Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Στο μάθημα της γλώσσας,της Δ τάξης, στην ενότητα 5 οι μαθητές/ριες
καλούνται να γνωρίσουν:
Τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Τα Σήματα της Τροχαίας.
… και όλα αυτά μαθαίνοντας να κυκλοφορούμε με ασφάλεια!
Οι δασκάλες κκ.Λαμπρινή Γκαντίδου και Ευαγγελία Σαρηγιαννη.
οργάνωσαν μια εκπαιδευτική δράση στο πάρκο κυκλοφοριακής
αγωγής του δήμου μας.
Εκεί βιωματικά πια, οδήγησαν τα παιδιά στο τι πρέπει να προσέχουν!
Η διευθύντρια του σχολείου μας κ.Χριστίνα Τσαμπάζη ζήτησε από
το ΑΤ Πολυκάστρου εκπαιδευτές -αστυνομικούς για να συζητήσουν
τα σήματα της τροχαίας κατά την παραμονή των παιδιών στο
παραπάνω πάρκο.
Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν με έντονη ευφορία στο σχολείου μας .
Εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ΑΤ Πολυκαστρου για τη συμβολή
του σε αυτή τη δράση.
Oι μαθήτες/ριες της Δ τάξης σας προτείνουν να παίξετε στο παρακάτω κουίζ
για να δείτε τι έχουν μάθει/...
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3543
(πατήστε π'ανω στο σύνδεσμο για να ανοίξει το κοίζ)
https://blogs.sch.gr/eeeekthi/files/2020/05/ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ-ΑΓΩΓΗ.pdf
Η Ε τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το μουσείου Βυζαντινού πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη.
Τα προγγράματα που υλοποιήθηκαν ήταν:
1.«Γνωρίζω τις βυζαντινές σφραγίδες – από τις βούλλες στις IPs.
Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για:
2. «Κάρτες επίσκεψης στο Μουσείο»
Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές/ριες να περιηγηθούν το μουσείο σε ομάδες και να παρατηρήσουν συγκεκριμένα εκθέματα. Κάθε ομάδα, με αφορμή ένα αντικείμενο (ή ομάδα αντικειμένων) σε κάθε αίθουσα, παρατήρησε αντικείμενα που σχετίζονται μεταξύ τους. Κατά την επίσκεψή τους οι μαθητές μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν φωτογραφική μηχανή και έβγάζαν φωτογραφίες χωρίς φλας. Με τη φωτογράφιση έμεθαν να παρατηρούν τα αντικείμενα και να βλέπουν σημαντικές λεπτομέρειες που δίνουν πληροφορίες.
Ήταν μια εύκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες:
Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευσαν ήταν:
οι κκ Ρένα Γεωργίου,Κωνσταντινιά Παρασίδου ,Φρόσω Σανίδα
.Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν ενθουσιασμένοι από την εκπαιδευτική αυτή δράση τους.
ψηφίστε και στηρίξτε το έργο του Στ1
https://forms.gle/nZjtEmx4nCghQkEC6
Αυτός είναι ο σύνδεσμος για να ψηφίσουμε το καλύτερο λογότυπο για το etwinning έργο που υλοποιεί το ΣΤ1
με την καθηγήτρια των αγγλικών κ.Μπάλη Παναγιώτα
Με αφορμή την αναφορά στο συγκεκριμένο έργο του Τζιακομέτι, δημιουργήσαμε μία μικρογραφία προσεγγίζοντας τις αναλογίες των μορφών του.
Υλικά: αλουμινόχαρτο, κόλλα, σπρέι.
ΣΤ2 τάξη,δασκαλα ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΤΑΝΙΑ
Στόχοι Ενότητας: Οι μαθητές/τριες να: ‐ γνωρίσουν ένα σύγχρονο γλύπτη, να αντιληφθούν βιωματικά τους τρόπους έκφρασής του και να εκτιμήσουν το έργο του
Ο Αλμπέρτο Τζακομέτι († 11 Ιανουαρίου 1966 στο Chur) ήταν Ελβετός μοντερνιστής γλύπτης, ζωγράφος και γραφίστας που έζησε και εργάστηκε κυρίως στο Παρίσι από το 1922. Παρέμεινε προσκολλημένος στη γενέτειρά του, την ορεινή κοιλάδα Bergell- εκεί συνάντησε την οικογένειά του και αφοσιώθηκε στο καλλιτεχνικό του έργο.
Ο Giacometti είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ού αιώνα. Το έργο του είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό, τον υπερρεαλισμό και τα φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη κατάσταση, καθώς και από τον υπαρξισμό και τη φαινομενολογία. Γύρω στο 1935 εγκατέλειψε τα υπερρεαλιστικά έργα για να αφοσιωθεί στις “συνθέσεις με φιγούρες”. Μεταξύ 1938 και 1944, οι φιγούρες είχαν μέγιστο μέγεθος επτά εκατοστών. Σκοπός τους ήταν να αντικατοπτρίζουν την απόσταση από την οποία είχε δει το μοντέλο.
Τα πιο διάσημα έργα του Giacometti δημιουργήθηκαν κατά τη μεταπολεμική περίοδο- στα εξαιρετικά μακριά, λεπτά γλυπτά, ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε τη νέα του εμπειρία της απόστασης μετά από μια επίσκεψη στον κινηματογράφο, στην οποία αναγνώρισε τη διαφορά μεταξύ του δικού του τρόπου θέασης και εκείνου της φωτογραφίας και του κινηματογράφου. Με την υποκειμενική οπτική του εμπειρία, δημιούργησε το γλυπτό όχι ως φυσικό αντίγραφο στον πραγματικό χώρο, αλλά ως “μια φανταστική εικόνα στον ταυτόχρονα πραγματικό και φανταστικό, απτό και απρόσιτο χώρο της”.
Το ζωγραφικό έργο του Giacometti αποτελούσε αρχικά ένα μικρότερο μέρος του έργου του. Μετά το 1957, η παραστατική ζωγραφική πήρε τη θέση της ισότιμα με τη γλυπτική. Η σχεδόν μονόχρωμη ζωγραφική του της ύστερης περιόδου “δεν μπορεί να αποδοθεί σε καμία υφολογική μορφή του μοντερνισμού”, είπε με σεβασμό ο Lucius Grisebach.
ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ |
Η ΙΩΝΙΑ ![]() |
ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ |
Η ΙΩΝΙΑ Ιωνία ονομάζεται η παράλια περιοχή της Μ. Ασίας, καθώς και μερικά νησιά στα οποία κατοικούσαν οι Ίωνες. Περιλαμβάνει το τμήμα της Μ. Ασίας που περιβάλλεται από τους ποταμούς Έρμο και Μαίανδρο. Σταδιακά η Ιωνία ταυτίστηκε με ολόκληρη την περιοχή των ανατολικών παραλίων του Αιγαίου λόγω της μεγαλύτερης εμβέλειας των Ιωνικών πόλεων έναντι των άλλων ελληνικών πόλεων της περιοχής αυτής. Ο ιστορικός χώρος της αρχαίας Ιωνίας εκτεινόταν από τον Έρμο ποταμό στα βόρεια μέχρι την αρχή της χερσονήσου της Αλικαρνασσού στα νότια. Δυτικά κατέληγε στην μεγάλη χερσόνησο της Ερυθραίας, ενώ δυτικά σε οροσειρές που χώριζαν την Ιωνία από την Λυδία και την Καρία. Η αρχαία μικρασιατική Ιωνία αποτελείτο από δώδεκα πόλεις, τη Δωδεκάπολη. Οι δώδεκα αυτές πόλεις ήταν οι εξής: Φώκαια, Ερυθραί, Κλαζομεναί, Τέως, Λέβεδος, Κολοφών, Έφεσος, Μίλητος, Μνους, Πριήνη και τα νησιά Χίος και Σάμος. Αργότερα προστέθηκε και η Σμύρνη. Η Ιωνία αρχικά υποτάχτηκε στους Λυδούς, Πέρσες και τέλος στους Ρωμαίους. Στην εποχή του Βυζαντίου η Ιωνία αποτελούσε τμήμα του θέματος της Σάμου. Υποτάχτηκε στους Τούρκους και το 1919 καταλήφτηκε πάλι από τους Έλληνες. Δυστυχώς, η μικρασιατική καταστροφή του 1922 όχι μόνο εμπόδισε την ένωση με την Ελλάδα, αλλά και άδειασε κυριολεκτικά την περιοχή από τους Έλληνες. Δυο εκατομμύρια Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρική γη και να έρθουν στην Ελλάδα. ΟΙ ΙΩΝΕΣ Η παλιότερη από τις τέσσερις αρχαίες ελληνικές φυλές. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ήταν το πρώτο από τα ινδοευρωπαϊκά φύλα που κατέβηκαν από το Βορά. Το όνομά τους οφείλουν, σύμφωνα με τη μυθική παράδοση, στον Ίωνα, γιο του Ξούθου και της Κρέουσας και εγγονό του Έλληνα. Άλλοι πάλι αποδίδουν την ονομασία τους στην πολεμική κραυγή "ιά!" που συνήθιζαν να βγάζουν όταν πολεμούσαν. Σύμφωνα με την Αγία Γραφή οι Ίωνες κατάγονται από τον Ιωύαν, γιο του Ιάφεθ και εγγονό του Νώε. Από τον Ιωύαν κατάγονται οι Ίωνες και οι Κητιαίοι, οι κάτοικοι της Ελλάδας και της Κύπρου (Γένεση 10,2). |
![]() |
Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει. |
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ – 02 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
Οι μαθητές/τριες του ΣΤ2 και η δασκάλα τους κ. Αμοιρίδου Τάνια ,
ταξιδεύουν μέσα από τη δημιουργία τους
ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!
ROBY το ρομποτάκι
- Κύριε βαρεθήκαμε συνέχεια τα ίδια πράγματα?
- Όλο word, tux paint , scratch κάνουμε?
- Νομίζω πως έχετε δίκιο παιδιά?. Τι θα λέγατε να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό ;
- Δηλαδή τι να κάνουμε;
- Τι θα λέγατε να φτιάξουμε ένα ρομπότ;
- Τέλεια !!!
Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο "Περισσότερα" για να δείτε το πλήρες άρθρο
Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας
Στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας της 4ης Υ.Π.Ε., επισκέφτηκαν το σχολείο μας, στις 13/2/17 , στις 17/2/17 και στις 20/2/17 οδοντίατροι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου και ενημέρωσαν τους μαθητές μας για τις νόσους του στόματος και τον σωστό τρόπο φροντίδας του.
Στη συνέχεια, μετά από έγκριση των γονέων, ακολούθησε απλή οδοντιατρική εξέταση.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι οδοντίατροι συνεχάρησαν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την καλή στοματική τους υγιεινή και την φροντίδα που της παρέχουν.
Μπράβο παιδιά !!! Χαμογελάστε άφοβα !!!
Ομορφαίνετε τον κόσμο μας !!!
------------------------
Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας
Η Τσικνοπέμπτη γιορτάστηκε με ένα μεγάλο γλέντι στο σχολείο μας στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα την Αποκριά και σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ζωγράφισε τα πρόσωπα των μαθητών και μαθητριών (facepainting) για να τους βάλει στο πνεύμα της Αποκριάς και στη συνέχεια κέρασε σουβλάκια που έψησαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο "Περισσότερα" για να δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση
22ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών
Σε ένα πανηγύρι χορού και χαράς συμμετείχε το σχολείο μας, το Σάββατο 11/02/2017 στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, όπου έλαβε χώρα το 22ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών που διοργανώθηκε από το Σύλλογο Πτυχιούχων Σχολών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στον παραδοσιακό χορό.
Το σχολείο μας έδωσε δυναμικό παρόν, με μια ομάδα 20 μαθητών και μαθητριών υπό την καθοδήγηση χοροδιδασκαλίας της γυμνάστριας του σχολείου κ. Κανδηλάπτη Δουκαίνης. Οι μαθητές και μαθήτριες, ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, χόρεψαν χορούς της Μ. Ασίας και καταχειροκροτήθηκαν.
Συγχαρητήρια παιδιά ! Μας κάνατε υπερήφανους !!!
-------------------
Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, «μαθαίνω για τον δήμο μου και τις υπηρεσίες του», τα παιδιά της τρίτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου, τη Δευτέρα 10/11/2014 επισκέφτηκαν το χώρο του Δημαρχείου όπου στην αίθουσα συνεδριάσεων τους υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Παιονίας κ. Γκουντενούδης Χρήστος και συνομίλησε μαζί τους.
Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του Δημαρχείου και την αίθουσα δημοτικού συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές εξέφρασαν με το δικό τους μοναδικό και αυθόρμητο τρόπο τις ιδέες τους, τα προβλήματά τους και τις ανάγκες όλων των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Παιονίας.
Ο κ. Γκουντενούδης και ο πρόεδρος της Τ.Κ. Πολυκάστρου κ. Γκατίδης άκουσαν με προσοχή τα παιδιά επιβραβεύοντας τη φαντασία και τις καινοτόμες ιδέες που μπορεί να αποκομίσει ο Δήμος από τους μικρούς μαθητές.
eTwinning 2021-22
Τα προγράμματά μας
Τη σχολική χρονιά 2021-22 το σχολείο μας συμμετείχε σε προγράμματα eTwinningσε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ευρώπης. Τα προγράμματα έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας, κας Μπαλή Γιώτας. Συγκεκριμένα:
Το τμήμα Δ1 υλοποίησε το πρόγραμμα ReciclandoLaNavidad στο οποίο τα παιδιά δημιούργησαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες από ανακυκλώσιμα υλικά, τις έστειλαν σε άλλα Ευρωπαϊκά σχολεία και έλαβαν αντίστοιχες κάρτες από διάφορες χώρες.
Το τμήμα Δ2 υλοποίησε το πρόγραμμα TasteofChristmasστο οποίο τα παιδιά παρουσίασαν τρείς παραδοσιακές μας Χριστουγεννιάτικες συνταγές και έμαθαν συνταγές άλλων χωρών. Επίσης, έφτιαξαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες τις οποίες μοιράστηκαν με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία διαδικτυακά.
Το τμήμα ΣΤ1 υλοποίησε το πρόγραμμα TalesofFarLandsκατά το οποίο έκαναν πραγματικούς φίλους με μαθητές από την Ισπανία. Έγιναν τρείς ζωντανές συνδέσεις με σχολείο από την Ισπανία και μία με σχολείο από την Τουρκία. Στο πρόγραμμα τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα και λογότυπο, τα οποία ήρθαν πρώτα σε ψηφοφορία μεταξύ δεκαεννέα σχολείων! Επίσης, οι μαθητές δημιούργησαν κοινό βιβλίο και ποίημα, τραγούδησαν ένα κοινό τραγούδι, έφτιαξαν μαριονέτες και σελιδοδείκτες, αφηγήθηκαν και δραματοποίησαν ιστορίες και έμαθαν για ιστορίες άλλων χωρών.
Το τμήμα ΣΤ2 υλοποίησε το πρόγραμμα TasteHealthyLife κατά το οποίο έμαθαν για την αξία της υγιεινούς διατροφής και έγραψαν μία ελληνική συνταγή η οποία συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο με τις συνταγές των χωρών που συμμετείχαν. Δημιούργησαν αφίσες και λογότυπα. Η αφίσα μας βγήκε πρώτη σε ψήφους μεταξύ δεκατριών σχολείων!
Συγχαρητήρια στα παιδιά για την αφοσίωσή τους και την εξαιρετική δουλειά!
..........
Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.
Σκοπός των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση, και η προαγωγή της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών/τριών, αφενός μεν με την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους, αφετέρου δε με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.
Σελίδα 2 από 2