Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!


"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"

Get Adobe Flash player

Η ταινία "Η Γέφυρα των Λέξεων" δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενός

καινοτόμου εκπαιδευτικού πρότζεκτ που υλοποιήθηκε από τους

μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης κατά τη σχολική

χρονιά 2024-2025. Με την πολύτιμη καθοδήγηση των δασκάλων τους,

Γεωργίου Ρένας,Αστερώς Δουλγερίδου, Ελευθερίας Παπαλαζάρου

και Σοφίας Τοκμακίδου, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε κάθε στάδιο

της δημιουργίας, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική 

παραγωγή της ταινίας.

Η ανάγκη για αυτό το εγχείρημα γεννήθηκε από μια θεμελιώδη

παιδαγωγική πεποίθηση:η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μάθημα,

αλλά η βάση της σκέψης και της γνώσης.

Συχνά ακούμε ότι υπάρχουν μαθητές που είναι «καλοί στη γλώσσα»

και άλλοι που ξεχωρίζουν στα μαθηματικά ή τις φυσικές επιστήμες.

Όμως, η αλήθεια είναι ότι η γλώσσα είναι το εργαλείο

που επιτρέπει την κατανόηση, την ανάλυση και τη δημιουργία

σε κάθε τομέα της γνώσης.

Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε για να μεταφέρει ένα ισχυρό μήνυμα:

η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα σύστημα επικοινωνίας.

Είναι ο τρόπος με τον οποίο κατανοούμε τον κόσμο γύρω μας,

επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, διατυπώνουμε ιδέες και οικοδομούμε

τη γνώση.

Μέσα από την ταινία, οι μαθητές θέλησαν να δείξουν ότι

η γλώσσα είναι η γέφυρα που ενώνει όλες τις επιστήμες, όλες

τις σκέψεις,όλους τους ανθρώπους.


Τα Στάδια Δημιουργίας της Ταινίας

Η παραγωγή της ταινίας στηρίχθηκε σε ένα καλά οργανωμένο σχέδιο

εργασίας, το οποίο περιλάμβανε διάφορες φάσεις.

Κάθε στάδιο προσέφερε στους μαθητές πολύτιμες εμπειρίες, ενισχύοντας

τη συνεργασία,τη δημιουργική σκέψη και την κριτική ικανότητα.

1. Διερεύνηση & Προβληματισμός

Η πρώτη φάση του πρότζεκτ αφορούσε τη διερεύνηση της σημασίας της

γλώσσας στη σχολική μάθηση και την καθημερινή ζωή.

Οι μαθητές συζήτησαν το ρόλο της γλώσσας στις επιστήμες, στα

μαθηματικά,στην ιστορία, ακόμα και στην τεχνολογία.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ομαδικές συζητήσεις, οι μαθητές

κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χωρίς γλώσσα, δεν υπάρχει σκέψη,

δεν υπάρχει επικοινωνία, δεν υπάρχει μάθηση.

Η ανακάλυψη αυτή έγινε η βάση πάνω στην οποία χτίστηκε το σενάριο

της ταινίας.

2. Σχεδιασμός Σεναρίου με τη Χρήση της Τεχνητης Νοημοσύνης

Το σενάριο της ταινίας δεν δημιουργήθηκε με τον παραδοσιακό τρόπο.

Αντίθετα, αξιοποιήθηκε η τεχνητη Νοημοσύνη, μια εκπαιδευτική

προσέγγιση που βασίζεται στη δημιουργική αφήγηση και στην 

ανάπτυξη αφηγηματικών δεξιοτήτων.

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συγγραφή του σεναρίου, προτείνοντας

ιδέες και ενσωματώνοντας τις προσωπικές τους εμπειρίες.

Έτσι, η ταινία απέκτησε αυθεντικότητα και συναισθηματικό βάθος, καθώς

οι σκηνές αντανακλούσαν πραγματικά βιώματα και σκέψεις των παιδιών.

3. Γυρίσματα & Συνεργατική Δημιουργία

Όταν το σενάριο ολοκληρώθηκε, ξεκίνησε η πιο απαιτητική αλλά και πιο

δημιουργική φάση του πρότζεκτ:τα γυρίσματα της ταινίας.

Οι μαθητές ανέλαβαν πολλαπλούς ρόλους.

  • Ως ηθοποιοί δούλεψαν πάνω στις εκφράσεις, τη στάση του σώματος και
  • την εκφορά του λόγου.
  • Η τεχνική ομάδα των δασκάλων ανέλαβε τον χειρισμό της κάμερας,
  • την ηχοληψία και τη σκηνογραφία.
  • Η ομάδα σεναρίου έκανε τις απαραίτητες προσαρμογές κατά τη διάρκεια
  • των γυρισμάτων, διασφαλίζοντας ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είχε
  • συνοχήκαι ροή.Αυτό το στάδιο αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία
  • συνεργασίας και ομαδικότητας.

Οι μαθητές έμαθαν να στηρίζονται ο ένας στον άλλον, να επιλύουν

προβλήματα και να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις.

4. Παρουσίαση & Δημοσίευση στο YouTube

Η ολοκλήρωση της ταινίας ήταν μια στιγμή περηφάνειας για όλους.

Η ταινία παρουσιάστηκε αρχικά στο σχολείο και στη συνέχεια

αναρτήθηκε στο YouTube, επιτρέποντας την ευρύτερη διάδοσή της.

Φυσικά με τη συγκατάθεση των γονέων.

Με αυτόν τον τρόπο, το μήνυμα της ταινίας ξεπέρασε τα όρια της σχολικής

αίθουσας και έφτασε σε ένα μεγαλύτερο κοινό.

Οι μαθητές, μέσα από αυτή τη διαδικασία, συνειδητοποίησαν ότι η γλώσσα

και ηδημιουργικότητα μπορούν να γίνουν εργαλεία επικοινωνίας με

ολόκληρο τον κόσμο.


Η Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Μαθητών

Η επιτυχία της "Γέφυρας των Λέξεων" δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη στενή

συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Οι δασκάλες Γεωργίου Ρένα, Αστέρω Δουλγερίδου, Ελευθερία

Παπαλαζάρου και Σοφία Τοκμακίδου καθοδήγησαν τους

μαθητές με υπομονή και ενθουσιασμό,δίνοντάς τους την ελευθερία

να αναπτύξουν τις δικές τους ιδέες.

Οι μαθητές, από την πλευρά τους, αγκάλιασαν την πρόκληση,

δουλεύοντας με πάθος, αφοσίωση και δημιουργικότητα.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, απέδειξαν ότι η μάθηση δεν είναι μια

παθητική εμπειρία, αλλά μια ενεργή,δυναμική διαδικασία στην

οποία μπορούν να συμμετέχουν όλοι.


Ένα Ισχυρό Μήνυμα για Όλους

Η "Γέφυρα των Λέξεων" είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια σχολική

εργασία.

Είναι ένα μήνυμα για τη δύναμη της γλώσσας, για τον ρόλο της στην

εκπαίδευση, στην επιστήμη και στην καθημερινή μας ζωή.

Μέσα από αυτή την ταινία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θέλουν να μας

υπενθυμίσουν ότι η γλώσσα είναι η γέφυρα που μας συνδέει με τη

γνώση,την επιστήμη και τον κόσμο γύρω μας.

Σας καλούμε να παρακολουθήσετε την ταινία και να γίνετε κι εσείς μέρος

αυτής της γέφυρας, που ενώνει τις λέξεις, τις ιδέες και τους ανθρώπους.

Δείτε την ταινία εδώ: https://youtu.be/YpgV0yaSh5M

Στοιχεία Επικοινωνίας

1o Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου
Ασκληπιου 1, Πολύκαστρο
Τ.Κ. 61200
Τηλ: 2343022444
email: mail@1dim-polyk.kil.sch.gr
Copyright © 2025 1ο Δημοτικό ΣχολείοΠολυκάστρου  Rights Reserved.