Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!


"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"

Get Adobe Flash player

Στη βιβλιοθήκη

 
Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.
 
βρήκαμε αντίθετες λέξεις,κάναμε παραγωγή προφορικού λόγου με τη χρήση αντίθετων λέξεων,είδαμε βίντεο μιας ξένης βιβλιοθήκης...και γενικά μάθαμε πολλά για τις βιβλιοθήκες.
¨Ομως η δασκάλας μας,κ.Μαρία Συμεωνίδου, αποφάσισε πως έπρεπε να δούμε και τη δημότική βιβλιοθήκη του Πολυκάστρου.
Την Πέμπτη λοιπόν στις 12/5/2022 μπήκαμε σε δυάδες και ξεκινήσαμε
 
Μπροστά η δασκάλα μας,στη μέση εμείς,και πίσω η κ.Ελίνα και η κ. Χρύσα.Είμαστε πρωτάκια οπότε καταλαβαίνετε..
 
Η βιβλιοθηκονόμος μας υποδέχτηκε με χαρά,μας είχε ετοιμάσει και το χώρο
 
 
Αφού είδαμε την πλούσια συλλογή από βιβλία, η κυρία βιβλιοθηκονόμος   μας παρουσίασε την ιστορία ενός βιβλίου.
Σας προτείνουμε να επισκεφτείτε και σεις τη βιβλιοθήκη του τόπυ μας..
 

????ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΑΣ????

 Η 6η ΜΑΙΟΥ 2022  ήταν μια μέρα διαφορετική για τις ΣΤ1’ & ΣΤ’2 τάξεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ, καθώς οι μαθητές, συνοδεία των εκπαιδευτικών τους, κα. ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ, κα ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΟΤΑΡΙΔΟΥ και κα ΕΛΙΝΑ ΜΩΥΣΙΔΟΥ, την αφιέρωσαν σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Νάουσας. 
Απώτερος σκοπός της εκπαιδευτικής επίσκεψης; Η συμμετοχή στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα “ΑΡΑΠΙΤΣΑ, ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΑΣ”.
 
 
Με σημείο εκκίνησης τον Άγιο Νικόλαο και αρχηγό τον συντονιστή του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί ακολούθησαν το υπερυψωμένο μονοπάτι, δίπλα από την Αράπιτσα, που οδηγεί μέσα από ένα όμορφο ημιορεινό τοπίο στις πηγές του ποταμού.
 
Υψίστης σημασίας, όπως εξηγήθηκε στα παιδιά, είναι η ικανότητα σωστού προσανατολισμού έξω στη φύση, ειδικά σε ένα περιβάλλον άγνωστο. Χρήσιμο εργαλείο προσανατολισμού αποτελεί η πυξίδα κι ο ταξιδιώτης που θα βρεθεί στην ύπαιθρο, πρέπει να την κουβαλάει απαραιτήτως στις αποσκευές του
 
 Οι μαθητές γνώρισαν τα δέντρα της περιοχής, όπως έλατα, πεύκα, οξιές, γαύρους (όχι το ψάρι!!), βελανιδιές, καστανιές και πλατάνια. Εντόπισαν ακόμη αναρριχώμενα φυτά όπως τον κισσό, και διάφορους θάμνους, όπως τον πρίνο, το αρκουδοπούρναρο, την αγριοτριανταφυλλιά και την κλιματσίδα. Αξιοσημείωτο ήταν επίσης, πως τούτη την εποχή  ήταν εύκολο να ξεχωρίσουν τα αειθαλή από τα φυλλοβόλα.
 
 
  ΣΤΟ ΤΈΛΟΣ ΦΥΣΙΚΆ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΣΕ ΈΝΑ ΔΡΟΣΙΣΤΙΚΌ ΡΌΦΗΜΑ..
 
ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ  ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ!ΗΤΑΝ ΑΨΟΓΟΙ!
 
 

Με αφορμή την αναφορά στο συγκεκριμένο έργο του Τζιακομέτι, δημιουργήσαμε μία μικρογραφία προσεγγίζοντας τις αναλογίες των μορφών του.

Υλικά: αλουμινόχαρτο, κόλλα, σπρέι.

ΣΤ2 τάξη,δασκαλα ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΤΑΝΙΑ

Στόχοι Ενότητας:   Οι μαθητές/τριες να: ‐ γνωρίσουν ένα σύγχρονο γλύπτη, να αντιληφθούν βιωματικά τους τρόπους έκφρασής του  και να εκτιμήσουν το έργο του

Αλμπέρτο Τζακομέττι

Σύνοψη

Ο Αλμπέρτο Τζακομέτι († 11 Ιανουαρίου 1966 στο Chur) ήταν Ελβετός μοντερνιστής γλύπτης, ζωγράφος και γραφίστας που έζησε και εργάστηκε κυρίως στο Παρίσι από το 1922. Παρέμεινε προσκολλημένος στη γενέτειρά του, την ορεινή κοιλάδα Bergell- εκεί συνάντησε την οικογένειά του και αφοσιώθηκε στο καλλιτεχνικό του έργο.

Ο Giacometti είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ού αιώνα. Το έργο του είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό, τον υπερρεαλισμό και τα φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη κατάσταση, καθώς και από τον υπαρξισμό και τη φαινομενολογία. Γύρω στο 1935 εγκατέλειψε τα υπερρεαλιστικά έργα για να αφοσιωθεί στις “συνθέσεις με φιγούρες”. Μεταξύ 1938 και 1944, οι φιγούρες είχαν μέγιστο μέγεθος επτά εκατοστών. Σκοπός τους ήταν να αντικατοπτρίζουν την απόσταση από την οποία είχε δει το μοντέλο.

Τα πιο διάσημα έργα του Giacometti δημιουργήθηκαν κατά τη μεταπολεμική περίοδο- στα εξαιρετικά μακριά, λεπτά γλυπτά, ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε τη νέα του εμπειρία της απόστασης μετά από μια επίσκεψη στον κινηματογράφο, στην οποία αναγνώρισε τη διαφορά μεταξύ του δικού του τρόπου θέασης και εκείνου της φωτογραφίας και του κινηματογράφου. Με την υποκειμενική οπτική του εμπειρία, δημιούργησε το γλυπτό όχι ως φυσικό αντίγραφο στον πραγματικό χώρο, αλλά ως “μια φανταστική εικόνα στον ταυτόχρονα πραγματικό και φανταστικό, απτό και απρόσιτο χώρο της”.

Το ζωγραφικό έργο του Giacometti αποτελούσε αρχικά ένα μικρότερο μέρος του έργου του. Μετά το 1957, η παραστατική ζωγραφική πήρε τη θέση της ισότιμα με τη γλυπτική. Η σχεδόν μονόχρωμη ζωγραφική του της ύστερης περιόδου “δεν μπορεί να αποδοθεί σε καμία υφολογική μορφή του μοντερνισμού”, είπε με σεβασμό ο Lucius Grisebach.

 

Αφή Αγίου Φωτός - Ναός Αναστάσεως, Ιερουσαλήμ

 

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.

H πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης δεν βιώνονται με την

ίδια κατάνυξη και τον ίδιο ενθουσιασμό από ολόκληρο το Χριστιανικό κόσμο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δίνει μεγαλύτερη

έμφαση στην ανάσταση του Κυρίου, ενώ η Δυτική στο θρήνο για το θάνατό του.

 

Η ορθόδοξη θεώρηση για την Ανάσταση συμπυκνώνεται στον πασίγνωστο ύμνο:

Χριστός Ανέστη εκ νεκρών
θανάτω θάνατον πατήσας και
τους εν τοις μνήμασι ζωήν
χαρισάμενος!

Τους πρώτους μετά Χριστόν αιώνες, οι εορτασμοί της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα δεν υπήρχαν, καθώς οι Χριστιανοί

ήταν μια διωκόμενη μειονότητα. Όλα άλλαξαν τις ημέρες του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου και οι πρώτες

λειτουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας ξεκίνησαν στην Ιερουσαλήμ.

Το Χριστιανικό Πάσχα πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στο Εβραϊκό Πεσάχ. Το Πεσάχ ήταν η πρώτη από τις τρεις ετήσιες

μεγάλες εορτές των Ισραηλινών, η οποία γιορταζόταν στις αρχές της Άνοιξης.

 

Η λέξη Πάσχα είναι ελληνοποιημένη απόδοση του Πεσάχ και σημαίνει Διάβαση. Οι μεν Εβραίοι γιορτάζουν τη διάβασή

τους από την Ερυθρά θάλασσα και την απελευθέρωσή τους από τη φαραωνική δουλεία. Οι δε Χριστιανοί γιορτάζουν

το Πάσχα, την ανάσταση του Χριστού και την απελευθέρωσή τους από την αμαρτία και το θάνατο. Ο Χριστιανισμός πήρε

το Πάσχα από τους Εβραίους και του έδωσε νέο νόημα.

Με απόφαση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ, το Πάσχα ορίστηκε να εορτάζεται σ’ όλη τη Χριστιανοσύνη την

πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και μετά το εβραϊκό Πάσχα, προκειμένου να τηρείται η σειρά

των γεγονότων.

Όμως, από την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου, Ανατολικοί και Δυτικοί Χριστιανοί γιορτάζουν το Πάσχα σε

διαφορετικές ημερομηνίες, οι μεν βάσει του παλαιού ημερολογίου, οι δε βάσει του νέου. Αν και το Οικουμενικό Πατριαρχείο

έχει υιοθετήσει το νέο ημερολόγιο από τις αρχές του 20ου αιώνα, για το Πάσχα ακολουθεί το παλαιό.

Οι προσπάθειες για κοινό εορτασμό μεταξύ όλων των δογμάτων και ομολογιών του Χριστιανισμού δεν έχουν ευοδωθεί ως σήμερα.

 


Μεγάλη Εβδομάδα 2022:1) Τι γιορτάζεται κάθε ημέρα
 
2)Γιατί ονομάζεται «Μεγάλη» - Ποια άλλη ονομασία έχει
 
 
Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, οπότε τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, δηλαδή του όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη από την ανάμνηση των γεγονότων που διαδραματίζονται καθ' εκάστη των ημερών αυτής, τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία.
 
 
Η Μεγάλη Εβδομάδα λέγεται επίσης και «Αγία Εβδομάδα». Σε διάκριση της «Καθαρής Εβδομάδας», που είναι η πρώτη εβδομάδα των νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά και όλων των άλλων εβδομάδων του έτους, καθώς επίσης και «Εβδομάδα ξηροφαγίας», επειδή ακολουθείται αυστηρή νηστεία, ως και ακόμη παλαιότερα «άπρακτος εβδομάς» επειδή παράλληλα με την αυστηρή νηστεία συνηθίζονταν και η πλήρης αποχή από κάθε εργασία.
 
Από τις καθημερινές Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος και ιδίως από την Ακολουθία του Μυστικού Δείπνου (Όρθρος Μεγάλης Πέμπτης) και την Τελετή της Ανάστασης (Μεσάνυχτα Μεγάλου Σαββάτου), προήλθε το Λειτουργικό Δράμα.
 
 
Η Μεγάλη Εβδομάδα λέγεται επίσης και «Αγία Εβδομάδα». Σε διάκριση της «Καθαρής Εβδομάδας», που είναι η πρώτη εβδομάδα των νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά και όλων των άλλων εβδομάδων του έτους, καθώς επίσης και «Εβδομάδα ξηροφαγίας», επειδή ακολουθείται αυστηρή νηστεία, ως και ακόμη παλαιότερα «άπρακτος εβδομάς» επειδή παράλληλα με την αυστηρή νηστεία συνηθίζονταν και η πλήρης αποχή από κάθε εργασία.
 
Από τις καθημερινές Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος και ιδίως από την Ακολουθία του Μυστικού Δείπνου (Όρθρος Μεγάλης Πέμπτης) και την Τελετή της Ανάστασης (Μεσάνυχτα Μεγάλου Σαββάτου), προήλθε το Λειτουργικό Δράμα.
 
 




Διδακτικοί Στόχοι
Να ενημερωθούν οι μαθητές για το ζήτημα της ανακύκλωσης.
Να γνωρίσουν τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν.
Να ενημερωθούν για τα περιβαλλοντικά οφέλη της ανακύκλωσης.
Να διαμορφώσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
      ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΔΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α1 ΚΑΙ Α2 
 
Με καθοδηγητές τις κ.Ζαφειρίου,Κενανίδου, Πρασούδη,Σαλώνη,Συμεωνίδου.
 
 
 
 
ΤΙ ΚΡΙΜΑ..ΕΜΕΙΣ ΠΕΤΑΜΕ ΚΑΙ Η ΦΑΛΑΙΝΑ ΤΡΩΕΙΙΙΙ
 
 
 
 
 
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΥΝΗΜΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΣΠΑΣΤΕΙΤΕ!
 
ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ για ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ~ Los Niños
 
ΑΦΟΡΜΗ ΔΩΣΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Ε2
Οι οποίοι επισκέφτηκαν, με τη δασκάλα τους κ. Κοσμίδου, τον κ. Δήμαρχο και ζήτσαν περισσότερους κάδους ανακύκλωσης..
 

https://youtu.be/t5I-yk01B5Q

 

 

ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ

Η ΙΩΝΙΑ

 

ΙΩΝΙΑ - ΙΩΝΕΣ

Η ΙΩΝΙΑ

Η Αρχαία Ελλάδα το 430 π.Χ.

Ιωνία ονομάζεται η παράλια περιοχή της Μ. Ασίας, καθώς και μερικά νησιά στα οποία κατοικούσαν οι Ίωνες. Περιλαμβάνει το τμήμα της Μ. Ασίας που περιβάλλεται από τους ποταμούς Έρμο και Μαίανδρο. Σταδιακά η Ιωνία ταυτίστηκε με ολόκληρη την περιοχή των ανατολικών παραλίων του Αιγαίου λόγω της μεγαλύτερης εμβέλειας των Ιωνικών πόλεων έναντι των άλλων ελληνικών πόλεων της περιοχής αυτής.

Ο ιστορικός χώρος της αρχαίας Ιωνίας εκτεινόταν από τον Έρμο ποταμό στα βόρεια μέχρι την αρχή της χερσονήσου της Αλικαρνασσού στα νότια. Δυτικά κατέληγε στην μεγάλη χερσόνησο της Ερυθραίας, ενώ δυτικά σε οροσειρές που χώριζαν την Ιωνία από την Λυδία και την Καρία.

Η αρχαία μικρασιατική Ιωνία αποτελείτο από δώδεκα πόλεις, τη Δωδεκάπολη. Οι δώδεκα αυτές πόλεις ήταν οι εξής: Φώκαια, Ερυθραί, Κλαζομεναί, Τέως, Λέβεδος, Κολοφών, Έφεσος, Μίλητος, Μνους, Πριήνη και τα νησιά Χίος και Σάμος. Αργότερα προστέθηκε και η Σμύρνη.

Η Ιωνία αρχικά υποτάχτηκε στους Λυδούς, Πέρσες και τέλος στους Ρωμαίους. Στην εποχή του Βυζαντίου η Ιωνία αποτελούσε τμήμα του θέματος της Σάμου. Υποτάχτηκε στους Τούρκους και το 1919 καταλήφτηκε πάλι από τους Έλληνες. Δυστυχώς, η μικρασιατική καταστροφή του 1922 όχι μόνο εμπόδισε την ένωση με την Ελλάδα, αλλά και άδειασε κυριολεκτικά την περιοχή από τους Έλληνες. Δυο εκατομμύρια Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρική γη και να έρθουν στην Ελλάδα.

ΟΙ ΙΩΝΕΣ

Η παλιότερη από τις τέσσερις αρχαίες ελληνικές φυλές. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ήταν το πρώτο από τα ινδοευρωπαϊκά φύλα που κατέβηκαν από το Βορά. Το όνομά τους οφείλουν, σύμφωνα με τη μυθική παράδοση, στον Ίωνα, γιο του Ξούθου και της Κρέουσας και εγγονό του Έλληνα. Άλλοι πάλι αποδίδουν την ονομασία τους στην πολεμική κραυγή "ιά!" που συνήθιζαν να βγάζουν όταν πολεμούσαν.

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή οι Ίωνες κατάγονται από τον Ιωύαν, γιο του Ιάφεθ και εγγονό του Νώε. Από τον Ιωύαν κατάγονται οι Ίωνες και οι Κητιαίοι, οι κάτοικοι της Ελλάδας και της Κύπρου (Γένεση 10,2).

        

 

 

ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ..ΓΙΑ ΤΟ Δ1

 

 

 

                                   

                   

 

 Ευχαριστούμε πολύ κ. Καλλιόπη  μας!

 

 

 

 

Η Ανάσταση του Λαζάρου γιορτάζεται αύριο σε όλη την Ελλάδα. Δείτε τα έθιμα της ημέρας

Οκτώ ημέρες πριν το Πάσχα, η ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει το Σάββατο του Λαζάρου, τιμώντας έτσι την Ανάσταση του Λαζάρου.

Σύμφωνα με την παράδοση, ο Λάζαρος ήταν φίλος του Ιησού και όταν ασθένησε, οι αδελφές του ενημέρωσαν τον Χριστό να τον επισκεφθεί στην Γαλιλαία.

Όπως αναφέρει το ekklisiaonline.gr, ο Ιησούς άργησε σκόπιμα να πάει μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος και τότε είπε στους μαθητές του ότι θα πάει να τον ξυπνήσει.

Ζήτησε από τις αδελφές του να πάει στον τάφο του και έδωσε εντολή να βγάλουν την ταφόπλακα.

«Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: Λάζαρε, δεύρο έξω».

Ο νεκρός Λάζαρος βγήκε έξω τυλιγμένος με σάβανα και ζήτησε να πάει σπίτι του.

Τα «Λαζαράκια» και οι «Λαζαρίνες»

Σύμφωνα με την παράδοση, από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι και την Κυριακή του Θωμά, απαγορεύεται η τέλεση μνημόσυνου με κόλλυβα.

Εκείνη την ημέρα, φτιάχνονται τα «λαζαράκια» ή «λαζάρηδες» ή «λαζαρούδια». Πρόκειται για κουλουράκια ή ψωμάκια (ενίοτε γεμιστά με καρύδια, αμύγδαλα, σταφίδες, μέλι), στα οποία δίνεται το σχήμα ανθρώπου με σταυρωμένα τα χέρια, αναπαριστώντας έτσι τον νεκρό Λάζαρο. Μάλιστα, στη θέση των ματιών τοποθετούνται δύο γαρίφαλα.

Υπάρχουν βέβαια και τα κάλαντα του Λαζάρου, που πλέουν τραγουδιούνται σε ελάχιστες περιοχές. Τα τραγουδούσαν κοπέλες που ονομάζονταν «Λαζαρίνες».

Στην Κω γίνεται το έθιμο της αναπαράστασης, με ένα παιδί να τυλίγεται με ένα σεντόνι και να στολίζεται με κίτρινα λουλούδια. Αμοιβή της παρέας για την αναπαράσταση, ήταν τα αβγά για τον δάσκαλο.

Σε άλλες περιοχές της χώρας, έντυναν με χτυπητά πολύχρωμα υφάσματα μια ρόκα, μια κούκλα, έναν καλαμένιο σταυρό και τα στόλιζαν με κορδέλες και λουλούδια.

Στην Κρήτη, έκαναν ένα ξύλινο σταυρό και τον στόλιζαν με ορμαθούς από λεμονανθούς και αγριόχορτα με κόκκινα λουλούδια, τις μαχαιρίτσες.

 

 

Βίκτωρ Ουγκώ Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885, Γάλλος συγγραφέα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ       ΒΙΒΛΙΟΥ02 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

 


 

 

 

Οι μαθητές/τριες  του ΣΤ2 και η δασκάλα τους κ. Αμοιρίδου Τάνια ,

                ταξιδεύουν μέσα από τη δημιουργία τους

 

 

 

 

 

  ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!

 

 

 

 

     ΞΕΚΙΝΉΣΑΜΕ ΤΙς ΕΚ/ΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ!

Δευτέρα 11-4-2022 ,οι μαθητές/τριες των τμημάτων:Α1,Β1,Β2,Δ2 θα επισκεφτούν το "ΠΑΡΚΟ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------

 

 

IMG 2131 edited

 

Φθινοπωρινές εικόνες της φύσης, σαν πίνακες ζωγραφικής, θαύμασαν οι μαθητές του σχολείου μας, που ανέβηκαν στο Πάικο και παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα "το κάστανο".

 

IMG 2119 edited

 

Ας απολαύσουμε όλοι μας τις εικόνες, κι ας βιώσουμε τα συναισθήματα που γεννιούνται απ' αυτές, όταν το Φθινόπωρο της φύσης συναντιέται να την Άνοιξη της ζωής.

 

IMG 2120 edited

 

 

  DSC05039 edited2

20171011 111401 resized 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ

ΟΜΑΔΑ 1η (Α΄ και Β΄ τάξη)

1η-2η ώρα: Δραστηριότητες μέσα στην τάξη

3η ώρα:  Παρακολούθηση βίντεο (Α΄ τάξη)

               Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (Β΄ τάξη)

4η ώρα: Παρακολούθηση βίντεο (Β΄ τάξη)

               Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (Α΄ τάξη)

5η-6η ώρα: Αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή

ΟΜΑΔΑ 2η (Γ΄ και Δ΄ τάξη)

1η ώρα:    Παρακολούθηση βίντεο (Γ΄ τάξη)

                 Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (Δ΄ τάξη)

2η ώρα: :  Παρακολούθηση βίντεο (Δ΄ τάξη)

                 Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (Γ΄ τάξη)

3η-4η ώρα: Αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή

5η-6η ώρα: Δραστηριότητες μέσα στην τάξη

ΟΜΑΔΑ 3η (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη)

1η-2η ώρα: Αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή

3η-4η ώρα: Δραστηριότητες μέσα στην τάξη

5η ώρα:    Παρακολούθηση βίντεο (Ε΄ τάξη)

                 Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (ΣΤ΄ τάξη)

6η ώρα:    Παρακολούθηση βίντεο (ΣΤ΄ τάξη)

                 Κινητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη (Ε΄ τάξη)

 

 

20171002 105323

 

 

20171002 122009

 

 

ROBY το ρομποτάκι

 

00

 

  •       

    -       Κύριε βαρεθήκαμε συνέχεια τα ίδια πράγματα?

    -       Όλο word, tux paint , scratch κάνουμε?

  •           Κάπως έτσι ξεκίνησε μια τυπική μέρα στο ολοήμερο τμήμα του 1ου Δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου
  • -       Νομίζω πως έχετε δίκιο παιδιά?. Τι θα λέγατε να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό ;

    -       Δηλαδή τι να κάνουμε;

    -       Τι θα λέγατε να φτιάξουμε ένα ρομπότ;

    -       Τέλεια !!!


 

Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο "Περισσότερα" για να δείτε το πλήρες άρθρο

 

 

Διαβάστε περισσότερα: ROBY το ρομποτάκι

Επίσκεψη στο θέατρο Εγνατία για την θεατρική παράσταση

"Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας"

00

 

Την Παρασκευή 31 Μαρτίου στο θέατρο Εγνατία, οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου συνάντησαν τον «Ιάσονα και το Χρυσόμαλλο Δέρας».

Με καράβι την Αργώ και με οδηγό τον Ιάσονα ταξίδεψαν στη Μυθολογία, σε έναν κόσμο μαγικό.

Τα εντυπωσιακά σκηνικά, τα ευφάνταστα κοστούμια, οι καλλιτεχνικές χορογραφίες, οι ταλαντούχοι ηθοποιοί κατάφεραν να μπερδέψουν στις ψυχές των μαθητών τα παραμύθια και τα όνειρα.

Οι μαθητές ακόμη χειροκροτούν.

Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο περισσότερα για να δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την παράσταση

----------------------------------

 

Διαβάστε περισσότερα: Θεατρική Παράσταση "Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας"

Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας

teeth2

 

 

Στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας της 4ης Υ.Π.Ε., επισκέφτηκαν το σχολείο μας, στις 13/2/17 , στις 17/2/17 και στις 20/2/17 οδοντίατροι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου και ενημέρωσαν τους μαθητές μας για τις νόσους του στόματος και τον σωστό τρόπο φροντίδας του.

Στη συνέχεια, μετά από έγκριση των γονέων, ακολούθησε απλή οδοντιατρική εξέταση.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι οδοντίατροι συνεχάρησαν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την καλή στοματική τους υγιεινή και την φροντίδα που της παρέχουν.

 

Μπράβο παιδιά !!! Χαμογελάστε άφοβα !!!

Ομορφαίνετε τον κόσμο μας !!!

 

------------------------

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας

 

04

 

        Η Τσικνοπέμπτη γιορτάστηκε με ένα μεγάλο γλέντι στο σχολείο μας στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα την Αποκριά και σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ζωγράφισε τα πρόσωπα των μαθητών και μαθητριών (facepainting) για να τους βάλει στο πνεύμα της Αποκριάς και στη συνέχεια κέρασε σουβλάκια που έψησαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

 

Πατήστε παρακάτω στο σύνδεσμο "Περισσότερα" για να δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση

Διαβάστε περισσότερα: Τσικνοπέμπτη 2022

 

22ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών

 

02

 

          Σε ένα πανηγύρι χορού και χαράς συμμετείχε το σχολείο μας, το Σάββατο 11/02/2017 στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, όπου έλαβε χώρα το 22ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών που διοργανώθηκε από το Σύλλογο Πτυχιούχων Σχολών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στον παραδοσιακό χορό.

 

 

 000

 

        Το σχολείο μας έδωσε δυναμικό παρόν, με μια ομάδα 20 μαθητών και μαθητριών υπό την καθοδήγηση χοροδιδασκαλίας της γυμνάστριας του σχολείου κ. Κανδηλάπτη Δουκαίνης. Οι μαθητές και μαθήτριες, ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, χόρεψαν χορούς της Μ. Ασίας και καταχειροκροτήθηκαν.

       

 

01

 

 

 

Συγχαρητήρια παιδιά ! Μας κάνατε υπερήφανους !!!

 

-------------------

 

 

Επίσκεψη στους «Μυστικούς Κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά»

 

 

01

 

         

       Ένα μαγικό ταξίδι στους «Μυστικούς Κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά» στη Θεσσαλονίκη επιχείρησε το σχολείο μας την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016. Με μόνες αποσκευές την φαντασία και τη λογοτεχνία, οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες ταξίδεψαν σε έναν κόσμο μαγικό, σε έναν κόσμο μυστικό, στο κόσμο των βιβλίων του Ευγένιου Τριβιζά.

 

02 03

 

 

          Μέσα από υψηλά εκπαιδευτικά στάνταρ και έντονο το διαδραστικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, χαθήκαμε μέσα στη λογοτεχνία και απολαύσαμε τη χαρά να είσαι και να νιώθεις παιδί.

 

Πατήστε στο σύνδεσμο "περισσότερα" παρακάτω για να δείτε όλες τις φωτογραφίες από την επίσκεψη.

 

 

Διαβάστε περισσότερα: Επίσκεψη στους "Μυστικούς Κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά"

 Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, «μαθαίνω για τον δήμο μου και τις υπηρεσίες του», τα παιδιά της  τρίτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου, τη Δευτέρα 10/11/2014 επισκέφτηκαν το χώρο του Δημαρχείου όπου στην αίθουσα συνεδριάσεων τους υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Παιονίας κ. Γκουντενούδης Χρήστος και συνομίλησε μαζί τους.

   Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του Δημαρχείου και την αίθουσα δημοτικού συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές εξέφρασαν με το δικό τους μοναδικό και αυθόρμητο τρόπο τις ιδέες τους, τα προβλήματά τους και τις ανάγκες όλων των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Παιονίας.

   Ο κ. Γκουντενούδης και ο πρόεδρος της Τ.Κ. Πολυκάστρου κ. Γκατίδης άκουσαν με προσοχή τα παιδιά επιβραβεύοντας τη φαντασία και τις καινοτόμες ιδέες που μπορεί να αποκομίσει ο Δήμος από τους μικρούς μαθητές.

DSC01400DSC01404DSC01409

eTwinning 2021-22

Τα προγράμματά μας

Τη σχολική χρονιά 2021-22 το σχολείο μας συμμετείχε σε προγράμματα eTwinningσε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ευρώπης. Τα προγράμματα έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας, κας Μπαλή Γιώτας. Συγκεκριμένα:

Το τμήμα Δ1 υλοποίησε το πρόγραμμα ReciclandoLaNavidad στο οποίο τα παιδιά δημιούργησαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες από ανακυκλώσιμα υλικά, τις έστειλαν σε άλλα Ευρωπαϊκά σχολεία και έλαβαν αντίστοιχες κάρτες από διάφορες χώρες.

Το τμήμα Δ2 υλοποίησε το πρόγραμμα TasteofChristmasστο οποίο τα παιδιά παρουσίασαν τρείς παραδοσιακές μας Χριστουγεννιάτικες συνταγές και έμαθαν συνταγές άλλων χωρών. Επίσης, έφτιαξαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες τις οποίες μοιράστηκαν με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία διαδικτυακά.

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 υλοποίησαν το πρόγραμμα Christmas celebrations exchangeκατά το οποίο οι μαθητέςέφτιαξαν και έστειλαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες σε σχολείο της Ισπανίας. Πραγματοποιήσαμε ζωντανή σύνδεση ανάμεσα στα δύο σχολεία και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν σε πραγματικό χρόνο με τους Ισπανούς μαθητές. Όσοι μαθητές ήθελαν αντάλλαξαν διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και συνεχίζουν να έχουν επαφή.

Το τμήμα ΣΤ1 υλοποίησε το πρόγραμμα TalesofFarLandsκατά το οποίο έκαναν πραγματικούς φίλους με μαθητές από την Ισπανία. Έγιναν τρείς ζωντανές συνδέσεις με σχολείο από την Ισπανία και μία με σχολείο από την Τουρκία. Στο πρόγραμμα τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα και λογότυπο, τα οποία ήρθαν πρώτα σε ψηφοφορία μεταξύ δεκαεννέα σχολείων! Επίσης, οι μαθητές δημιούργησαν κοινό βιβλίο και ποίημα, τραγούδησαν ένα κοινό τραγούδι, έφτιαξαν μαριονέτες και σελιδοδείκτες, αφηγήθηκαν και δραματοποίησαν ιστορίες και έμαθαν για ιστορίες άλλων χωρών.

Το τμήμα ΣΤ2 υλοποίησε το πρόγραμμα TasteHealthyLife κατά το οποίο έμαθαν για την αξία της υγιεινούς διατροφής και έγραψαν μία ελληνική συνταγή η οποία συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο με τις συνταγές των χωρών που συμμετείχαν. Δημιούργησαν αφίσες και λογότυπα. Η αφίσα μας βγήκε πρώτη σε ψήφους μεταξύ δεκατριών σχολείων!

Συγχαρητήρια στα παιδιά για την αφοσίωσή τους και την εξαιρετική δουλειά!

 

theatro1 theatro3

 

 

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 όλοι οι μαθητές του σχολείου μας μεταβήκαν στη Θεσσαλονίκη για να παρακολουθήσουν την μουσικοχορευτική παράσταση απο το Μαύρο Θέατρο της Πράγας.

Η παράσταση εντυπωσίασε τους μικρούς θεατές που την καταχειροκρότησαν!!

https://www.youtube.com/watch?v=UQq9mJUZ-x8

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

1o Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου
Ασκληπιου 1, Πολύκαστρο
Τ.Κ. 61200
Τηλ: 2343022444
email: mail@1dim-polyk.kil.sch.gr
Copyright © 2024 1ο Δημοτικό ΣχολείοΠολυκάστρου  Rights Reserved.