Βρίσκεστε εδώ: Uncategorised
Καλώς Ήλθατε στο σχολείο μας!
"Ενα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο, ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο"
Συμμετοχή του Σχολείου μας σε Εκδήλωση στην παγκόσμια
Ημέρα κατά του Ρατσισμού.
Η εκδήλωση γίνεται σε συνεργασία με :
Συγκεκριμένα, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης και της Β τάξης υπό την επιβλέψη των δασκάλων τους,
θα παρουσιάσουν το
θεατρικό δρώμενο «Από τη Σιωπή… στο Φως»και <<μια βαλίτσα με ελπίδα>>,αντίστοιχα.
Η εκδήλωση θίγει ζητήματα όπως η απομόνωση, η
διαφορετικότητα, ο ρατσισμός και η σημασία της αποδοχής και της ενότητας.
Διδακτικοί Στόχοι της Δράσης:
Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού.
Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, μέσα από την ταύτιση με τους χαρακτήρες της παράστασης.
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσω της θεατρικής έκφρασης.
Ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών.
Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και της αυτοπεποίθησης στη σκηνή.
Ημέρα & Ώρα:Παρασκευή 21 Μαρτίου
Τοποθεσία:10:00-12:30
Η παρουσία και η στήριξη όλων μας θα ενισχύσει το μήνυμα πως η **αποδοχή και η αλληλεγγύη
είναι αξίες που μας ενώνουν**.
Με εκτίμηση,
1ο Δημοτικό σχολείο Πολυκάστρου.
Τη Δευτέρα, 14 Μαρτίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο, πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή
μουσικοχορευτική παράσταση από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς και την ομάδα
TRACCIA GIOVANNILE.
Η εκδήλωση δεν ήταν απλώς μια καλλιτεχνική εμπειρία, αλλά και μια πράξη αλληλεγγύης,
καθώς τα έσοδα από τα εισιτήρια διατέθηκαν για την ενίσχυση του Ορφανοτροφείου
«Μέλισσα»**.
Οι Μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Πολυκάστρου σχολείου
μας είχαν τη χαρά και την τιμή να είναι ο μοναδικός θεατής της παράστασης, με τους μαθητές
μας να παρακολουθούν με προσοχή και ενθουσιασμό το εξαιρετικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Μέσα από τη μουσική, τον χορό και το θέατρο, οι συντελεστές της παράστασης μετέφεραν
δυνατά μηνύματα ενότητας, αποδοχής και αλληλεγγύης, προκαλώντας συγκίνηση και θαυμασμό.
Ένα Μήνυμα Αλληλεγγύης
Η παρουσία μας στην εκδήλωση δεν είχε μόνο πολιτιστικό χαρακτήρα, αλλά και κοινωνικό,
αφού με την αγορά των εισιτηρίων, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μας συνέβαλαν
στην οικονομική ενίσχυση του Ορφανοτροφείου «Μέλισσα».
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς των μαθητών μας, που στήριξαν αυτή τη δράση καλύπτοντας
το κόστος των εισιτηρίων, αποδεικνύοντας πως η αλληλεγγύη ξεκινά από μικρές, αλλά
σημαντικές πράξεις προσφοράς.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, που συνόδευσαν τους μαθητές
και φρόντισαν να βιώσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία με τον καλύτερο τρόπο.
Η συμμετοχή μας σε αυτή την εκδήλωση ήταν μια υπενθύμιση πως ο πολιτισμός δεν είναι απλώς
τέχνη, αλλά και προσφορά, ανθρωπιά και ελπίδα. Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές μας
μαθαίνουν πως ακόμα και η παρουσία τους μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Με την τέχνη ως όχημα και την αλληλεγγύη ως οδηγό, συνεχίζουμε να στηρίζουμε δράσεις
που δίνουν φως και χαμόγελο σε όσους το χρειάζονται.
Οδηγίες για τους Γονείς για την Εγγραφή στην Α' Δημοτικού
1. Χρονική Περίοδος Εγγραφών
- Οι εγγραφές πραγματοποιούνται από τις 6 Μαρτίου έως τις 26 Μαρτίου 2025.
- Μετά τις 26 Μαρτίου, οι αιτήσεις θεωρούνται εκπρόθεσμες και απαιτούν έγκριση
από την Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
2. Ποιοι Εντάσσονται
- Μαθητές που γεννήθηκαν μεταξύ 1 Ιανουαρίου 2019 και 31 Δεκεμβρίου 2019.
3. Ηλεκτρονική Διαδικασία
- Επισκεφθείτε την πλατφόρμα εγγραφών στη διεύθυνση: [https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr](https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr).
- Συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TaxisNet.
- Συμπληρώστε τα στοιχεία του μαθητή (όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης).
- Επισυνάψτε τα διαθέσιμα δικαιολογητικά, όπως:
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) – μπορεί να προσκομιστεί στο σχολείο αργότερα.
- Βιβλιάριο Υγείας με στοιχεία εμβολιασμών.
- Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας.
- Επιβεβαιώστε την αίτηση από τον δεύτερο γονέα/κηδεμόνα.
4. Σημαντικές Σημειώσεις
- Αν δεν επισυνάψετε όλα τα δικαιολογητικά, αυτά μπορούν να προσκομιστούν στο σχολείο
κατά την περίοδο εγγραφών.
- Βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνση κατοικίας σας είναι επικαιροποιημένη για τη σωστή χωροταξική ανάθεση.
5. Ενημέρωση και Παρακολούθηση
- Μετά την υποβολή της αίτησης, θα ενημερωθείτε μέσω SMS ή email για την κατάσταση της αίτησης.
- Επισκέπτεστε ξανά την πλατφόρμα για τυχόν διορθώσεις που απαιτούνται.
6. Επικοινωνία με το Σχολείο
- Αν αντιμετωπίζετε δυσκολίες ή χρειάζεστε βοήθεια, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο της
περιοχής σας για περαιτέρω υποστήριξη.
Η Αποκριά και η Τσικνοπέμπτη είναι δύο από τις πιο αγαπημένες γιορτές της ελληνικής
παράδοσης, και φέτος στο σχολείο μας, αυτές οι γιορτές είχαν ακόμα μεγαλύτερη σημασία,
χάρη στη συμμετοχή των μαθητών μας ... Η ημέρα του εορτασμού
ήταν γεμάτη από δημιουργικότητα, αυτενέργεια και συνεργασία, με τους/τις μαθητές/τριες
να συμμετέχουν ενεργά και να φέρνουν εις πέρας τα δικά τους σχέδια για την εκδήλωση.
Οι μαθητές μας ανέλαβαν εξ ολοκλήρου τη διαδικασία της προετοιμασίας της εκδήλωσης,. Σχεδίασαν μόνοι τους τα χορευτικά, τα τραγούδια που ήθελαν
να ερμηνεύσουν, και δημιούργησαν τα σχέδια για τις στολές τους,
αναλαμβάνοντας όλη την οργανωτική δουλειά.
Τα τραγούδια και οι χοροί που παρουσιάστηκαν ήταν αποτέλεσμα της αυτενέργειας των
μαθητών, χωρίς καμία εξωτερική βοήθεια.
Οι μαθητές μας, μέσα από το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ανέπτυξαν ικανότητες συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης, εκφράζοντας τις ιδέες τους με τρόπο μοναδικό.
Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την αίσθηση της υπευθυνότητας και της ομάδας,
ενώ έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέξουν,να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν
τη δική τους εκδήλωση.
Αμέσως μετά οι μαθητές παρουσίασαν και χορευτικά, τα οποία επιμελήθηκε η γυμνάστρια του
σχολείου μας, κ. Καίνη.
Με την υποστήριξή της, οι μαθητές ανέδειξαν τις χορευτικές τους δεξιότητες, δημιουργώντας υπέροχες παραστάσεις που συνδύασαν το παραδοσιακό στοιχείο
με τη δική τους προσωπική έκφραση.
Η γιορτή της Αποκριάς και της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο μας ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους.
Οι μαθητές, φορώντας τις στολές που είχαν επιλέξει και δημιουργήσει οι ίδιοι, παρουσίασαν με ενθουσιασμό τα τραγούδια και τα χορευτικά τους.
Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη χαρά, γέλια και φαντασία, ενώ η συμμετοχή
όλων, μαθητών και δασκάλων, δημιούργησε ένα αίσθημα ενότητας και συνεργασίας.
Η όλη εκδήλωση αποτέλεσε μια εξαιρετική εφαρμογή του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων,
Στο οποίο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν κρίσιμες ικανότητες όπως η δημιουργικότητα, η ομαδικότητα και η υπευθυνότητα.
Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές ανέπτυξαν την ικανότητα
να εκφράζουν τις ιδέες τους και να συνεργάζονται για την ολοκλήρωση ενός κοινού
στόχου. Η εκδήλωση αυτή ήταν ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς τα Εργαστήρια
Δεξιοτήτων μπορούν να φέρνουν κοντά τη θεωρία και την πράξη, αναδεικνύοντας
τις δυνατότητες των μαθητών μας.
Ο εορτασμός της Αποκριάς και της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο μας ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για τους μαθητές να εκφραστούν και να δείξουν τη δημιουργικότητά τους.
Μέσα από τη συμμετοχή τους στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , τα παιδιά απέδειξαν ότι η
συνεργασία, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα αποτελούντα κλειδιά για την επιτυχία και τη χαρά.
Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές, τους δασκάλους για τη στήριξή τους και τη συμμετοχή
τους σε αυτήν την όμορφη γιορτή!
Τα Μαρτάκια: Σύμβολο Προστασίας και Καλοτυχίας
Τα μαρτάκια είναι παραδοσιακά βραχιόλια που αποτελούνται από κόκκινη και άσπρη
κλωστή, και φοριούνται
κατά τον μήνα Μάρτιο, την περίοδο της άνοιξης. Ο συνδυασμός αυτών των δύο χρωμάτων
έχει βαθύ συμβολισμό:
Οι μαθητές του σχολείου μας, με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων, είχαν την ευκαιρία να
συμμετάσχουν σε αυτήν την όμορφη παράδοση, φορώντας τα μαρτάκια και κάνοντάς τα
μέρος της καθημερινότητάς τους, ως ένδειξη προστασίας και καλοτυχίας για την αρχή της
άνοιξης.
Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, προσέφερε τα
μαρτάκια στους/στις μαθητές/τριες μας, βοηθώντας έτσι να αναβιώσει και να διατηρηθεί
αυτή η όμορφη παράδοση. Τα παιδιά, φορώντας τα μαρτάκια τους,
έδωσαν ζωή σε αυτό το παραδοσιακό έθιμο και ενίσχυσαν την αίσθηση
της κοινότητας στο σχολείο μας.
Το έθιμο των μαρτακιών, εκτός από την ευχάριστη παράδοση, έχει και έναν παιδαγωγικό
σκοπό.
Μέσα από την εμπειρία αυτή, τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν τις παραδόσεις
και να κατανοούν τη σημασία των συμβόλων που φέρουν μαζί τους.
Η άνοιξη είναι η εποχή της ανανέωσης και της ελπίδας. Μέσα από τη γιορτή των μαρτακιών,
το σχολείο μας ενισχύει τη σύνδεση των μαθητών με τις ρίζες της ελληνικής παράδοσης
και τους προσφέρει τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην αναβίωση της
πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, το ΚΕΔΑΣΥ Κιλκίς οργανώνει μια σημαντική ημερίδα με στόχο
την ευαισθητοποίηση των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας γύρω από το ζήτημα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης αυτής, η ΣΤ' τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου, κατόπιν πρόσκλησης του ΚΕΔΑΣΥ,
θα δραματοποιήσει δύο ποιήματα που αγγίζουν την καρδιά του θέματος του ρατσισμού και της αποδοχής του "άλλου":
το ποίημα "Σώπα Μη Μιλάς" του Ασίιν και το ποίημα "Μη Με Λες Ξένο".
Τα ποιήματα αυτά αναδεικνύουν τις ψυχικές και κοινωνικές συνέπειες του ρατσισμού, ενώ ταυτόχρονα μας καλούν να
αναλογιστούμε την αξία της διαφορετικότητας και της αποδοχής. Το ποίημα "Σώπα Μη Μιλάς" πραγματεύεται τις εσωτερικές
συγκρούσεις που προκαλεί η κοινωνική απομόνωση και η σιωπηλή υποταγή στις προκαταλήψεις, ενώ το ποίημα "Μη Με Λες Ξένο"
εκφράζει την αντίθεση στην ταξική και εθνοτική διάκριση και μας καλεί να δούμε τον "ξένο" ως ίσο, με δικαιώματα και αξία.
Η εκδήλωση περιλαμβάνει τη δραματοποίηση αυτών των δύο ποιημάτων από τους μαθητές της ΣΤ' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου
Πολυκάστρου. Μετά από κάλεσμα από το ΚΕΔΑΣΥ Κιλκίς, οι μαθητές θα παρουσιάσουν τα ποιήματα μέσα από θεατρικές σκηνές, δίνοντας
φωνή στις λέξεις και τα συναισθήματα που εκφράζουν. Μέσω αυτής της διαδικασίας, τα παιδιά θα κατανοήσουν βαθύτερα τις κοινωνικές
προεκτάσεις του ρατσισμού και τη σημασία της κοινωνικής αποδοχής.
Η εκδήλωση έχει ως στόχο όχι μόνο την καλλιτεχνική έκφραση, αλλά και τη δημιουργία ενός ανοιχτού διαλόγου για τα θέματα του
ρατσισμού και της διαφορετικότητας. Οι μαθητές και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και να
ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τον ρατσισμό και τις κοινωνικές αδικίες, ενισχύοντας το μήνυμα της αλληλεγγύης και της αποδοχής του άλλου.