Βρίσκεστε εδώ: Δραστηριότητες
Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Αγαπητοί γονείς και μαθητές,
Με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά, θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι το Β2 τμήμα
του σχολείου μας συμμετείχε με επιτυχία στην "Αποστολή: Επιστροφή στη Μαγεία",
μία πρωτοβουλία που προτάθηκε από τα ξωτικά του Βόρειου Πόλου αλλά και τα ΕΛΤΑ!
Αυτή η εκπληκτική δράση μας έδωσε την ευκαιρία να ξαναφέρουμε τον Αϊ-Βασίλη κοντά
σε όσα δεν θα έπρεπε ποτέ να ξεχάσει και να απομακρύνουμε τους μικρούς μας από την
μαγεία των οθονών.
Για τα τελευταία 32 χρόνια, οι ακούραστες προσπάθειες των ΕΛΤΑ-ξωτικών λειτουργούν ως
πιστοί βοηθοί του Αϊ-Βασίλη. Όλα πήγαιναν καλά... μέχρι που ακόμη και ο ίδιος κόλλησε
στην οθόνη! Με την πεποίθηση ότι "κανείς πια δεν γράφει γράμματα" και ότι "όλοι είναι στις
οθόνες", αποφάσισε να γίνει influencer και να υιοθετήσει νέα μέσα όπως το tablet, τα
βιντεοπαιχνίδια και τα stories.
Ωστόσο, υπάρχει ελπίδα! Εμείς, με την καθοδήγηση των ξωτικών και την αρωγή των ΕΛΤΑ,
αποφασίσαμε να μαζέψουμε περισσότερα γράμματα από ποτέ και να του θυμίσουμε ότι υπάρχουν
πράγματα που δεν παλιώνουν ποτέ. Η γλυκιά αγωνία όταν ρίχνουμε το γράμμα μας στο κόκκινο
γραμματοκιβώτιο και η μαγεία όταν έρχεται η απάντησή του αναβίωσαν ξανά μέσα μας.
Οι μικροί μας μαθητές έγραψαν τα δικά τους γράμματα στον Αϊ-Βασίλη, αφήνοντας στην άκρη τις
οθόνες και συμμετέχοντας με ενθουσιασμό. Οι προσπάθειές τους θα του δείξουν ότι τα Χριστούγεννα
δεν θα είναι ποτέ τα ίδια χωρίς τη μαγεία της ανθρώπινης επαφής και των χειρογράφων γραμμάτων.
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και τη δασκάλα του Β2 τμήματος,κ.Καλλιόπη Πούλου, που μετά χαράς έκαναν αυτή την
πρωτοβουλία πραγματικότητα.
Οι τάξεις Α2, Β2 και Γ2 του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εργοστάσιο "Μπάρμπα Στάθης" και να αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να δουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής και να κατανοήσουν τη σημασία της βιομηχανίας στην καθημερινή μας ζωή.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παραγωγική διαδικασία, να συνομιλήσουν με τους εργαζόμενους και να μάθουν για τις διάφορες φάσεις της παραγωγής. Επιπλέον, ενημερώθηκαν για τα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής που τηρούνται στο εργοστάσιο, καθώς και για τις περιβαλλοντικές πρακτικές που εφαρμόζονται.
Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές έλαβαν μικρά δώρα από το εργοστάσιο, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την επίσκεψή τους. Τα δώρα αυτά περιλάμβαναν προϊόντα του εργοστασίου, τα οποία οι μαθητές απόλαυσαν με ενθουσιασμό.
Οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο με ενθουσιασμό και πολλές νέες γνώσεις, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα τα μαθήματά τους και να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες στο μέλλον.
Προγραμματισμένη Επίσκεψη την Άνοιξη
Μετά την επιτυχία της επίσκεψης των τάξεων Α2, Β2 και Γ2, οι τάξεις Α1, Β1 και Γ1 θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εργοστάσιο "Μπάρμπα Στάθης" την άνοιξη. Οι μαθητές ανυπομονούν να ζήσουν αυτή την εμπειρία και να αποκομίσουν τα ίδια οφέλη με τους συμμαθητές τους.
Η επίσκεψη αυτή θα προσφέρει στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να δουν από κοντά τη λειτουργία ενός εργοστασίου και να κατανοήσουν τη σημασία της βιομηχανίας στην κοινωνία μας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μαθητές θα επιστρέψουν με πολλές νέες γνώσεις και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν στην εκπαιδευτική τους πορεία.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, είναι μια σημαντική ευκαιρία να αναλογιστούμε τις προκλήσεις
που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και να αναγνωρίσουμε τη συμβολή τους στην κοινωνία μας.
Στο σχολείο μας, τιμήσαμε αυτήν την ημέρα με μια σειρά από δράσεις που στόχο είχαν την ευαισθητοποίηση και
την προώθηση της ένταξης και της ισότητας για όλους. Οι δράσεις αυτές περιλάμβαναν:
Συζήτηση για τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία: Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια συζήτηση όπου
αναλύθηκαν οι ανάγκες των παιδιών με αναπηρία από την πλευρά της οικογένειας, των φίλων, της κοινωνίας και
των ενηλίκων.
Η συζήτηση αυτή βασίστηκε σε βίντεο που προβλήθηκαν και βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τις
προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Συμπεράσματα από τη συζήτηση: Μετά τη συζήτηση, οι μαθητές κατέληξαν σε σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με το
πώς μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην υποστήριξη και την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία μας.
Δραματοποίηση και παιχνίδια: Οι γυμναστές του σχολείου μας οργάνωσαν παιχνίδια όπου οι μαθητές υποδύθηκαν άτομα
με ειδικές ανάγκες. Μέσα από αυτή τη δραματοποίηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.
Οι δράσεις αυτές βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και κατανόηση για τα άτομα με αναπηρία, ενώ
παράλληλα προώθησαν την έννοια της ισότητας και της αλληλεγγύης.
Σας καλούμε όλους να συνεχίσετε να υποστηρίζετε τις προσπάθειες για μια κοινωνία πιο συμπεριληπτική και δίκαιη για όλους.
Με εκτίμηση
η Διεύθυνση και οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.
Με χαρά σας ενημερώνουμε για τις χριστουγεννιάτικες δράσεις της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας.
Οι μαθητές μας έχουν προετοιμάσει μια σειρά από εκδηλώσεις και δραστηριότητες για να μοιραστούν
τη χαρά των Χριστουγέννων και να υποστηρίξουν όσους το έχουν ανάγκη.
Συγκέντρωση χρημάτων για την εκπλήρωση της ευχής ενός παιδιού με χρόνια πάθηση:
Ξεκινήσαμε τη χριστουγεννιάτικη περίοδο με μια σημαντική πρωτοβουλία, καλώντας όλους να προσφέρουν ώστε να πραγματοποιηθεί η ευχή ενός παιδιού με χρόνια πάθηση.Στολισμός Χριστουγεννιάτικων δέντρων στους δημόσιους χώρους του σχολείου:Οι μαθητές μας διακόσμησαν με αγάπη και φαντασία τα χριστουγεννιάτικα δέντρα στουςδημόσιους χώρους του σχολείου, δημιουργώντας μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα.
Διακόσμηση του χώρου για τη χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση:Προετοιμάσαμε τον χώρο που θα φιλοξενήσει τη χριστουγεννιάτικη παράσταση με όμορφεςκαι πρωτότυπες διακοσμήσεις, φέρνοντας το πνεύμα των Χριστουγέννων στην καρδιά μας.
Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση: Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης ετοιμάζουν με ενθουσιασμόμια θεατρική παράσταση που θα πραγματοποιηθεί στον διακοσμημένο χώρο του σχολείου μας.Η παράσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και του ταλέντου των μαθητών και υπόσχεται να μας μαγέψει όλους.
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης παρουσιάζουν με μεγάλη χαρά τη θεατρική παράσταση "Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα". Σε αυτήν την μοναδική ιστορία, οι αγαπημένοι ήρωες των παιδικών μας χρόνωνενώνουν τις δυνάμεις τους για να ζήσουν μαγικές περιπέτειες. Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα,αν και από διαφορετικούς κόσμους, συναντιούνται σε μια φανταστική αφήγηση που διδάσκει τη σημασία της φιλίας, της συνεργασίας και της καλοσύνης.Οι μαθητές έχουν εργαστεί σκληρά για να φέρουν στη σκηνή αυτό το παραμυθένιο έργο, με απώτερο στόχονα προσφέρουν χαμόγελα και να ενισχύσουν το πνεύμα των γιορτών.
Οφέλη από τη Συμμετοχή στο Θέατρο:Ανάπτυξη Αυτοπεποίθησης: Η συμμετοχή στο θέατρο βοηθά τους μαθητές να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αποκτήσουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους.Κοινωνικές Δεξιότητες: Μέσα από τη συνεργασία για την προετοιμασία και την εκτέλεση της παράστασης, οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να λειτουργούν ως ομάδα. Δημιουργική Έκφραση: Το θέατρο προσφέρει μια πλατφόρμα για δημιουργική έκφραση, επιτρέποντας στους μαθητές να εξερευνήσουν και να παρουσιάσουν συναισθήματα και ιδέες με μοναδικό τρόπο.Ενίσχυση Φαντασίας: Με τη συμμετοχή τους σε έναν φανταστικό κόσμο, οι μαθητές αναπτύσσουν τη φαντασία τους και την ικανότητα να σκέφτονται πέρα από τα συνηθισμένα.Πειθαρχία και Υπευθυνότητα: Η διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης απαιτεί αφοσίωση, πειθαρχία και υπευθυνότητα,δεξιότητες που είναι πολύτιμες σε όλες τις πτυχές της ζωής
Παιδαγωγικοί Στόχοι:Ενίσχυση της Ομαδικότητας: Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται αρμονικά για έναν κοινό σκοπό.Καλλιέργεια Συναισθηματικής Νοημοσύνης: Να αναγνωρίσουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, καθώς και νααναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους.Προώθηση της Δημιουργικότητας: Να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και της καινοτομίας.Εκμάθηση Δημόσιας Ομιλίας: Να βελτιώσουν τις δεξιότητες δημόσιας ομιλίας και παρουσίασης.Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Να αναπτύξουν τις δεξιότητες κριτικής σκέψης μέσω της ανάλυσης χαρακτήρων και καταστάσεων.Η θεατρική παράσταση "Ο Άι Βασίλης και η Κοκκινοσκουφίτσα" υπόσχεται να είναι μια εμπειρία γεμάτη μαγεία και μάθηση,προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να λάμψουν και να αναπτυχθούν σε πολλαπλά επίπεδα.
Περιγραφή της Δράσης:
Ο κ. Βαγιατής προσκάλεσε την ομάδα του "Χαμόγελου του Παιδιού" να
μιλήσει στους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Παιονίας για
τα σημαντικά ζητήματα του ασφαλούς διαδικτύου.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα ειδικά διαμορφωμένα οχήματα
του "Χαμόγελου του Παιδιού",τα οποία ήταν σταθμευμένα
στην πλατεία του Πολυκάστρου.
Οι μαθητές της ΣΤ τάξης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε
αυτή τη δράση.
Παγίδες των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης: Οι μαθητές ενημερώθηκαν
για τις παγίδες και τους κινδύνους που μπορούν να συναντήσουν στα κοινωνικά
δίκτυα, όπως ο κυβερνοεκφοβισμός, η παραπλάνηση και η έκθεση σε ακατάλληλο
περιεχόμενο.
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων: Έγινε συζήτηση για τη σημασία της
προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και τις πρακτικές συμβουλές
για ασφαλή περιήγηση.
Αντιμετώπιση Απειλών: Οι μαθητές έμαθαν πώς να αναγνωρίζουν και να
αντιμετωπίζουν απειλές στο διαδίκτυο και πού να ζητούν βοήθεια
αν αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα.
Η δράση αυτή ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη και αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για
τους μαθητές να μάθουν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Μέσα από τις διαδραστικές συζητήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τις προκλήσεις
και τους κινδύνους των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, αποκτώντας τα απαραίτητα
εργαλεία για να περιηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Βαγιατή, το "Χαμόγελο του Παιδιού"
και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της δράσης.
Η προστασία και η ασφάλεια των μαθητών μας είναι πάντα προτεραιότητα.
Δείτε τις φωτογραφίες από την δράση μας :
Η 17η Νοεμβρίου αποτελεί μια σημαντική ημερομηνία για την ελληνική ιστορία, τιμώντας
τη μνήμη των γεγονότων του Πολυτεχνείου και τον αγώνα για ελευθερία και δημοκρατία.
Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου, γιορτάσαμε αυτή την επέτειο με μια σειρά από
δραστηριότητες που στόχευαν να μεταδώσουν στα παιδιά τις αξίες και τα διδάγματα αυτής
της σημαντικής ημέρας.
1. Εκπαιδευτικές Παρουσιάσεις: Οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικές παρουσιάσεις
που αφηγούνταν την ιστορία του Πολυτεχνείου και τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
Μέσα από τις παρουσιάσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ελευθερίας και της
δημοκρατίας.
2. Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες: Τα παιδιά συμμετείχαν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, δημιουργώντας αφίσες και ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα γεγονότα του
Πολυτεχνείου.
Οι δημιουργίες τους γεμίζουν τους τοίχους του σχολείου μας και υπενθυμίζουν τη σημασία της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
3. Προβολή Ντοκιμαντέρ: Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται
την ιστορία του Πολυτεχνείου και τα γεγονότα της εποχής.
Μέσα από το ντοκιμαντέρ, τα παιδιά κατανόησαν βαθύτερα την αξία του αγώνα για
ελευθερία και δικαιοσύνη.
4. Διαδραστικές Συζητήσεις: Πραγματοποιήθηκαν διαδραστικές συζητήσεις, όπου οι μαθητές
είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να συζητήσουν για τη σημασία της
ελευθερίας και των δικαιωμάτων στην καθημερινή ζωή.
Η ημέρα αυτή μας υπενθύμισε ότι η ελευθερία και η δημοκρατία δεν είναι δεδομένα, αλλά απαιτούνσυνεχή αγώνα και επαγρύπνηση. Οι μαθητές μας έμαθαν για την αξία της συμμετοχής
και της κοινωνικής ευθύνης, εμπνευσμένοι από τους ήρωες του Πολυτεχνείου.
Ευχαριστούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς που συνέβαλαν
στην επιτυχία των εκδηλώσεών μας.
Η μνήμη της 17ης Νοεμβρίου θα παραμείνει ζωντανή στις καρδιές και τις ψυχές μας,αποτελώντας πυξίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Δείτε τις φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας :
ΣΤ1 και ΣΤ2
Δ1 ΤΑΞΗ
Δ2 ΤΑΞΗ
Την περασμένη εβδομάδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την
ευκαιρία να επισκεφθούν το αθλητικό κέντρο «Ατέρμων» στο Κιλκίς. Η επίσκεψη
αυτή προσέφερε μια μοναδική εμπειρία, γεμάτη με αθλητικές δραστηριότητες,
εκπαίδευση και διασκέδαση.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διάφορα αθλήματα,
όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο, και βόλεϊ,έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, ενώ παρακολούθησαν
και μαθήματα γυμναστικής και ευλυγισίας από ειδικευμένους προπονητές του κέντρου.
Αυτή η εμπειρία βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν τις φυσικές τους ικανότητες και να κατανοήσουν τη σημασία της άθλησης για την υγεία και την ευεξία.
Επιπλέον, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέους φίλους και να συνεργαστούν σε ομαδικές δραστηριότητες, ενισχύοντας το πνεύμα της ομαδικότητας
και της συνεργασίας. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια αναμνηστική φωτογραφία όλων
των συμμετεχόντων και πολλές αναμνήσεις που θα μείνουν αξέχαστες.
Ευχαριστούμε θερμά το αθλητικό κέντρο «Ατέρμων» για τη φιλοξενία και την πολύτιμη συνεισφορά του στη διαμόρφωση υγιών και δραστήριων πολιτών. Ανυπομονούμε για
την επόμενη επίσκεψή μας!
Είναι η 10η Παννελήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού,και οι καθηγήτριες φυσικής αγωγής,κ.Καίνη Κανδηλάπτη ,κ..Ζαφειρίου Βούλα,διοργάνωσαν-σχεδίασαν αυτήν την ημέρα.
Ο σχεδιασμός ήταν στα εξής πεδία:
1)Σχεδιασμός και υλοποίηση σχετικών σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) από τους μαθητές και τις μαθήτριες με θεματικό κέντρο τον αθλητισμό..
2) Δημιουργία <<σταθμών δραστηριοτήτων>> με αθλητικές δραστηριότητες.
3)Δημιουργία θεματικής αφίσας για την ημέρα του αθλητισμού και έκθεση των αφισών σε κοινό χώρο του σχολείου.
Η τελετή αποφοίτησης ίσως είναι η πιο σημαντική γιορτή για τους μαθητές και τις
μαθήτριες της ΣΤ τάξης.
Είναι μια στιγμή που συνδυάζει συγκίνηση, αναμνήσεις και ευχές για το μέλλον.
Για τον λόγο αυτό οι δασκάλες κκ Ελευθερία Παπαλαζάρου και Σοφία Τοκμακίδου
αποφάσισαν να διοργανώσουν αυτήν τη γιορτή-τελετή.
Οι μαθητές/τριες μας είναι τα παιδιά αυτά που δε βίωσαν τέτοια έκθεση σε κοινό
γιατί λόγω της πανδημίας είχαν απαγορευτεί αυτές οι δράσεις.Βέβαια συμμετείχαν
σε θεατρικά και γιορτές αλλά με θεατές τους μαθητές/τριες του σχολείου μας.
Αυτό αποτέλεσε ένα ακόμη κίνητρο για τις δασκάλες τους,έτσι ξεκίνησαν το πρότζεκτ
της αποφοίτησης!
Επιλέχθηκαν τα θεατρικά,μοιράστηκαν οι ρόλοι,ξεκίνησαν οι πρόβες,κατασκευάστηκαν
τα σκηνικά και οι ενδυμασίες και τωρα φτάσαμε να σας προσκαλούμε:
Ημερολόγιο δράσεων μέχρι να οδηγηθούμε στην παράσταση:
1)ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΥΧΩΝ
2)ΠΟΙΗΜΑ: ΑΝΤΙΟ ( ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΥΜΟΣΥΝΗΣ)
3)ΤΟ ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΑΜΕ
4)ΕΤΟΙΜΑΣΑΜΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ
5)KΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΑΝ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
6)ΟΡΓΑΝΩΣΑΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ REUNION
7) ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
https://qrco.de/bf8f84?trackSharing=1
Επειδή τα παιδια μας έχουν οικολογική συνείδηση,δημιούργησαμε or code.
Την Πέμπτη 6/6/2-24, πραγματοποιήθηκαν οι αθλητικές δραστηριότητες,
που σημασιοδοτούν για το σχολείο μας το κλείσιμο μιας σχολικής χρονιάς.
Το θέμα αυτών των δράσεων φέτος ήταν για τους ολυμπιακούς αγώνες,
καθώς είναι η ολυμπιακή χρονιά :ΠΑΡΙΣΙ 2024.
Κάθε τάξη παρουσίασε ένα ολυμπιακό άθλημα και έπειτα ακολουθούσε
η απονομή των μεταλλίων από τους δασκάλους των τάξεων.
Ευχαριστούμε τις αγαπητές μας γυμνάστριες κκ.Κανδηλάπτη Δουκαίνη
Ζαφειρίου Παρασκευή για τη διοργάνωση και των συντονισμό αυτών
των δράσεων.
Εδώ θα ήθελα να ευχηθούμε την κα Ζαφειρίου Βούλα να έχει ένα όμορφο
ξεκίνημα στη νέα σχολική χρονιά,είναι πραγματικά δύσκολο για ολους/ες
μικρους/ες-μεγάλους/ες να την αποχωριστούμε!
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σύλλογο γονέων για την όμορφη -γευστική
έκπληξη που πρόσφεραν στα παιδια μετά το πέρας των δραστηριοτήτων!
Τα παιδιά απόλαυσαν ένα τέλειο παγωτό!
Ο κος Παγωτάκης ήρθε μετά από κάλεσμα του διοικητικού συλλόγου γονέων και
κηδεμόνων για να κεράσει στιγμές δροσιάς και απόλαυσης στους/στις μαθητές/τριες!
Κατά το σχολικό έτος 2023-24 το σχολείο συμμετείχε σε ποικίλα ευρωπαϊκά προγράμματα με τη συμμετοχή όλων των τάξεων που παρακολούθησαν το μάθημα των Αγγλικών με την εκπαιδευτικό κ. Μπαλή Γιώτα.
Συγκεκριμένα το Β1 ζωγράφισε Πασχαλινά αβγά και έμαθε να τους δίνει κίνηση με πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης.
Το Γ1 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Miròpainterofdreams” στο οποίο έμαθαν για τη ζωή και τα έργα του Ισπανού καλλιτέχνη, δημιούργησαν όπως και αυτός, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο με μαθητές από Ιταλία, Ελλάδα, Σλοβενία, Ισπανία, Ρουμανία, Τουρκία, Σλοβακία και Πολωνία. Πήραν συνέντευξη από τον Μιρό και δημιούργησαν //www.emaze.com/@ALLTQQOCQ/miro-style-paintings-created-by-artificial-intelligence">πίνακες με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, έκαναν ένα συνεργατικό ψηφιακό παιχνίδι και πήραν μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κωδικοποίησης. Τέλος, συναντήθηκαν τρεις φορές διαδικτυακά με τα άλλα σχολεία.
Το Δ1 έγραψε συνταγές μαγειρικής στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning “STEAMwithfruits”. Επίσης, τα παιδιά έκαναν μία παρουσίαση των επαπειλούμενων ζώων στην Ελλάδα στα πλαίσια της Europeana.
Το Δ2 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Let’sbeeTwinningfriends” με σχολεία από Ελλάδα, Πορτογαλία, Βέλγιο, Τουρκία, Ιταλία, Κροατία και Ρουμανία. Τα παιδιά απάντησαν σε γρίφους, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο και συναντήθηκαν δύο φορές διαδικτυακά. Επίσης, στα πλαίσια της Europeana τα παιδιά δημιούργησαν ένα ημερολόγιο αφιερωμένο στις μητέρες.
Το Ε2 συμμετείχε στο πρόγραμμα eTwinning “Oneforall, allforone” στο οποίο υπήρχαν σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία και Πορτογαλία. Τα παιδιά πέρασαν μηνύματα καλοσύνης και πήραν μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κωδικοποίησης. Επίσης, τα παιδιά υλοποίησαν το διδακτικό σενάριο “ShakespearewithEuropeana”. Πήραν συνέντευξη από τον θεατρικό συγγραφέα με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και έμαθαν για τη ζωή και το έργο του, μελέτησαν το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», έγραψαν τραγούδι, δημιούργησαν gif και meme, αναπαράστησαν το GlobeTheatreσε 3D και έμαθαν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης. Επιπλέον, το ίδιο τμήμα πήρε συνέντευξη από τη MarieCurieκαι με τη βοήθεια της Επαυξημένης Πραγματικότητας αναπαράστησε το πείραμα του AlexanderFleming. Τέλος, τα παιδιά επισκέφτηκαν το δήμαρχο με περιβαλλοντικά αιτήματα.
Το ΣΤ1 υλοποίησε το πρόγραμμα eTwinning “LeonardodaVinci, ageniusartist” με συμμετοχή χωρών από Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Πολωνία και Τουρκία. Τα παιδιά πήραν συνέντευξη από τον καλλιτέχνη, έγραψαν ένα συνεργατικό βιβλίο για τη ζωή και το έργο του, ζωγράφισαν τη Μόνα Λίζα «διαφορετικά», αναπαράστησαν σε 3D έναν καταπέλτη, έφτιαξαν ιπτάμενες μηχανές και συναντήθηκαν δύο φορές διαδικτυακά με σχολεία της Τουρκίας και της Γαλλίας. Το ίδιο τμήμα έμαθε για ήρωες των Ολυμπιακών Αγώνων, για σπουδαίες γυναίκες και δημιούργησε εικόνες με Τεχνητή Νοημοσύνη.
Το ΣΤ2 υλοποίησε το πρόγραμμα eTwinning “Let’sgettoknowourworldmuchbetter” με σχολεία από Ελλάδα, Αγγλία, Σλοβακία και Κροατία. Τα παιδιά συναντήθηκαν διαδικτυακά και δημιούργησαν συνεργατικά ποιήματα. Επίσης, στα πλαίσια της Europeanaμάθαμε για τη FlorenceNightingale και γράψαμε τραγούδι, δημιουργήσαμε νέους πίνακες αφού πρώτα μάθαμε να κάνουμε μοντάζ και κάναμε styling στη Μόνα Λίζα. Τα δύο τμήματα της ΣΤ έγραψαν ποιήματα για τον Ίκαρο.
Όλα τα τμήματα έμαθαν για ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα, εξασκήθηκαν στα Αγγλικά και γνώρισαν νέες εφαρμογές στον υπολογιστή. Για αυτούς τους λόγους η εκπαιδευτικός Αγγλικής κ. Μπαλή Γιώτα επιβραβεύεται από τη Europeanaκαι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά βρίσκεται μεταξύ των 5 νικητών από όλες τις χώρες της Ευρώπης για τη συμμετοχή της με μεγάλο αριθμό μαθητών που δούλεψαν δημιουργικά στο διαγωνισμό “TheEuropeanamicro-Storyofimplementation”.
*Από τις κκ Σοφία,Ελευθερία,'Ελενη, τις δασκάλες της Στ1 και Στ2 τάξης*
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες,
Πλησιάζει μια ιδιαίτερη μέρα για εσάς, καθώς ολοκληρώνετε την πρώτη φάση
της σχολικής σας πορείας.
Είμαστε περήφανες για την πρόοδο που έχετε επιτύχει και για τον τρόπο που
αντιμετωπίσατε τις προκλήσεις.
Θέλουμε να σας πούμε πόσο σημαντικοί είστε για εμάς.
Κάθε μέρα που περνάμε μαζί στην τάξη είναι μια ευκαιρία
να μάθουμε και να μεγαλώσουμε μαζί.
Είμαστε βέβαιες ότι έχετε το δυναμικό να πραγματοποιήσετε όνειρα και
να επιτύχετε στο μέλλον.
Συνεχίστε να είστε περίεργοι, να εξερευνάτε και να ανακαλύπτετε τον κόσμο.
Πάντα θα είμαστε εδώ για να σας υποστηρίζουμε και να σας ενθαρρύνουμε.
Σας εύχομαστε υγεία, επιτυχίες και πολλές χαρούμενες στιγμές!
Με αγάπη,
Οι κκ.Σοφία Τοκμακίδου,ΕλευθερίαΠαπαλαζάρου,Ελένη Γεωργαλά.
Την Τετάρτη 22-5-2024 ,πραγματοποιήθηκε το 1ο φιλικό μαθητικό πρωτάθλημα.
Συμμετείχαν σε αυτό τα 3 δημοτικά σχολεία του Πολυκάστρου.
Οι μαθητές/τρίες αγωνίστηκαν στο Βόλεϋ και το ποδόσφαίρο.
Η ιδέα για τη διοργάνωση αυτών των αγώνων ήταν των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής,
κκ.Ζαφειρίου Παρασκευή,Κανδηλάπτη Δουκαίνη.
Από το σχολείο μας συμμετείχε η έκτη τάξη και παρακολούθησε η Πέμπτη τάξη .
Αφόρμηση δόθηκε από την ανάγκη των παιδιών να δημιουργήσουν αναμνήσεις..
καθώς τα εκτάκια μας σε λίγες μέρες μας χαιρετούν οριστικά,δε θα ακούσουμε να μας
λένε: κυρία τα λέμε ξανά το Σεπτέμβρη!
Το σύνθημα μας ήταν: Η φράση “η χαρά είναι η συμμετοχή, όχι η νίκη”
η οποία αποδίδεται συχνά στον Ολυμπιονίκη Pierre de Coubertin,
που ήταν ο ιδρυτής των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
(Θυμήσου: φέτος έχουμε ΠΑΡΊΣΙ 2024)
Αυτή η φράση υπογραμμίζει τη σημασία της συμμετοχής και της προσπάθειας, ανεξάρτητα
από το αν κερδίζουμε ή χάνουμε. Στην ουσία, η χαρά προέρχεται από την ίδια τη
διαδικασία της προσπάθειας και της αφοσίωσης, όχι μόνο από το τελικό αποτέλεσμα.
Οι αγώνες σχολείων είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τους μαθητές να αναπτύξουν τις
δεξιότητές τους,να διασκεδάσουν και να δημιουργήσουν μνήμες που θα τους συντροφεύουν
για πάντα.
Είτε πρόκειται για αθλητικούς αγώνες, είτε για πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι αγώνες σχολείων
ενθαρρύνουν τη συνεργασία, την αθλητικότητα και την κοινωνική συνοχή. τους
Ο σύλλογος διδασκόντων και η διεύθυνση του σχολείου μας συνεχάρηκαν όλους/ες που
ασχολήθηκαν με αυτό το εγχείρημα!Ιδιαίτερα τις γυμνάστριές μας κκ.Ζαφειρίου Παρασκευή ,
Κανδηλάπτη Δουκαίνη.
Νικήτές ήταν όλα τα σχολεία στα οποία αποδόθηκε συμβολικά ένα κύπελο για κάθε αγώνισμα.
Τα κύπελλα απονεμήθηκαν για την αναγνώριση επιτευγμάτων, την ενθάρρυνση της συμμετοχής
και την ενίσχυση της σχολικής κοινότητας.
Την εκδήλωση παρουσίαζε η κα. Παρασκευη Ζαφειρίου
Διαιτητές ήταν οι προαναφερόμενες γυμνάστριες του σχολείου μας,καθώς και
η κα.Σπυριδούλα Σουλιώτη(2ο δημοτικο σχολείο Πολυκάσρου ΠΕ11),
κκ.Γεωργία Μαργαρίτη και Αμανατίδης Παναγιώτης(3ο Δημοτικό σχολείο
Πολυκαστρου ΠΕ11).
Μας τίμησε με τη παρουσία της στη διαιτησία κ.Κατερίνα Καρτάλη(ΠΕ 11),
στο άθλημα του ποδοσφαίρου.
Χορηγοί αυτής της προσπάθειας ήταν:
1)μεταφορά μαθητών το τουριστικό γραφείο του κ.Παρίση
2)για τα νερά των μαθητών/τριων το εργστήριο Ζυμαρούλης
3)για τα κύπελα το 1ο Δημοτικό σχολείο Πολυκάστρου.
19 Μαΐου 1919, ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της ποντιακής γενοκτονίας.
H 19η Μαΐου αποτελεί μια σημαντική επέτειο για τον ελληνισμό: Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, όπως αυτή καθιερώθηκε το 1994 με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Έλληνων. Μέχρι τη μικρασιατική καταστροφήτου 1922 οι Ελληνοπόντιοι, που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000!
Ας δούμε με χρονολογική σειρά τα γεγονότα της εποχής που οδήγησαν στη σφαγή και στον θάνατο χιλιάδες ανθρώπους.
1908: Κίνημα των Νεότουρκων στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλονίκη. Οι εθνικιστές ηγέτες (Κεμάλ – Ενβέρ – Ταλάτ) υποσκελίζουν το σουλτάνο Αβδούλ Χαμίτ και αναλαμβάνουν τον πολιτικό έλεγχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
1910: Αυταρχικά, κατασταλτικά μέτρα κατά των χριστιανικών κοινοτήτων της αυτοκρατορίας.
1911: Σε συνέδριο του «Κομιτάτου Ένωση και Πρόοδος» των Νεότουρκων κυριαρχεί το σύνθημα: «Η Τουρκία στους Τούρκους». Εμπνευστής της εκκαθάρισής των Ελλήνων ήταν ένας Γερμανός: Ο στρατηγός Λίμαν φον Σάντερς
1913: Οργανώνεται από τους Νεότουρκους το «Γραφείο Εγκατάστασης Φυλών και Μεταναστών» και ιδρύεται η μυστική υπηρεσία (Teskilat i-mahsusa)
1914: Αρχίζει ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Οι πρώτες μαζικές διώξεις κατά Ελλήνων στην Ανατολική Θράκη. Πογκρόμ στη Δυτική Μικρά Ασία και η σφαγή της Φώκαιας. Ρωσοτουρκικός Πόλεμος. Έξαρση του τουρκικού εθνικισμού, συσπείρωση του μουσουλμανικού στοιχείου.
1915: Καλούνται στην Κωνσταντινούπολη και εξοντώνονται οι πρόκριτοι των Αρμενίων. Η Γενοκτονία των Αρμενίων ολοκληρώνεται σε λίγους μήνες.
1916 – 1917: Πορείες «θανάτου» στο εσωτερικό της Ανατολίας από τον οθωμανικό δυτικό Πόντο (Σαμψούντα, Μπάφρα, κ.α) και απώλειες χιλιάδων χριστιανών – αντρών, γυναικών και παιδιών – από τις κακουχίες, το κρύο και την πείνα. Τάγματα καταναγκαστικής εργασίας (Αμελέ Ταμπουρού). Ο ανατολικός Πόντος υπό ρωσική κυριαρχία. Οκτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία και λήξη ρωσοτουρκικού πολέμου.
1918: Λήξη του Μεγάλου Πολέμου. Η ηγεσία των Νεότουρκων παραδίδεται στους συμμάχους της Αντάντ. Αποχώρηση Ρώσων από τον ανατολικό Πόντο και τον Καύκασο.
1919: Αποβίβαση του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη. Αναχώρηση από Κωνσταντινούπολη στις 15 Μαΐου και άφιξη στις 19 Μαΐου του Μουσταφά Κεμάλ Πασά στη Σαμψούντα, με αποστολή την «ειρήνευση» από τη δράση ομάδων ατάκτων. Αυτονόμηση του από την Υψηλή Πύλη και συνάντηση του στη Χάμσα, στις 29 Μαΐου, με τον Τοπάλ Οσμάν.
1920: Συνθήκη των Σεβρών. Ανατολική Θράκη και Σαντζάκι της Σμύρνης υπό όρους, σε ελληνικό έλεγχο, ο Πόντος εξαιρείται των ρυθμίσεων.
1920 – 1922: Από την περιοχή της Βιθυνίας ξεκινούν σε όλο τον Πόντο σφαγές, λεηλασίες, καταστροφή χριστιανικών χωριών από παρακρατικές νεοτουρκικές ομάδες. Δεκάδες χιλιάδες Πόντιοι και Αρμένιοι φεύγουν να σωθούν προς τη Σοβιετική Αρμενία και προς τους υπό γαλλικό έλεγχο Συρία και Λίβανο.
1922: Μικρασιατική καταστροφή. Ο ελληνικός στρατός ηττάται στον Σαγγάριο, φλέγεται η Σμύρνη.
1923: Συνθήκη της Λωζάννης. Ανταλλαγή πληθυσμών, προσφυγιά.
Και η ΙΣΤΟΡΙΑ συνεχίζει αδιάλειπτα την πορεία της…
Η τοπική ιστορία αποτελεί σημαντικό πεδίο μελέτης και διδασκαλίας. Σκοπός της είναι να εξετάσει τα γεγονότα και
τις εξελίξεις που συνέβησαν σε συγκεκριμένους τόπους και να αναδείξει την ιστορία της τοπικής κοινότητας
Είμαστε λοιπόν πολύ ικανοποιηνένοι που πήραμε μέρος στην έρευνα αυτή που αφορά την τοπική ιστορία.
Οι μαθητες/τρίες μέσα από τη συζύτηση,τις προσωπικές συνεντεύξεις (με άτομα του συγγενικού τους περιβάλλοντος)
την περιήγηση,τη συνεργασία,την έρευνα,έμαθαν και ξεκαθάρισαν πολλά ιστορικά γεγονότα.
Ο κος Αναστάσης βοήθησε μικρούς -μεγάλους να εστιάσουμε στο πόσο σημαντική υπήρξε η πόλη μας στον 1ο
Παγκόσμιο πόλεμο,πόσο κοντά μας είναι οι πηγές που στηρίζουν την ιστορία.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για ότι μας πρόσφερε..
Του ευχόμαστε καλή επιτυχία.
Οι μαθητές/τριες της και οι δασκάλες Στ τάξης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα πλάισια της παρακάτω εργασίας
που διεξάγεται στην Στ τάξη,την Πέμπτη 30-5-2024 ,θα πραγματοποιήσουμε επίσκεψη στα μνημεία του
Πολυκάστρου και της Αξιούπολης.Η μεταφορά θα γίνει με λεωφορείο,θα ξεκινήσουμε στις 10 πμ και
θα επιστρέψουμε στις 12μμ.
Η μεταφορά είναι χορηγία του τουριστικού γραφείου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Πολύκαστρο, 3/05/2024
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών της ΣΤ’ τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου, στο πλαίσιο της συνεργασίας με το δημοτικό σχολείου για την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής μου εργασίας στο Μ.Π.Σ «Δημόσια ιστορία» του Ε.Α.Π. και επιθυμώντας την συνεργασία σχολείου – οικογένειας θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι στο μάθημα της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού επιθυμούμε να υλοποιήσουμε, με την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/-τριών της τάξης, ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διδασκαλίας Iστορίας. Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Τοπική Ιστορία και κινητή μάθηση: ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο με την ενεργητική συμμετοχή μαθητών δημοτικού σχολείου στην περιοχή Πολυκάστρου».
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να προσεγγίσουν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα τόσο της σύγχρονης ελληνικής όσο και της παγκόσμιας ιστορίας που περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της ΣΤ’ Δημοτικού μέσω διδακτικών προσεγγίσεων όπως η ιστορική διερεύνηση, η πολυπρισματική προσέγγιση, η διαθεματικότητα, η πολυτροπική μάθηση και η κινητή μάθηση με τη χρήση ψηφιακών συσκευών ηχογράφησης και φωτογράφισης.
Το πρόγραμμα θα έχει συνολική διάρκεια 6 διδακτικές ώρες και θα πραγματοποιηθεί στην τάξη με συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών ως συνερευνητές/ συνερευνήτριες, στο εργαστήριο της πληροφορικής του σχολείου και σε μνημεία – τοπόσημα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στο πλαίσιο ιστορικών περιπάτων.
Ειδικότερα, αρχικά θα μοιραστεί ερωτηματολόγιο στους μαθητές και στις μαθήτριες για να αναδειχθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις κι αντιλήψεις τους για τα γεγονότα αυτής της περιόδου και για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας. Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες θα επεξεργαστούν φύλλα εργασίας με πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, οπτικοακουστικό υλικό, εικονιστικές πηγές, προφορικές μαρτυρίες και λογοτεχνικά κείμενα που αφορούν στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Επιπρόσθετα, θα ζητηθεί από τους μαθητές να διερευνήσουν – με την βοήθεια σας – την ιστορία της οικογένειας τους. Δηλαδή, αν κάποιο μέλος της οικογενείας διαδραμάτισε κάποιο ρόλο στα γεγονότα της περιόδου. Εν συνεχεία, θα διεξαχθεί ο περίπατος στα μνημεία του Α’ Π.Π. της περιοχής του Πολυκάστρου και της Αξιουπόλεως.
Μετά το τέλος της εκδρομής θα δημιουργηθεί μια συλλογή φωτογραφιών και με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και επιχειρώντας την αξιοποίηση της τοπικής ιστορίας για την προσέγγιση της περιόδου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου σύμφωνα με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Στ΄Δημοτικού, οι μαθητές/-τριες θα απαντήσουν ξανά στο αρχικό ερωτηματολόγιο, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα των μεθόδων που ακολουθήθηκαν για τη διδακτική προσέγγιση της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου στο πλαίσιο του περιγραφόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ευελπιστούμε βέβαια και στη δική σας συνεργασία, εάν έχετε μαρτυρίες (ενθύμια, προφορικές μαρτυρίες – βιώματα, βιβλία, φωτογραφίες) για τα γεγονότα της συγκεκριμένης περιόδου.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε με email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και τηλεφωνικά: 6945745165, ( Τσακιρίδης Αναστάσιος, Ιστορικός – Φιλόλογος)
Πώς σχετίζεται ένα αρχαιοελληνικό άγαλμα με ένα ταξίδι στις
παλιές πατρίδες;Γιατί κρυώνει ένα άγαλμα; Ποιο είναι το "μικρό προσφυγάκι";
Το Δ2 με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς παρουσίασε μια θεατρική
παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη "το άγαλμα που
κρύωνε".
Στο παραμύθι αυτό, ο αρχαιολόγος-συγγραφέας Χρήστος Μπουλώτης
συνθέτει ένα νοσταλγικό ταξίδι στη Μικρά Ασία με πρωταγωνιστή ένα αρχαιοελληνικό άγαλμα.
Με τεράστια επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28-5-2024 η θεατρική παράσταση.
Η παράσταση αποτελεί διασκευή του ομότιτλου παραμυθιού ,η οποία έγινε από τη δασκάλα της
τάξης κ.Σαρηγιανίδη Ευαγγελία,που συντόνισε επίσης όλη τη δράση.
Το συγκεκριμένο παραμύθι ήταν η αφορμή για να γνωρίσουν τα παιδιά τον μικρασιατικόελληνισμό
και να μάθουν για την προσφυγική ιστορία του Πολυκάστρου.
Με τον τρόπο αυτό, η αρχαία ελληνική ιστορία που διδάχθηκαν στη σχολική χρονιά συνδέθηκε τόσο
με τη νεότερη ιστορία της Ελλάδας όσο και με την τοπική ιστορία της περιοχής.
Ευχαριστούμε τους/τις μαθητές/τριες μας που μας ταξίδεψαν στο παρελθόν μας,όλοι
φύγαμε με δάκρυα στα ματιά!
Συγχαρητήρια στη δασκάλα μας για την έμπνευση και διοργάνωση αυτού του
<<ταξιδιού>>.
Επίσης ευχαριστούμε τους κα Δουκαίνη Κανδηλάπτη και κο Γιώργο Λυμπέρη που
βοήθησαν με τη συνεργασία τους και την παρουσία τους στην παράσταση.
Οι μαθητές/τριες της Γ τάξης επισκέφτηκαν το μουσείο κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη.
Συνοδοί εκπαιδευτικοόι ήταν οι υπεύθυνες δασκάλες των τμημάτων:κκ.Χριστίνα Πρασούδη,
'Αννα Μήτσιου και Δέσποινα Καιλατζίδου.
https://www.filmfestival.gr/images/org/museum/museum-visit.jpg
Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη ήταν η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Σκοπός του μουσείου είναι η συγκέντρωση, διάσωση και μουσειολογική προβολή των στοιχείων της κινηματογραφικής ζωής της χώρας. Στο πλαίσιο του στόχου αυτού, το μουσείο μεριμνά για τη μελέτη και τεκμηρίωση υλικού που αφορά στην κινηματογραφική τέχνη καθώς και στην οργάνωση ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με άλλους συναφείς φορείς.
Το Μουσείο Κινηματογράφου πειραματίζεται επάνω στους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες μπορούν να μυηθούν στη μαγεία του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τις πρώτες αμήχανες προσπάθειες των αρχών του 20ού αιώνα και φτάνοντας μέχρι τις ταινίες που παίζονται σήμερα στις αίθουσες. Με αυτό τον τρόπο, το Μουσείο προσκαλεί τον επισκέπτη να περιηγηθεί όχι σε μια συλλογή αντικειμένων που σχετίζονται με το σινεμά, αλλά σε μια «συλλογή στιγμών θέασης». Χαμηλώνει τα φώτα και ξετυλίγεται σαν το φιλμ μιας ταινίας, που συγκροτείται από μικρές στάσεις - σεκάνς της ιστορίας του ελληνικού σινεμά. Εικόνες και ήχοι από δεκάδες προβολές, αφίσες, φωτογραφίες και αντικείμενα δεν εκτίθενται με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια κινηματογραφική ψευδαίσθηση, στην οποία καταδύεται βήμα-βήμα ο επισκέπτης.
Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στεγάζεται στην Αποθήκη Α΄, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και έφτασε στη σημερινή μορφή του με την αρωγή του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης της Ε.Ε.
https://www.filmfestival.gr/el/museum/museum/26191-collections
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής
σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο,
καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους
οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.
Πώς θα «τρέξουν» οι μαθητές/τριες στον 13ο Μαραθώνιο
Τα παιδιά κάθε τάξης διαβάζουν συγκεκριμένα βιβλία, απαντούν σε ερωτήσεις και
καταπιάνονται με δραστηριότητες.
Οι μαθητές/τριες μετά από παρακίνηση της δασκάλας τους συμμετέχχουν σε αυτή
τη δράση.
Τα παιδιά της Ε΄1 διαβάζουν τα βιβλία::
![]() |
![]() |
![]() |
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Οι μαθήτριες :ΒΕΝΕΔΙΚΤΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ,ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΟΥΚΟΥΔΗ,ΖΩΗ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ,ΗΛΙΑΝΑ ΣΥΚΟΥΣΗ,ΧΡΥΣΑΥΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ,ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ ΤΑΓΚΑ,σχεδίασαν,οργάνωσαν,
προγραμμάτισαν και οδήγησαν τους /τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες σε μια υπέροχη,ευγενής άμιλλα.
Το θέμα ήταν να παράξουν μία περίληψη από ένα απόσπασμα ενός βιβλίου.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις τάξεις της Δ,Ε,Στ.
Οι μαθήτριες συνέλεξαν τα κείμενα κα αφού τα διάβασαν τα παρέδωσαν στους εκπαιδευτικούς για να τα αξιολογήσουν.
Από αυτήν την αξιολόγηση βγήκαν τα καλύτερα κείμενα και αποδόθηκε έπαινος από τη διεθύντρια του σχολείου και από την υπεύθυνη λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης κ. Χριστίνας Πρασούδη.
Νιώθουμε περήφανοι για όλους τους μαθητές/τριες που αναλαμβάνουν τέτοιες δράσεις.
Συγχαρητήρια παιδιά!Να συνεχίσετε να αυτενεργείτε σε τέτοιους στόχους!
Ο συνοπτικός λόγος ή αλλιώς περίληψη, απαραίτητος σε κάθε έκφανση της ζωής μας, διδάσκεται στο
σημερινό σχολείο σε όλες τις τάξεις, από το Δημοτικό ως το Λύκειο. Η σπουδαιότητα της διδασκαλίας της περίληψης είναι ευρέως αποδεκτή, αλλά οι δυσκολίες να παράξουν οι μαθητές/τριες κείμενα περίληψης
είναι πολλές..
Κι αυτό δεν είναι αξιοπερίεργο, γιατί η διαδικασία πύκνωσης ενός κειμένου με στόχο τη δημιουργία ενός μετακειμένου ισάξιου με το πρώτο αλλά στο ένα τρίτο περίπου της έκτασής του, δεν είναι καθόλου εύκολη,
γιατί απαιτεί σύνθετη γλωσσική και διανοητική διεργασία.Παρόλα αυτά οι μαθητές/τριες μας έδωσαν αξιόλογα
δείγματα της δουλειάς τους.
Συγχαρητήρια λοιπόν και στους/στις μαθητές/τριες που συμμετείχαν!
Οι περιλήψεις που ξεχώρισαν ήταν των :ΝΕΦΕΛΗ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ(Στ τάξη),ΠΑΡΙΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ(Στ τάξη),
ΑΡΕΤΗ ΜΙΛΤΣΑΚΑΚΗ(ΣΤ τάξη),ΦΡΑΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ(Ε τάξη).
Συγχαρητήρια και στους μαθητές/τρίες που ξεχώρισαν τα κειμενά τους!
βρέθηκε η Α τάξη του σχολείου μας την Πέμπτη 11-4-2024.
Η αφόρμηση δόθηκε από την ενότητα 9 <<ο κόσμος των βιβλίων>>του
μαθήματος της γλώσσας.
Οι μικροί/ες μας μαθητές/τρίες συμμετείχαν στην ακρόαση ενός παραμυθιού,
στην ζωγραφική απεικόνιση αυτού,στη συζήτηση που ακολούθησε.
Η παραγωγή προφορικού λόγου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους,
που μέσα από αυτή τη δράση ,έχει επιτευχθεί.
Τους/τις μαθητές/τρίες συνόδευσαν οι δασκάλες των τμημάτων κκ.Συμεωνίδου
Μαρία και Καλλιόπη Πούλου.
Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και την πραγμάτωση αυτής της δράσης τη βιβλιοθηκονόμο μας κ.Σούλα.