη φοβηθούν!!
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λυμπέρη Γεώργιο, δάσκαλο θεατρικής αγωγής ,που στήριξε αυτήν την εκδήλωση,καθώς και στους υπόλοιπους συναδέλφους γαι τη συμμετοχή των τμημάτων τους.
Οι μαθητές/τριες του Δ2 ήταν αυτοί που συμμετείχαν στο δρώμενο.
Μπράβο στα παιδιά μας!
.
Αγαπητοί/Αγαπητές υπεύθυνοι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου,
Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου για το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.
Το Δίκτυο Αγωγής Υγείας του κέντρου Υγείας Πολυκάστρου αρμοδιότητας της 4ης ΥΠΕ στο σχολείο μας ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για την πρόληψη στα ατυχήματα.
Εκτιμώ την προσπάθειά σας και τη συνεισφορά σας στην υγεία των μαθητών.
Σας ευχαριστώ θερμά για την προσφορά σας και την αφοσίωσή σας στην υγεία της κοινότητάς μας.
Με εκτίμηση, 1ο ΔΣ Πολυκάστρου
Η ΣΤ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα που δημιούργησε το
ίδρυμα Λασκαρίδη<<βιβλιοσυσκευή για τη Μικρασιατική καταστροφή>>.
Την οργάνωση του προγράμματος είχε αναλάβει η βιβλιοθηκονόμος κ.Σούλα,
η οποία μας έκανε και το κάλεσμα.
Το πρόγραμμα συνδέται με την ιστορία που διδάσκονται οι μαθητές/τριες και
με το μάθημα των εργαστηριών δεξιοτήτων ,γιαυτό και οδηγήσαμε τα εκτάκια μας
στο χώρο της βιβλιοθήκης και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα.
Μέσα από την επαφή με τα βιβλία και από παιγνιώδεις δραστηριότητες (επιτραπέζιο
παιχνίδι, προβολή ιστορικού βίντεο,κατασκευή βιβλίου συναισθημάτων, δημιουργία ιστορίας
με την μέθοδο quilting) τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη Μικρασιατική καταστροφή.
.
Το θέατρο για παιδιά μπορεί και πρέπει να παίζει ένα ρόλο παράλληλο με το σχολείο.
Ο ρόλος του δάσκαλου και του θεάτρου είναι σχετικός και οι πορείες τους
αλληλοσυμπληρούμενες.
Η επίσκεψη σε μια θεατρική παράσταση σε καμία περίπτωση δεν είναι χάσιμο μαθήματος .
Εντάσσεται στη διαδικασία μάθησης, δημιουργικότητας,κοινωνικοποίησης των παιδιών
και είναι πηγή ερεθισμάτων για συζήτηση και δραστηριότητα.
Οι τάξεις Α,Β,Γ,Δ
παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση στο
κινηματοθέτρο Αθήναιον.
Οι τάξεις Ε.ΣΤ
παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση,στο
θέατρο Αριστοτέλειο.
"Το σιρόπι του Άγιου Βασίλη" - διαδραστικό θεατρικό δρώμενο.
Μια διαφορετική χριστουγεννιάτικη θεατρική γιορτή πραγματοποιήθηκε
στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.
Μαθητές και μαθήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος της
Θεατρικής Αγωγής, δουλεύοντας με την τεχνική του κυκλικού δράματος,
έφτιαξαν ένα σύντομο διαδραστικό δρώμενο για τα υπόλοιπα τμήματα του
σχολείου.
Το δρώμενο διαδραματίστηκε σε τέσσερις διαφορετικούς σταθμούς με τη
συμμετοχή των παιδιών να έχει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.
Συμμετείχαν τα τμήματα Β1, Β2 και Δ1.
Τον συντονισμό της δράσης είχε ο εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής
Γιώργος Λυμπέρης.
Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μαθητές/τριες ,όμως κατάφεραν να το πραγματώσουν
άριστα και να περάσουν υπέροχα!
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με
Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα
και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης
της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου,
μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να
αντιμετωπίζονται με σεβασμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα
ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Η δική μας φωνή και το μήνυμα ενότητας αλληλεγγύης
και αλληλοσεβασμού ακούστηκε με την οργάνωση δράσεων
από τις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής κκ.Δουκαίνη
Κανδηλάπτη και Παρασκευή Ζαφειρίου.
Οι μαθητές/τριες βίωσαν μέσα από παιχνίδια,εικαστικά δρώμενα και προβολές ταινιών
τη διαφορετικότητα των παιδιών με αναπηρίες.Το σύνθημα μας είναι :
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ,ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ!
Παρακάτω θα βρείτε κάποιες από τις δράσεις μας:
Γκολμπολ:Το Γκόλμπολ είναι αποκλειστικά Παραολυμπιακό άθλημα. Πρόκειται για ομαδικό άθλημα,
στο οποίο συμμετέχουν μόνο τυφλοί αθλητές ή αθλητές με μειωμένη όραση
Πετοσφαίριση καθιστή
Συζήτηση στην αυλή του σχολείου μας.
ΚΑΙ..
Ευχαριστούμε τη σύμβουλο της φυσικής σγωγής κ. Αικατερίνη Κούπανη που μας τίμησε με
την παρουσία της
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που στήριξαν
οικονομικά αυτή τη δράση με την αγορά των σφαιρών για το Γκόλμπολ.
Τέλος συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής που οργάνωσαν τις δράσεις
αυτής της ημέρας,καθώς και σε όλους τους/τις μαθητές /τριες και δασκάλους/λες που εργάστηκαν
για να αποδώσουν το νόημα της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ!
Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης επισκέφθηκαν το ΚΠΕ Κιλκίς και παρακολούθησαν το πρόγραμμα
¨στα μονοπάτια του δάσους μας¨.
Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ και στο πεδίο γύρω από αυτό (πλατανόδασος, πευκόδασος). Οι μαθητές μελετούν το δάσος ως οικοσύστημα, μαθαίνουν για
τα πολλαπλά οφέλη του, την έννοια των φυσικών πόρων και εφαρμόζουν βιωματικά στη συνέχεια
τις γνώσεις αυτές στο πεδίο δράσεων γύρω από το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ.
ΓΝΏΡΙΣΑΝ:
1) το περιβαλλον της περιοχης και την ιστορια του Γυναικοκαστρου
2)πληροφοριες για τη φυση
ΔΡΑΣΕΙΣ:
1)παιχνίδια
2)περιήγηση στο ρέμα.