Βρίσκεστε εδώ: Δραστηριότητες
Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Σήμερα, διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει,
αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της
βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του και προτείνουν, μέσα από
την πρόληψη και την παρέμβαση, διάφορες προσεγγίσεις και μεθόδους για
την αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Η πλειονότητα των μεθόδων αυτών
και των συνακόλουθων στρατηγικών, προγραμμάτων και πρακτικών εστιάζει
στον προληπτικό ρόλο που θα πρέπει να αναλάβουν και να αναπτύξουν
τα σχολεία. Η ενεργός συμμετοχή και η συνεργασία όλων των άμεσα
και έμμεσα εμπλεκομένων στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του
εκφοβισμού αποτελεί πλέον αναγκαιότητα..
Μέσα σε αυτήν την αναγκαιότητα την ημέρα του σχολικού εκφοβισμού,
όλοι μαζί με τους/τις μαθητές/τριες φωνάξαμε το σύνθημα:
ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ!
Από την πλατεία Πολυκάστρου,Τετάρτη 6-3-2024,μαζί με τα άλλα
δημοτικά σχολεία παρακινήσαμε τους μαθητές/τριες μας μέσα από
δρώμενα και εικαστικές παρεμβάσεις ...Να μιλήσουν...να μη φοβηθούν!!
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λυμπέρη Γεώργιο, δάσκαλο θεατρικής αγωγής ,που στήριξε αυτήν την εκδήλωση,καθώς και στους υπόλοιπους συναδέλφους γαι τη συμμετοχή των τμημάτων τους.
Οι μαθητές/τριες του Δ2 ήταν αυτοί που συμμετείχαν στο δρώμενο.
Μπράβο στα παιδιά μας!
.
Αγαπητοί/Αγαπητές υπεύθυνοι του Κέντρου Υγείας Πολυκάστρου,
Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου για το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.
Το Δίκτυο Αγωγής Υγείας του κέντρου Υγείας Πολυκάστρου αρμοδιότητας της 4ης ΥΠΕ στο σχολείο μας ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για την πρόληψη στα ατυχήματα.
Εκτιμώ την προσπάθειά σας και τη συνεισφορά σας στην υγεία των μαθητών.
Σας ευχαριστώ θερμά για την προσφορά σας και την αφοσίωσή σας στην υγεία της κοινότητάς μας.
Με εκτίμηση, 1ο ΔΣ Πολυκάστρου
Η ΣΤ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα που δημιούργησε το
ίδρυμα Λασκαρίδη<<βιβλιοσυσκευή για τη Μικρασιατική καταστροφή>>.
Την οργάνωση του προγράμματος είχε αναλάβει η βιβλιοθηκονόμος κ.Σούλα,
η οποία μας έκανε και το κάλεσμα.
Το πρόγραμμα συνδέται με την ιστορία που διδάσκονται οι μαθητές/τριες και
με το μάθημα των εργαστηριών δεξιοτήτων ,γιαυτό και οδηγήσαμε τα εκτάκια μας
στο χώρο της βιβλιοθήκης και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα.
Μέσα από την επαφή με τα βιβλία και από παιγνιώδεις δραστηριότητες (επιτραπέζιο
παιχνίδι, προβολή ιστορικού βίντεο,κατασκευή βιβλίου συναισθημάτων, δημιουργία ιστορίας
με την μέθοδο quilting) τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη Μικρασιατική καταστροφή.
.
Το θέατρο για παιδιά μπορεί και πρέπει να παίζει ένα ρόλο παράλληλο με το σχολείο.
Ο ρόλος του δάσκαλου και του θεάτρου είναι σχετικός και οι πορείες τους
αλληλοσυμπληρούμενες.
Η επίσκεψη σε μια θεατρική παράσταση σε καμία περίπτωση δεν είναι χάσιμο μαθήματος .
Εντάσσεται στη διαδικασία μάθησης, δημιουργικότητας,κοινωνικοποίησης των παιδιών
και είναι πηγή ερεθισμάτων για συζήτηση και δραστηριότητα.
Οι τάξεις Α,Β,Γ,Δ
παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση στο
κινηματοθέτρο Αθήναιον.
Οι τάξεις Ε.ΣΤ
παρακολούθησαν την παραπάνω παράσταση,στο
θέατρο Αριστοτέλειο.
"Το σιρόπι του Άγιου Βασίλη" - διαδραστικό θεατρικό δρώμενο.
Μια διαφορετική χριστουγεννιάτικη θεατρική γιορτή πραγματοποιήθηκε
στο 1ο ΔΣ Πολυκάστρου.
Μαθητές και μαθήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος της
Θεατρικής Αγωγής, δουλεύοντας με την τεχνική του κυκλικού δράματος,
έφτιαξαν ένα σύντομο διαδραστικό δρώμενο για τα υπόλοιπα τμήματα του
σχολείου.
Το δρώμενο διαδραματίστηκε σε τέσσερις διαφορετικούς σταθμούς με τη
συμμετοχή των παιδιών να έχει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.
Συμμετείχαν τα τμήματα Β1, Β2 και Δ1.
Τον συντονισμό της δράσης είχε ο εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής
Γιώργος Λυμπέρης.
Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μαθητές/τριες ,όμως κατάφεραν να το πραγματώσουν
άριστα και να περάσουν υπέροχα!
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με
Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα
και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης
της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου,
μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να
αντιμετωπίζονται με σεβασμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα
ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Η δική μας φωνή και το μήνυμα ενότητας αλληλεγγύης
και αλληλοσεβασμού ακούστηκε με την οργάνωση δράσεων
από τις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής κκ.Δουκαίνη
Κανδηλάπτη και Παρασκευή Ζαφειρίου.
Οι μαθητές/τριες βίωσαν μέσα από παιχνίδια,εικαστικά δρώμενα και προβολές ταινιών
τη διαφορετικότητα των παιδιών με αναπηρίες.Το σύνθημα μας είναι :
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ,ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ!
Παρακάτω θα βρείτε κάποιες από τις δράσεις μας:
Γκολμπολ:Το Γκόλμπολ είναι αποκλειστικά Παραολυμπιακό άθλημα. Πρόκειται για ομαδικό άθλημα,
στο οποίο συμμετέχουν μόνο τυφλοί αθλητές ή αθλητές με μειωμένη όραση
Πετοσφαίριση καθιστή
Συζήτηση στην αυλή του σχολείου μας.
ΚΑΙ..
Ευχαριστούμε τη σύμβουλο της φυσικής σγωγής κ. Αικατερίνη Κούπανη που μας τίμησε με
την παρουσία της
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που στήριξαν
οικονομικά αυτή τη δράση με την αγορά των σφαιρών για το Γκόλμπολ.
Τέλος συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής που οργάνωσαν τις δράσεις
αυτής της ημέρας,καθώς και σε όλους τους/τις μαθητές /τριες και δασκάλους/λες που εργάστηκαν
για να αποδώσουν το νόημα της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ!
Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης επισκέφθηκαν το ΚΠΕ Κιλκίς και παρακολούθησαν το πρόγραμμα
¨στα μονοπάτια του δάσους μας¨.
Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ και στο πεδίο γύρω από αυτό (πλατανόδασος, πευκόδασος). Οι μαθητές μελετούν το δάσος ως οικοσύστημα, μαθαίνουν για
τα πολλαπλά οφέλη του, την έννοια των φυσικών πόρων και εφαρμόζουν βιωματικά στη συνέχεια
τις γνώσεις αυτές στο πεδίο δράσεων γύρω από το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ.
ΓΝΏΡΙΣΑΝ:
1) το περιβαλλον της περιοχης και την ιστορια του Γυναικοκαστρου
2)πληροφοριες για τη φυση
ΔΡΑΣΕΙΣ:
1)παιχνίδια
2)περιήγηση στο ρέμα.
Όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος, οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης του Δημοτικού σχολείου μας, στόλισαν
τα δέντρα στις εισόδους των κτιρίων.
. Μικροί και μεγάλοι (δασκάλες και μαθητές/τριες) επιστράτευσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους κι
έτσι κάθε λογής στολίδι τοποθετήθηκε με προσοχή στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο κάθε εισόδου.
. Η χαρά και ο ενθουσιασμός όλων γέμισε τις αίθουσες κι έδωσε μια ξεχωριστή πινελιά στη γιορτινή
ατμόσφαιρα του σχολείου μας.
Και του χρόνου…!!!!!
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
σας ενημερώνουμε ότι η εκδήλωση του σχολείου για τον εορτασμό
της επετείου του Πολυτεχνείου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή
17/11/2023,
από τις 08:15 π.μ. έως τις 09:40 π.μ.
Συζητήθηκε η έννοια της δημοκρατίας,έπαιξαν κουκλοθέατρο,
είδαν οι μαθητές/τριες
μας βιντέακια ,δραματοποίσαν κείμενα,κατέληξαν σε
συμπεράσματα ...
Παρακάτω σας παρουσιαζουμε μέρος αυτής της δράσης
Μια ομαδική εργασια από τις τάξεις Γ1,Δ1,ΣΤ1,ΣΤ2.
Το κουκλοθέατρο από την τάξη του Δ2:η ντενεκεδούπολη!
Την παράσταση επιμελήθηκαν :η δασκάλα της τάξης κ. Σαρηγιάννη Ευαγγελία
και ο εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής κ. Γεώργος Λυμπέρης.
Η δημοκρατία με τα μάτια του Γ2
¨Ολοι μας πήραμε το μήνυμα πως η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι
πολύτιμη!
Στο μάθημα της γλώσσας,της Δ τάξης, στην ενότητα 5 οι μαθητές/ριες
καλούνται να γνωρίσουν:
Τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Τα Σήματα της Τροχαίας.
… και όλα αυτά μαθαίνοντας να κυκλοφορούμε με ασφάλεια!
Οι δασκάλες κκ.Λαμπρινή Γκαντίδου και Ευαγγελία Σαρηγιαννη.
οργάνωσαν μια εκπαιδευτική δράση στο πάρκο κυκλοφοριακής
αγωγής του δήμου μας.
Εκεί βιωματικά πια, οδήγησαν τα παιδιά στο τι πρέπει να προσέχουν!
Η διευθύντρια του σχολείου μας κ.Χριστίνα Τσαμπάζη ζήτησε από
το ΑΤ Πολυκάστρου εκπαιδευτές -αστυνομικούς για να συζητήσουν
τα σήματα της τροχαίας κατά την παραμονή των παιδιών στο
παραπάνω πάρκο.
Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν με έντονη ευφορία στο σχολείου μας .
Εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ΑΤ Πολυκαστρου για τη συμβολή
του σε αυτή τη δράση.
Oι μαθήτες/ριες της Δ τάξης σας προτείνουν να παίξετε στο παρακάτω κουίζ
για να δείτε τι έχουν μάθει/...
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3543
(πατήστε π'ανω στο σύνδεσμο για να ανοίξει το κοίζ)
https://blogs.sch.gr/eeeekthi/files/2020/05/ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ-ΑΓΩΓΗ.pdf
Η Ε τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το μουσείου Βυζαντινού πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη.
Τα προγγράματα που υλοποιήθηκαν ήταν:
1.«Γνωρίζω τις βυζαντινές σφραγίδες – από τις βούλλες στις IPs.
Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για:
2. «Κάρτες επίσκεψης στο Μουσείο»
Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές/ριες να περιηγηθούν το μουσείο σε ομάδες και να παρατηρήσουν συγκεκριμένα εκθέματα. Κάθε ομάδα, με αφορμή ένα αντικείμενο (ή ομάδα αντικειμένων) σε κάθε αίθουσα, παρατήρησε αντικείμενα που σχετίζονται μεταξύ τους. Κατά την επίσκεψή τους οι μαθητές μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν φωτογραφική μηχανή και έβγάζαν φωτογραφίες χωρίς φλας. Με τη φωτογράφιση έμεθαν να παρατηρούν τα αντικείμενα και να βλέπουν σημαντικές λεπτομέρειες που δίνουν πληροφορίες.
Ήταν μια εύκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες:
Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευσαν ήταν:
οι κκ Ρένα Γεωργίου,Κωνσταντινιά Παρασίδου ,Φρόσω Σανίδα
.Οι μαθητές/ριες επέστρεψαν ενθουσιασμένοι από την εκπαιδευτική αυτή δράση τους.
ψηφίστε και στηρίξτε το έργο του Στ1
https://forms.gle/nZjtEmx4nCghQkEC6
Αυτός είναι ο σύνδεσμος για να ψηφίσουμε το καλύτερο λογότυπο για το etwinning έργο που υλοποιεί το ΣΤ1
με την καθηγήτρια των αγγλικών κ.Μπάλη Παναγιώτα
Είναι η 10η Παννελήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού,και οι καθηγήτριες φυσικής αγωγής,κ.Καίνη Κανδηλάπτη ,κ..Ζαφειρίου Βούλα,διοργάνωσαν-σχεδίασαν αυτήν την ημέρα.
Ο σχεδιασμός ήταν στα εξής πεδία:
1)Σχεδιασμός και υλοποίηση σχετικών σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) από τους μαθητές και τις μαθήτριες με θεματικό κέντρο τον αθλητισμό..
2) Πρόσκληση διακεκριμένων αθλητών για την παρουσίαση αθλημάτων και συζήτηση, ανταλλαγή σκέψεων .
3)Δημιουργία θεματικής αφίσας για την ημέρα του αθλητισμού και έκθεση των αφισών σε κοινό χώρο του σχολείου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό από τη διευθύντριά μας.
Η αθλήτρια που ήταν το τιμώμενο πρόσωπο είναι η
Στη συνέχεια μας μίλησε η ολυμπιονίκης για τον αθλητισμό,για τις
αγωνίες της ,τα επιτεύγματά της,τις ήττες της.Οι ήττες όπως πολύ
σωστά τόνισε ήταν ευκαιρίες για να μελετήσει περισσότερο και να
γίνει καλύτερη!
Τη συζήτηση συνέχισε ο προπονητής της και πλέον συζυγός της
και μας εξιστόρησε πολύ όμορφες αναμνήσεις από την αθλητική πορεία
της Έλλης.Τόνισε και αυτός πως το τάε κβον ντο συνδυάζει διάφορα στοιχεία από άλλα αθλήματα και πολεμικές τέχνες, όπως:
Το τάε κβον ντο είναι ένα άθλημα που απαιτεί όχι μόνο σωματική εξάσκηση, αλλά και νου, ψυχή και καρδιά. Είναι μια τέχνη που διδάσκει να μάχεσαι μόνο με το σώμα σου, χωρίς να χρησιμοποιείς όπλα, και να επιδιώκεις να χτίσεις έναν κόσμο ειρήνης και αγάπης.
Ακολούθησε ένα μικρό δρώμενο από τους/τις μαθητές/ριες του Γ2.
Έπειτα είχαμε μια συνέντευξη ,όπου οι μαθητές/ριες της ΣΤ τάξης
είχαν το ρόλο του δημοσιογράφου και η ολυμπιονίκης απαντούσε ευχάριστα στα ερωτήματα των μικρών μας ρεπόρτερ.
Δόθηκαν σε όλους τους /τις μαθητές/ριες αυτόγραφα.
Η ολυμπιονίκης θαύμασε τις εικαστικές παρεμβάσεις των
μαθητών/ριων όλων των τμημάτων.
Ακολούθησε συζήτηση με τον κ.Βασίλη Καλλογιάννη πρωταθλητή
του ταε κβο ντο και προπονητή του αθλητικού συλλογού "ΣΑΡΙΣΑ" ,
στον οποίο αθλούνται και μαθαίνουν την τέχνη του ταε κβον το πολλοί μαθητές/ριες μας.
Οι μαθητές/ριες μας μαζί με τον προπονητή του συλλόγου ,μας
έδειξαν ένα μέρος του αθλήματος αυτού.Ο κ.Βασίλης μας μίλησε
για την ανάγκη της προπόνησης και της μάθησης γιατί όπως είπε χαρακτηριστικά το άθλημα αυτό θέλει:χέρια,πόδια και μυαλό!
Θα πρέπeι εδώ να αναφέρω ότι την εκδήλωση αυτή τίμησε με
την παρουσία της η σύμβουλος Φυσικής Αγωγης του Κιλκίς
κ. Κούπανη Αικατερίνη,καθώς και ο πρόεδρος στου συλλόγου εκπαιδευτικών Παιονίας κ. Tουλγαρίδης Ιωάννης.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΙΣ κκ.ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ,
ΚΑΝΔΗΛΑΠΤΗ ΔΟΥΚΑΙΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ!
Η Α τάξη με τα σημειάκια τους!
Όλοι όσοι εργάστηκαν γιαυτήν την εκδήλωση:
Οι μαθητές/ριες είχαν άριστη συμπεριφορά και αυτό μας έκανε να
νιώσουμε υπέροχα.
Τέλος για μια ακόμη φορά ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων
στάθηκε αρωγός μας ,ετοίμασε και πρόσφερε στην αθλήτρια ένα
καλάθι με εδέσματα..Τον ευχαριστούμε θερμά!
https://gnomikilkis.blogspot.com/2023/10/10-1.html
:
Η αγάπη για τo Τραγούδι και την Μουσική αλλά και η ανάγκη της ομαδικής επικοινωνίας με κοινό σκοπό, οδήγησε, πριν ένα χρόνο, τους/τις μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου και συγκεκριμένα της Ε τάξης στη δημιουργία της Μαθητικής Χορωδίας DOLCE.
Με στόχο την καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου, αλλά και την γνωριμία με ένα σημαντικό κομμάτι χορωδιακών συνθέσεων και δημιουργών, οι μαθητές κατορθώνουν τραγουδώντας να ‘‘ταξιδεύουν’’ σε εποχές, πολιτισμούς και ρεύματα, ανατρέχοντας στην πορεία του Πολιτισμού, όπως αντικατοπτρίζεται μέσα από τους δημιουργούς της Μουσικής.
Η χορωδία συμμετέχει σε διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου, του Δήμου και της Περιφέρειας. Εμφανίστηκε στην 14η Διεθνή Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών στην Καρδίτσα, όπου διακρίθηκε και έλαβε μέρος στη Νάπολη της Ιταλίας, κερδίζοντας το 1o Βραβείο στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό Χορωδιών “Aleksandar Nisis Morfidis”, στην πόλη Νόβισαντ, όπου κέρδισε ακόμη ένα Βραβείο..
Την Χορωδία διδάσκει και διευθύνει η εκπαιδευτικός του σχολείου, μουσικός-μαέστρος, κα Αννα Μαρία Κότσιφα.
Στο ταξίδι στη Σερβία και στο διαγωνισμό συμμετείχαν 23 μαθητές με την εποπτεία και την καθοδήγηση της μουσικού κας Κότσιφα. Το ταξίδι διήρκεσε από τις 28 ως τις 30 Απριλίου και η συμμετοχή της χορωδίας στο διαγωνιστικό τμήμα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 29 Απριλίου. Η εξαιρετική εμφάνιση και το ποικίλο πρόγραμμα που παρουσίασαν απέσπασε άριστες κριτικές και της εξασφάλισαν την απονομή διπλώματος.
????ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΑΣ????
Με αφορμή την αναφορά στο συγκεκριμένο έργο του Τζιακομέτι, δημιουργήσαμε μία μικρογραφία προσεγγίζοντας τις αναλογίες των μορφών του.
Υλικά: αλουμινόχαρτο, κόλλα, σπρέι.
ΣΤ2 τάξη,δασκαλα ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΤΑΝΙΑ
Στόχοι Ενότητας: Οι μαθητές/τριες να: ‐ γνωρίσουν ένα σύγχρονο γλύπτη, να αντιληφθούν βιωματικά τους τρόπους έκφρασής του και να εκτιμήσουν το έργο του
Ο Αλμπέρτο Τζακομέτι († 11 Ιανουαρίου 1966 στο Chur) ήταν Ελβετός μοντερνιστής γλύπτης, ζωγράφος και γραφίστας που έζησε και εργάστηκε κυρίως στο Παρίσι από το 1922. Παρέμεινε προσκολλημένος στη γενέτειρά του, την ορεινή κοιλάδα Bergell- εκεί συνάντησε την οικογένειά του και αφοσιώθηκε στο καλλιτεχνικό του έργο.
Ο Giacometti είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ού αιώνα. Το έργο του είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό, τον υπερρεαλισμό και τα φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη κατάσταση, καθώς και από τον υπαρξισμό και τη φαινομενολογία. Γύρω στο 1935 εγκατέλειψε τα υπερρεαλιστικά έργα για να αφοσιωθεί στις “συνθέσεις με φιγούρες”. Μεταξύ 1938 και 1944, οι φιγούρες είχαν μέγιστο μέγεθος επτά εκατοστών. Σκοπός τους ήταν να αντικατοπτρίζουν την απόσταση από την οποία είχε δει το μοντέλο.
Τα πιο διάσημα έργα του Giacometti δημιουργήθηκαν κατά τη μεταπολεμική περίοδο- στα εξαιρετικά μακριά, λεπτά γλυπτά, ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε τη νέα του εμπειρία της απόστασης μετά από μια επίσκεψη στον κινηματογράφο, στην οποία αναγνώρισε τη διαφορά μεταξύ του δικού του τρόπου θέασης και εκείνου της φωτογραφίας και του κινηματογράφου. Με την υποκειμενική οπτική του εμπειρία, δημιούργησε το γλυπτό όχι ως φυσικό αντίγραφο στον πραγματικό χώρο, αλλά ως “μια φανταστική εικόνα στον ταυτόχρονα πραγματικό και φανταστικό, απτό και απρόσιτο χώρο της”.
Το ζωγραφικό έργο του Giacometti αποτελούσε αρχικά ένα μικρότερο μέρος του έργου του. Μετά το 1957, η παραστατική ζωγραφική πήρε τη θέση της ισότιμα με τη γλυπτική. Η σχεδόν μονόχρωμη ζωγραφική του της ύστερης περιόδου “δεν μπορεί να αποδοθεί σε καμία υφολογική μορφή του μοντερνισμού”, είπε με σεβασμό ο Lucius Grisebach.
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
H πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης δεν βιώνονται με την
ίδια κατάνυξη και τον ίδιο ενθουσιασμό από ολόκληρο το Χριστιανικό κόσμο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δίνει μεγαλύτερη
έμφαση στην ανάσταση του Κυρίου, ενώ η Δυτική στο θρήνο για το θάνατό του.
Η ορθόδοξη θεώρηση για την Ανάσταση συμπυκνώνεται στον πασίγνωστο ύμνο:
Τους πρώτους μετά Χριστόν αιώνες, οι εορτασμοί της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα δεν υπήρχαν, καθώς οι Χριστιανοί
ήταν μια διωκόμενη μειονότητα. Όλα άλλαξαν τις ημέρες του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου και οι πρώτες
λειτουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας ξεκίνησαν στην Ιερουσαλήμ.
Το Χριστιανικό Πάσχα πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στο Εβραϊκό Πεσάχ. Το Πεσάχ ήταν η πρώτη από τις τρεις ετήσιες
μεγάλες εορτές των Ισραηλινών, η οποία γιορταζόταν στις αρχές της Άνοιξης.
Η λέξη Πάσχα είναι ελληνοποιημένη απόδοση του Πεσάχ και σημαίνει Διάβαση. Οι μεν Εβραίοι γιορτάζουν τη διάβασή
τους από την Ερυθρά θάλασσα και την απελευθέρωσή τους από τη φαραωνική δουλεία. Οι δε Χριστιανοί γιορτάζουν
το Πάσχα, την ανάσταση του Χριστού και την απελευθέρωσή τους από την αμαρτία και το θάνατο. Ο Χριστιανισμός πήρε
το Πάσχα από τους Εβραίους και του έδωσε νέο νόημα.
Με απόφαση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ, το Πάσχα ορίστηκε να εορτάζεται σ’ όλη τη Χριστιανοσύνη την
πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και μετά το εβραϊκό Πάσχα, προκειμένου να τηρείται η σειρά
των γεγονότων.
Όμως, από την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου, Ανατολικοί και Δυτικοί Χριστιανοί γιορτάζουν το Πάσχα σε
διαφορετικές ημερομηνίες, οι μεν βάσει του παλαιού ημερολογίου, οι δε βάσει του νέου. Αν και το Οικουμενικό Πατριαρχείο
έχει υιοθετήσει το νέο ημερολόγιο από τις αρχές του 20ου αιώνα, για το Πάσχα ακολουθεί το παλαιό.
Οι προσπάθειες για κοινό εορτασμό μεταξύ όλων των δογμάτων και ομολογιών του Χριστιανισμού δεν έχουν ευοδωθεί ως σήμερα.